Pravilnik o investiranju javnih sredstava za 2017. godinu

13.02.2017. 08:00 / Izvor: Službeni glasnik Republike Srpske
Pravilnik o investiranju javnih sredstava za 2017. godinu

Ovim pravilnikom utvrđuje se politika investiranja raspoloživih novčanih sredstava deponovanih na računima koji čine sistem Jedinstvenog računa trezora u 2017. godini u odobrene investicije definirane Zakonom o investiranju javnih sredstava

 

Na osnovu člana 12. Zakona o investiranju javnih sredstava (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 97/04) i člana 82. stav 2. Zakona o republičkoj upravi (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 118/08, 11/09, 74/10, 86/10, 24/12, 121/12, 15/16 i 57/16), ministar finansija d o n o s i

 

PRAVILNIK

O INVESTIRANJU JAVNIH SREDSTAVA ZA 2017. GODINU

 

Član 1.

Ovim pravilnikom utvrđuje se politika investiranja raspoloživih novčanih sredstava deponovanih na računima koji čine sistem Jedinstvenog računa trezora u 2017. godini u odobrene investicije definirane Zakonom o investiranju javnih sredstava (u daljem tekstu: Zakon).

 

Član 2.

(1) Pod politikom investiranja podrazumijevaju se postupci:

a) utvrđivanja podataka o raspoloživim novčanim sredstvima,

b) obrade primljenih eksternih i internih podataka neophodnih za donošenje odluka o investiranju sredstava i

v) preduzimanja aktivnosti investiranja.

(2) Pod raspoloživim sredstvima podrazumijevaju se novčana sredstva koja trenutno nisu potrebna za druge namjene, niti su ograničena drugim namjenama, u skladu sa odredbama člana 2. stav 2. Zakona.

(3) Pod sistemom Jedinstvenog računa trezora podrazumijevaju se računi koji se vode na ime Ministarstva finansija, u skladu sa članom 2. stav 1. tačka k) i članom 4. Zakona o trezoru.

 

Član 3.

(1) Investiranje raspoloživih novčanih sredstava iz čl. 4. i 5. Zakona mora se vršiti uz uvažavanje principa sigurnosti, likvidnosti i disperzije rizika.

(2) Pod principom sigurnosti investiranja podrazumijeva se utvrđivanje ograničenja i kriterija investiranja raspoloživih sredstava da bi se smanjio rizik investiranja.

(3) Pod likvidnošću investiranja podrazumijeva se poštovanje općeg pravila kojim se utvrđuje da investirana sredstva moraju imati rok dospijeća kraći od roka namjenskog trošenja raspoloživih novčanih sredstava.

(4) Pod disperzijom rizika podrazumijeva se aktivnost investiranja u smislu da se raspoloživa sredstva moraju investirati u veći broj različitih sredstava investiranja, odnosno moraju se investirati u hartije od vrijednosti više emitenata ili u oročene depozite kod više banaka, a u skladu sa članom 5. stav 2. Zakona.

(5) Cilj investiranja raspoloživih novčanih sredstava, uvažavajući navedene principe investiranja, jeste ostvarivanje dobiti, odnosno kapitalizacija javnih sredstava.

 

Član 4.

Utvrđivanje raspoloživih javnih sredstava u skladu sa članom 2. stav 2. Zakona, te donošenje odluke u koje instrumente će sredstva biti investirana zasnovano je na prikupljenim informacijama od pojedinih resora Ministarstva finansija:

a) Resor za trezor dužan je da utvrdi terminski mjesečni plan definiran godišnjim odlukama o budžetu, odnosno kvartalnim finansijskim planovima potrošnje budžetskih sredstava, u skladu sa članom 7. stav 1. Zakona o izvršenju budžeta Republike Srpske za 2017. godinu,

b) Resor za fiskalni sistem kvartalno vrši procjenu ostvarenja priliva budžetskih sredstava za svaki mjesec navedenog kvartala, pojedinačno po vrstama prihoda,

v) Resor za trezor, Odjeljenje za raspodjelu javnih prihoda dnevno sačinjava pregled javnih prihoda po svim osnovima koji se preraspodjeljuju na sistem jedinstvenih računa trezora u skladu sa članom 4. Zakona o trezoru,

g) Resor za trezor dužan je da sačini mjesečnu projekciju naplate potraživanja po osnovu sredstava, po osnovu ostalih potraživanja, te ostale prilive po osnovu prijema sredstava posebnih namjena (sredstva od sukcesije imovine bivše SFRJ, sredstva od prodaje državnog kapitala na posebnim  escrow računima, sredstva od prodaje GSM licenci itd.),

d) Resor za trezor odgovarajuće podatke o bankama koji će služiti kao kriterij kod investiranja raspoloživih sredstava u depozite osigurava iz godišnjih revizorskih, te periodičnih finansijskih izvještaja banaka, kao i iz izvještaja Agencija za bankarstvo, i

đ) Resor za trezor je, na osnovu informacija dobivenih od Ministarstva finansija i trezora BiH, dužan da sačini kvartalnu projekciju otplate inoduga.

 

Član 5.

(1) Obradu podataka iz člana 4. ovog pravilnika vrši Ministarstvo finansija, Resor za trezor (Odjeljenje za upravljanje sredstvima i plaćanje), koji sačinjava:

a) prijedlog dnevnog trošenja budžetskih sredstava po svim osnovima,

b) prijedlog mjesečnog trošenja sredstava, kao i terminski plan plaćanja, i

v) prijedlog raspoloživih sredstava za investiranje sa terminskim planom dospijeća.

(2) Prijedlog raspoloživih sredstava za investiranje sa terminskim planom Resor za trezor u pisanoj formi dostavlja investicionom menadžeru.

(3) Investicioni menadžer može zahtijevati da mu se dostave i drugi prijedlozi iz stava 1. ovog člana, te dodatne analize i objašnjenja u vezi sa navedenim prijedlozima.

 

Član 6.

Raspoloživa novčana sredstva iz člana 1. ovog pravilnika investirat će se u 2017. godini isključivo u oročene depozite kod banaka koje imaju certifikat o članstvu ili koje posjeduju važeću saglasnost entitetskih agencija za bankarstvo na akcione planove o pristupanju programu osiguranja depozita, u skladu sa Odlukom o kriterijima za učešće banaka u programu osiguranja depozita Agencije za osiguranje depozita Bosne i Hercegovine.

 

Član 7.

(1) U oročene depozite kod jedne banke investirat će se najviše do 25% raspoloživih novčanih sredstava.

(2) Najmanje 10% investiranih javnih sredstava investirat će se u oročene depozite kod banke sa rokom dospijeća do sedam dana.

 

Član 8.

(1) Investicioni menadžer donosi odluku o investiranju raspoloživih novčanih sredstava u oročene depozite kod banaka prema ograničenjima iz ovog pravilnika, a u skladu sa Zakonom.

(2) Investicioni menadžer odluku o investiranju raspoloživih novčanih sredstava u oročene depozite kod banaka u pisanom obliku dostavlja Resoru za trezor na realizaciju i pripremu ugovora o oročavanju.

(3) Sekretar Ministarstva fi nansija ili lice koje svojim rješenjem odredi ministar fi nansija dužno je da pregleda i odobri ugovor iz stava 2. ovog člana, u skladu sa zakonima koji reguliraju obligacione odnose i javne nabavke.

 

Član 9.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u “Službenom glasniku Republike Srpske”.

 

Broj: 06.09/020-251/17

16. januara 2017. godine

Banja Luka

 

Ministar,

Dr. Zoran Tegeltija, s.r.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Legislativa