Semir Musić - bivši kickboxer, danas certificirani Google AdWords stručnjak

15.06.2017. 12:47 / Izvor: Akta.ba

Dok je studirao ekonomiju bio je zaposlen kao zaštitar, gdje je radio za platu od 500 KM za 200 sati rada mjesečno.

Ako znate šta želite, imate jasan cilj, uspjeh neće sigurno izostati. Upravo to je znao i naš sagovornik, Semir Musić koji je svoj poslovni put započeo nakon osvajanja srebrene medalje na evropskom juniorskom prvenstvu u kikboxu, kada dobija stipendiju koja mu je omogućila da upiše fakultet, razvija se i postane certificirani Google AdWords stručnjak i jedan od suosnivača kompanije Lilium Digital.

NEKAD RADIO ZA 500 KM, A DANAS...

U razgovoru za poslovni portal Akta.ba Semir priča kako je radio razne poslove, prije nego se počeo baviti digitalnim marketingom. Dok je studirao ekonomiju bio je zaposlen kao zaštitar, gdje je radio za platu od 500 KM za 200 sati rada mjesečno. Međutim, bio je siguran da ću taj posao raditi samo privremeno.

Iako, mnogi u ovom poslu ne vide nikakvu perspektivu, njemu je kaže pomogao da se pripremi za  ispite, te je imao vremena i da istražujem tematiku koja ga je zanimala, poput psihologije uspjeha i biografije uspješnih ljudi.

Nakon ovog posla postaje najmlađi kickboxing trener u BiH. Trenirao je ekipu od oko 50 momaka i djevojaka od kojih su neki postali državni prvaci.

Možete li opisati vaš poslovni put? Kako ste postali marketing stručnjak?

- Prije svega ja sam borac, bez obzira da li to bilo u ringu, u marketingu ili generalno u životu.

Na završnoj godini fakulteta prijavio sam se na projekat "Imam ideju" gdje sam u konkurenciji od 540 takmičara osvojio prvo mjesto. Iste godine sam nastavio pobjeđivati na raznim takmičenjima poslovnih ideja. Na taj način sam dobio investiciju i pokrenuo svoj vlastiti startup.

Kada sam radio na razvoju svog startup projekta moja najveća prednost je bila ta što sam znao da saslušam ljude i da im pomognem da dobiju ono što žele. Dok sam razvijao svoj startup upoznao sam mnogo poduzetnika s kojima sam kasnije sklopio prijateljstva i saradnju.

Tražio sam način sam da dođem do novih kupaca. Priliku sam vidio u digitalnom marketingu i od tog momenta počele su se događati velike stvari za mene. Shvatio sam da i mnoge firme također svakodnevno traže nove kupce i da im uz pomoć digitalnog marketinga mogu pomoći da riješe taj problem.

Tada sam upoznao i svog poslovnog partnera Edina Halilovića koji je već duže vrijeme bavio poslom digitalnog marketinga i zajedno smo pokrenuli ovu priču i tako je nastala agencija za digitalni marketing Lilium.

BEZ BOLA NEMA RASTA

Koliko je put do uspjeha bio trnovit?

- Kao borci naučeni smo da bez bola ne možemo rasti, zato bol uvijek prihvatim s osmjehom. To sam primjenio i u biznisu, samo za razliku od borbe u ringu, u biznisu često za neke stvari treba vremena, a to mi prijatelj i poslovni partner Edin često govori. Zbog toga je jako bitan tim. Čak i za one poput mene koji po prirodi nisu timski igrači.

Ono na što sam najviše ponosan u svom životu dobio sam nakon puno borbe i odricanja, valjda zbog toga i cijenim to.

Ko vam je u to vrijeme bio najveća podrška?

- Mene su generalno najviše podržavali ljudi koji su napravili jako uspješne biznise, oni su ujedno bili i moju uzori u životu i poslu. Neki od njih su mi rekli kako u meni vide onu želju za uspjehom koju su nekada oni imali. Mada nije mi strano ni boriti se i bez ičije podrške.

Jako sam tvrdoglav i da bih došao tu gdje sam danas najviše zasluga mogu pripisati tome što nisam slušao ljude oko sebe, naročito ne one koji sami nisu postigli to što ja želim postići, a takvi najviše daju savjete i kritike.

Trenutno moja najveća podrška su moja djevojka i moja sestra koje me trpe i kad nisam najbolja verzija sebe i koje mi pomažu da to budem, kao i moj prijatelj i partner Edin koji me vrati "na zemlju" kad se zanesem u svojim osvajačkim poduhvatima.

Dok ste se bavili sportom radili ste i motivacione treninge, koliko Vam je to pomoglo da se razvijete i napredujete?

- Ustvari, na samom početku moje poslovne karijere upoznao sam biznismena iz San Franciska koji je napravio i prodao nekoliko milionskih biznisa. On je bio moj mentor. Pomogao mi je da naučim razmišljati na pravi način što je ustvari i osnova svega. Bilo bi sebično da sam te lekcije ostavio samo za sebe. Djelio sam to znanje sa nekoliko hiljada mladih ljudi širom BiH na mnogim događajima, a najdraži mi je CEO konferencija, u čijoj sam organizaciji učestvovao i gdje sam prvi put javno ispričao svoju priču i upoznao mnoge prijatelje i partnere.

Motivacija je jako bitna, ali puno važnije je da krenete i dok niste potpuno spremni, ustvari nikad nećete ni biti...

Kada se vratite na godine unazad, koji su Vaši mladalački snovi?

- Za mene je nekada bilo jedino bitno da postanem šampion. Uspjeh u ringu izjednačavao sam sa uspjehom u životu. Ring sam sada zamijenio sa poslom.

