Studija pokazala: Brza cesta Sarajevo-Beograd najbrža preko Pala

19.05.2017. 09:11 / Izvor: Alternativna televizija
Studija pokazala: Brza cesta Sarajevo-Beograd najbrža preko Pala

Najpovoljniji pravac za izgradnju brze ceste Sarajevo-Beograd je trasa preko Pala, Prače, Hrenovice, Ustiprače, Višegrada pa sve do Vardišta.

Najpovoljniji pravac za izgradnju brze ceste Sarajevo-Beograd je trasa preko Pala, Prače, Hrenovice, Ustiprače, Višegrada pa sve do Vardišta.

To su pokazale tehničke studije koje su izradila dva sarajevska instituta, IPSA i Eptisa. Od pet varijanti računica govori da bi najskuplja bila trasa preko Romanije za čiju izgradnju od 113 km, trebalo bi da se izdvoji milijarda 200 miliona evra.

Najpovoljnija trasa je Prača – Višegrad, a ona bi koštala oko 995 miliona evra. Izradu studijske dokumentacije tražili su i u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.

"U toku je izrada te studijske dokumentacije. Konsultant ima rok da do kraja decembra posao, odnosno, da preda varijante izgradnje brze ceste od Sarajeva do Vardišta", rekla je Nataša Kostić, pomoćnik ministra za drumski saobraćaj RS.

U Ministartsvu komunikacija i trasporta BiH danas bez odgovora da li su oni svoju analizu završili.

U Srbiji, već odavno čekaju odgovor iz Sarajeva, jer je autoput od Čačka prema Užicu u finalnoj fazi. Predsjedavajući Savjeta ministara tvrdi da niko ne može sam da donese odluku o trasi, pa ga čude pozivi iz Srbije.

"Niko ne može jednostavno donijeti odluku o trasi, niti BiH, niti Srbija, svako može predložiti samu trasu i niko unutar BiH ne može donijeti jednostavno odluku o trasi", navodi Denis Zvizdić, predsjedavajući Savjeta ministara BiH.

Čini se da je upravo tu i problem. Iako, struka kaže jedno, politika čini se da hoće sasvim drugo. Zvizdić priznaje da bi on najradije okrenuo trasu do Beograda preko Tuzle i Bijeljine, ali da o tome treba još da se dogovara.

I dok političari vijećaju, autoprevoznici već računaju kakve bi olakšice brza cesta mogla donijeti, ali ona koja je za sada najjeftinija.

"Ispravljanjem krivina, povećanjem preglednosti i pravljenjem trećih traka ovdje na usponima, snimanje preopterećin dionica i tu pravljenje dodatnih traka, veoma bi popravilo izgled usluge i donijelo uštede i privredi i stanovništvu, a naravno i prevoznicima", rekao je Momčilo Sladoje, direktor Centrotransa Istočno Sarajevo.

Cijena putovanja od Sarajeva do Beograda bila bi upola jeftinija, a putovanje upola kraće. Autobusi sada voze osam sati. Brzom cestom bi se i do tamo i nazad moglo stići za isto toliko vremena.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije