* This article is available only in B/H/S language.

Radovi na putnoj infrastrukturi čekaju povećanje putarina

Izvor: Federalna.ba, 11.9.2017 7:36:05

Radovi na putnoj infrastrukturi čekaju povećanje putarina

Vlast nudi rješenje za deblokadu radova na putnoj infrastrukturi. Masovni građevinski radovi još čekaju povećanje putarina, odnosno, izmjene Zakona o akcizama. Dok krediti evropskih finansijskih institucija čekaju, premijer Federacije Fadil Novalić ističe da rebalansom budžeta više od 300 miliona maraka može biti uloženo u izgradnju brzih cesta u Federaciji.

Novalić ističe da je nakon pristupanja Transportnoj zajednici do kraja septembra potrebno izmijeniti Zakon o akcizama, odnosno, povećati putarine. "Nema razloga da plaćamo najjeftinije gorivo u Evropi, a da se vozimo po nekim šumskim putevima. Trebamo ga platiti skuplje, a onda se voziti modernim cestama, kako se to vozi u susjedstvu. Kod nas je akciza - putarina 25 feninga, u Srbiji 89 feninga, a u Hrvatskoj marku i jedan fening", navodi Novalić.

Na koridoru 5c trenutno se izvode radovi na dvije dionice zeničke zaobilaznice, kao i na dionici Svilaj-Odžak, započeti 2013. godine, a koji čekaju završetak gradnje međudržavnog mosta. Direktor Autocesta Federacije Adnan Terzić smatra da nije tačno da se malo gradi jer je struktura terena izuzetno komplikovana. Za Terzića je komplikovan i odnos s Federalnom vladom koja, kako kaže, kredite uslovljava akcizama.

Međutim, trenutna gradnja može biti obustavljena zbog akciza, a čelnici Federacije i Autocesta različito gledaju na finansijsko stanje u Autocestama Federacije.

"Na osnovu cash flowa, kolika je kreditna sposobnost Autocesta. Ona treba svega 124 miliona maraka da bi na dva projekta kod Svilaja i kod Zenice bila operativna", kaže Novalić.

"Mi za 156 miliona eura zaustavljenih, a ugovorenih i ratificiranih projekata s EBRD-om Vladi FBiH jasno i prezicno kažemo da imamo cash flow koji i bez akciza to može pratiti", tvrdi Terzić.

Dobra vijest za građane Tuzle, nezavisno od povećanja akciza, uskoro se nastavljaju radovi preko Karaule.

"Završen je odabir izvođača i inžinjera za nastavak radova na Karauli. Ovo je bila prva faza, imamo dva kilometra do Olova. Dok postane kredit operativan mi ćemo to ugovoriti", ističe Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH.

Test za vladajuću koaliciju bit će izmjene zakona o akcizama u državnom parlamentu, a u federalnom rebalans budžeta, kojim je predviđeno da 200 miliona maraka akumulirane dobiti javnih preduzeća i više od 100 miliona od klirinškog duga bude uloženo u izgradnju brzih cesta u Federaciji.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Slične vijesti

Prikaži još vijesti iz ove rubrike

Učitavanje...