Izuzmemo li činjenicu da trećinu dana prespavamo, ostatak dana je podijeljen između privatnog i poslovnog života. I uspjeh i neuspjeh u poslu će se svakako odraziti na privatni život.

I možda pomalo izlizana fraza da je uspjeh u životu kad voliš ono što radiš, a ja bih pored toga dodao i uspješan u onome što voliš da radiš. Zaista je tako i baš to je ono što sam oduvijek želio.

PRIVATNO

Ko je Semir privatno? Opišite u nekoliko rečenica?

- Smatram da su najuspješniji ljudi oni koji znaju izbalansirati svoj privatni i poslovni život. Ja, kao neko iz svijeta biznisa, veoma sam upoznat sa onom da je vrijeme novac. Sa velikim užitkom dio tog "novca" ulažem u privatni život. Osim uspjeha u poslu ispunjavaju me i mnoge druge stvari i trudim se sve izbalansirati. Iako možda čudno zvuči, ali osim što uživam dok se bavim poslom koji zahtjeva provođenje velikog dijela radnog vremena na laptopu, na društvenim mrežama i slično, s druge strane uživam i kada mogu da se isključim iz svega toga na nekoliko sati ili dana i jednostavno uživam u prirodi i miru.

Šta biste poručili mladim ljudima koji žele krenuti Vašim putem. Od koga da uče, kako da se razvijaju i kako da sanjanju svoje snove?

Podijelio bih jedan savjet koji sam dobio prije nekoliko godina od svog mentora iz San Franciska, kaže: "Ti si kombinacija 5 ljudi s kojima provodiš najviše vremena".

Okružite se ljudima koji su postigli ono čemu težite i puno je veća vjerovatnoća da ćete to i sami postići. Klonite su ljudi koji samo kritikuju i traže razloge zašto se nešto ne može uraditi. Takvim ljudima ne treba pričati o svojim ciljevima niti trošiti energiju na njih.

Najbitnije je da znate ZAŠTO nešto radite. Ukoliko je vaše ZAŠTO dovoljno jako, naći ćete način da to i ostvarite. Ukoliko nije, naći ćete izgovor da odustanete onog momenta kada postane teško.

Kompanija u kojoj radite bavi se online oglašavanjem na ključnim platformama, kao što su Google Search & Display, Facebook, Instagram i YouTube. Kolika je to odgovornost?

- Prvenstveno, kada vam neko ukaže povjerenje, to povjerenje treba opravdati.

Implementirati kampanje za firme kao što su Mercedes, Porsche, DM, OLX, Posao.ba i mnoge druge, za mene je prvo velika čast, a pored toga i velika odgovornost.

Svakodnevno se trudim opravdati povjerenje koje sam dobio jer ustvari na taj način gradimo dugoročne odnose sa klijentima i oni nas vrlo često preporuče svojim prijateljima.

Mi klijente na gledamo kao partnere, jer njihov uspjeh je i naš uspjeh. Tako je i nastao i moto naše firme: Lilium - Vaš odjel digitalnog marketinga.

Koliko u BiH se radi a digitalnom marketingu i koliko imamo "dobrih" stručnjaka, odnosno koliko su ljudi spremni učiti o digitalnom marketingu?

- Digitalni marketing je generalano deficitarno zanimanje na ovim prostorima. Većina onih koji poznaju ovu materiju odluče raditi za strano tržište na kojem je ovaj posao mnogo cijenjeni i puno bolje plaćen. Mi smo upravo u tome vidjeli našu priliku gdje smo odlučili od samog početka biti uz naše domaće klijente i sa njima zajedno praviti uspješne priče.

Mi svakodnevno edukujemo ljude o benefitima ulaganja u digitalni marketing, kako bi im pojednostavio da tu oblast bolje razumiju, nedavno sam snimio i jedan video u kojem u nekoliko minuta na vrlo jednostavan način objašnjavam osnove digitalnog marketinga.

DIGITALNI MARKETING

Koliko kompanije u BiH polažu u digitalni marketing?

- Generalno, ova industrija je u porastu, ali kao i u mnogim drugim industrijama poprilično kasnimo za razvijenim zemljama. Npr. kompanije u UK ulažu preko 50% svih budžeta za marketing u digitalne kanale, dok je kod nas taj omjer između 5-10%. Ne moramo biti previše pametni da predvidimo da će za nekoliko godina slična situacija biti i kod nas, samo će tada online oglašavanje postati puno skuplje jer će konkurencija biti puno veća.

Kada govorimo o društvenim mrežama, kojoj biste dali primat?

- To su zasigurno one mreže koje imaju najviše korisnika, a to su Facebook i Instagram, ovisno ko nam je ciljna skupina. Prije dvije godine dok sam boravio u Americi, imao sam priliku vidjeti da jako mali broj mlađe populacije koristi Facebook, generalno oni su na Instagramu i Snapchatu, dok su stariji na Facebooku.

Koji su Vaši dalji planovi?

- Davno sam prestao sanjariti i umjesto toga zacrtao sam sebi nekoliko manjih ciljeva koji vode ka ispunjenju onih većih. Trenutno radim na ostvarenju cilja da imam do kraja ove godine stotinu klijenata. Kako bih ostvario taj cilj potrebno je raditi i na proširivanju tima ljudima koji su željni pobjede i osvajanja.

Također radim i na jednom projektu za US tržište, uskoro će i to biti gotovo.

I ponavljam, za neke stvari treba vremena. Pa se tako nadam da će s vremenom, trudom i radom biti ispunjeni moji kratkoročni i dugoročni ciljevi.

 

Razgovarala: Elvira Kokor

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti