Kako uspješni poslovni ljudi ostaju mirni

15.09.2015. 14:32 / Izvor: zena.hr
Kako uspješni poslovni ljudi ostaju mirni

Oni nisu ljudi-strojevi, nego su iskustvom stekli tehnike koje im pomažu u smanjenju stresa, održavanju pozitivnih misli, te fokusiranju na važne zadatke.

Oni nisu ljudi-strojevi, nego su iskustvom stekli tehnike koje im pomažu u smanjenju stresa, održavanju pozitivnih misli, te fokusiranju na važne zadatke.

Koliko ste se puta pitali kako su uspješni poslovni ljudi postali uspješni i kako se mogu nositi sa svakodnevnim stresom, napetostima, odlukama koje donose, neizvjesnošću? Kako se čini, imaju razne strategije koje upotrebljavaju za vrijeme stresnih situacija, a koje posljedično snižavaju razinu stresa, bez obzira na što se događa oko njih. Također, imaju mehanizme da stres koji doživljavaju bude kraćeg trajanja.

Neke od tih strategija i mi ćemo vam predstaviti i možda vam se neke neće činiti ništa posebno, no ono što ove strategije čini učinkovitima je pravodobno prepoznavanje stresne situacije, pa tako i pravovremena primjena strategije, kako bi stvarno od nje bilo koristi. Naime, većina tih strategija stvar su autotreninga, koji je kod nekih trajao godinama.

CIJENE ONO ŠTO IMAJU

Istraživanja koja su provedena na kalifornijskom sveučilištu pokazala su da ljudi koji su dnevno radili na kultiviranju stava da treba biti zahvalan na postignutome, bili mnogo manje pod stresom, puno bolje volje, imali su više energije i općenito su se osjećali psihički bolje. Naime, bolje raspoloženje smanjuje razinu hormona kortizola, koji je odgovaran za stres.

IZBJEGAVAJU PITANJA KAO ŠTO JE „ŠTO AKO…?“

Pitanje „Što ako…?“ i brojna slična pitanja mogu samo povećati količinu stresa. Naime, bilo koji posao može ići u mnogim različitim pravcima i što se više vremena provede u velikoj brizi o tim mogućnostima, ima manje vremena za fokusiranje na akcije i zadatke koje je potrebno provesti, a koji će na kraju i pomoći u držanju stresa pod kontrolom. Poslovni ljudi znaju da postavljanje pitanja „što ako…?“ nije ono što će obaviti posao.

OSTAJU POZITIVNI

Pozitivne misli = manje stresa. Naime, pozitivne misli refokusiraju pozornost, te poboljšavaju raspoloženje, što može pozitivno djelovati na posao koji se obavlja. No, nije uvijek jednostavno fokusirati se na pozitivne misli. U tim trenucima potrebno pronaći fokus na najpozitivnijoj stvari toga dana, a ako je i to nemoguće, onda se fokusirati na pozitivne stvari koje su se dogodile prethodnih dana, tjedana ili pak u prethodnom razdoblju. S druge strane, nije loše možda se fokusirati na pozitivne stvari koje predstoje.

ISKLJUČE SE

Ako vam se čini da najveći poslovnjaci razmišljaju samo o poslu 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, varate se. Naime, nitko ne može dugo izdržati takav pritisak, što znači da imaju sposobnost isključiti se i iz poslovnog „moda“, te se opustiti uz obitelj, prijatelje i slično. Iako, današnja tehnologija omogućuje 24-satnu dostupnost i sve je teže uživati u vremenu bez stresa, zbog poziva, poruka, e-mailova koji dolaze na pametne telefone i druge slične uređaje, vrlo je važno, ako ne svaki dan, onda barem za vikend, stišati ili pak ugasiti mobitele i jednostavno, pokušati ne razmišljati o poslu.

OGRANIČAVANJE KOFEINA

Kofein oslobađa adrenalin, a adrenalin može u nekim trenucima pomoći, no kada ga je previše u organizmu, može negativno utjecati na ponašanje, procjenu situacije, prebrze i pogrešne reakcije. Povećanje adrenalina može dovesti i povećanja stresa jer mozak počinje raditi u hiperstanju, koje s naglim uzletom završava isto tako brzim padom, što dovodi do sasvim suprotnog efekta. Jedna do dvije šalice kave dnevno trebao bi biti limit. Sve više poslovnih ljudi izbjegavaju kavu, piju čajeve i voćne sokove koji su mnogo zdraviji, te daju zdravu dozu energije.

SPAVAJU DOVOLJNO

Bez dovoljno sna nema ni uspjeha. Naravno, uvijek se događaju situacije kada zbog posla i drugih obaveza san postane privilegija, no nakon toga poslovnjaci uvijek uzimaju odmore kako bi nadoknadili izgubljene sate sna. Bez sna nema racionalnog razmišljanja, dovoljne pozornosti, samokontrole, novih ideja, točnije rečeno, nema bistre glave. Osim toga, manjak sna oslobađa kortizol, što znači povećanje razina stresa. Dovoljno sna znači držanje stresa pod kontrolom.

BEZ NEGATIVNIH MISLI

Znate one trenutke kada u sebi vodite negativan monolog o svim stvarima koje su pošle ili koje bi mogle poći u krivome smjeru?

Uspješni poslovnjaci ih se klone kao „vrag tamjana“. Naime, te misli često nisu racionalne, jednosmjerne su i plod su nesigurnosti koje svi imamo u sebi, a one mogu produbiti dvojbe i nesigurnosti. Većina negativnih misli nisu činjenice nego samo misli. No, kako ih je ponekad jednostavno nemoguće izbjeći, najbolje je napisati ih na papir jer to je način usporavanja tijeka misli, koje će biti racionalnije, smirenije…

MIJENJAJU PERSPEKTIVU

Stres i negativne misli i stavovi mogu promijeniti percepciju na stvari koje se događaju. Naravno, prekratki rokovi, prezahtjevni klijenti, premalo financijskih sredstava i tako dalje mogu pridodati stresu. Iako sve te stvari nije moguće kontrolirati, ono što je moguće kontrolirati je na koji način će se reagirati na te situacije. Uspješni poslovni ljudi ne razmišljaju: „Sve ide u krivome smjeru.“ ili „Ništa ne ide prema planu.“ Kada se i dogodi neka nepredvidiva situacija, poslovnjaci ne očajavaju, nego pokušavaju što prije sagledati situaciju i načine kako je riješiti u svoju korist. S razmišljanjem kako i na koji način zaobići prepreke mijenjaju percepciju situacije, a time i smanjuju količinu stresa.

PRAKTICIRAJU VJEŽBE DISANJA

Kada su sami u uredu i drugim mjestima, mnogi poslovni ljudi prakticiraju vježbe disanja kako bi se smirili, te lakše fokusirali na probleme i zadatke koji su pred njima. Ta meditativna tehnika u samo nekoliko minuta pomaže u smanjenju stresa, a nakon toga lakšem rješavanju problema.

DELEGIRAJU

Jedan od najvažnijih elemenata na kojima uspješni poslovni ljudi temelje uspjeh je moć uspješnog delegiranja. Naime, zatrpanost zadacima koje bez problema mogu obaviti drugi ljudi je jedan od najvažnijih elemenata poslovanja. Naravno, pričamo o pravilnom delegiranju, koje zahtijeva poznavanje sposobnosti i vještina svojih ljudi, poznavanje i čemu su najbolji, te na koji način iskoristiti njihove prednosti, pa i mane. Također, ti bliski suradnici i asistenti mogu razgovorom, promišljanjem, informacijama koje posjeduju pomoći u donošenju odluka, te na kraju krajeva smanjenju stresa.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera