Brza cesta Sarajevo - Beograd preko Romanije ili ne?

Investicije / PROJEKTI

Brza cesta Sarajevo - Beograd preko Romanije ili ne?

26.12.2016 / Izvor: Akta.ba

Već duže vrijeme se piše o inicijativi Vlade Srbije i Savjeta ministara BiH o izgradnji brze ceste Beograd – Sarajevo za koju je Turska spremna obezbijediti finansijsku podršku.

Nosioci inicijative bili su ministri Mirko Šarović i Rasim Ljajić, a ista je pokrenuta na trilateralnom trgovinskom komitetu između Bosne i Hercegovine, Srbije i Turske. Turski ministar ekonomije Nihat Zeybekci iznio je spremnost turske strane da pomogne jedan od projekata koji bi infrastrukturno uvezao BiH i Srbiju.

Ponuda Turske je da u stopostotnom iznosu finansira kompletan projekt o kojem se dogovore BiH i Srbija, uključujući svu prateću dokumentaciju, a inicijativu je preuzeo ministar saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine Ismir Jusko.

Na posljednjem sastanku u Sarajevu ministrica Zorana Mihajlović je rekla da je priroritet Srbije da brza cesta ide od koridora 11 iz Požege prema Užicu i dalje prema Višegradu, a da od bosanskohercegovačke strane očekuje da se vidi je li to prihvatljivo.

Iako su moguće dvije varijante (prva je da put ide na sjever preko Bijeljine, a druga da ide preko Višegrada) ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko treba obaviti potrebne konsultacije u Ministarstvu saobraćaja u FBiH i Republici Srpskoj te usaglasiti potencijalni pravac. Nakon što se BiH i Srbija usaglase i donesu odluke o tome će obavijestiti Tursku koja će pokrenuti svoje mehanizme i donijeti odgovarajuće odluke.

Izvijesno je da se prijedlog ove trase definiše do kraja godine da bi radovi mogli početi 2017. godine. Kako trenutno stvari stoje jedan dio trase se već zna a to je Sarajevo – Podromanija. Da li će iz te tačke brza cesta skretati prema Rogatici, Višegradu i Dobrunu ili će ipak nastaviti pravcem Sokolac, Vlasenica, Milići, Zvornik i dalje prema Bijeljini zavisi od Savjeta ministara i Vlade Republike Srpske.

Većina stanovnika Sarajevsko-romanijske regije kroz koju cesta treba da prođe mišljenja su da bi oba pravca podjednako uticala na brži razvoj ovog područja te da bi prateća infrastruktura kao i sama izgradnja pomenute dionice dovela da upošljavanja značajnih privrednih kapaciteta.

Međutim primjetna je i doza nepovjerenja kod stanovništva i često se može čuti da se spominje i treći alternativni pravac koji zaobilazi ovo područje a to je Sarajevo, Olovo, Tuzla, Bijeljina i dalje prema Srbiji. Pretpostavljamo da se ova trasa nije ni uzimala u razmatranje već da su ovakve informacije rezultat nedovoljne medijske zastupljenosti ove inicijative i nepostojanje javne rasprave po ovom pitanju.

"U svakom slučaju, jako brzo ćemo znati da li se stanovnicima Istočnog Sarajeva put za Srbiju smanjuje za nekoliko sati ili ćemo dionicu Istočno Sarajevo – Beograd prelaziti u istom vremenskom intervalu koji je potreban da se iz Beograda stigne do Beča", saopšteno je na web stranici Opštine Sokolac.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Aktuelno