APKE: Saznajte najnovije informacije u procesu primjene ZJN-a

14.03.2017. 09:20 / Izvor: Akta.ba
APKE: Saznajte najnovije informacije u procesu primjene ZJN-a

O pravnoj zaštiti u postupku javne nabavke, više će se govoriti na velikom stručnom savjetovanju u Sarajevu.

U skladu sa novitetima u sistemu javnih nabavki u Bosni Hercegovini te uobičajenom praksom, Agencije APKE Sarajevo da iste ažurno prati i blagovremeno distribuira prema svojim klijentima, ovim putem objavljujemo najnovije informacije o novim institutima u praktičnoj primjeni ZJN -a kao i ostalih propisa koji imaju uticaj na primjenu ZJN-a .

Naime, Agencija za javne nabavke BiH u skladu sa zakonom propisanim nadležnostima pruža savjetodavnu pomoć u vezi pravilne primjene Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“, broj 39/14) i pratećih podzakonskih akata.

Uvidom rubriku "Najčešća pitanja" APKE je dobio odgovor na pitanje za svog klijenta a koje glasi:

PITANJE: Da li je dozvoljeno kopiranje ponuda prilikom uvida u postupku javne nabavke?

ODGOVOR: Odredbom člana 11. stav (3) Zakona o javnim nabavkama (u daljem tekstu: Zakon) je propisano da nakon javnog otvaranja ponuda nijedna informacija u vezi sa ispitivanjem, pojašnjenjem ili ocjenom ponude ne smije se otkrivati nijednom učesniku u postupku ili trećem licu prije nego što se odluka o rezultatu postupka ne saopšti učesnicima u postupku.Nadalje, u stavu (5) navedenog člana Zakona propisano je da nakon prijema odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača ili odluke o poništenju postupka nabavke, a najkasnije do isteka roka za žalbu, ugovorni organ će po prijemu zahtjeva ponuđača, a najkasnije u roku od dva dana od dana prijema zahtjeva, omogućiti uvid u svaku ponudu, uključujući dokumente podnesene u skladu s članom 45. stav (2) Zakona o javnim nabavkama, kao i pojašnjenja originalnih dokumenata u skladu s članom 68. stav (3) Zakona o javnim nabavkama, sa izuzetkom informacija ponuđača označenih kao povjerljive u skladu s ovim članom.Princip povjerljivosti u naprijed navedenom smislu odnosi se na tok postupka nabavke nakon javnog otvaranja ponuda. Prema tome, nije dozvoljeno otkrivati informacije vezane za ispitivanje, pojašnjenje ili ocjenu ponuda koje vrši ugovorni organ, niti jednom ponuđaču ili trećem licu prije nego što svi učesnici u postupku budu obavješteni o rezultatima postupka javne nabavke.

To znači da je nakon obavještavanja učesnika o rezultatima postupka, otkrivanje određenih informacija vezanih za ispitivanje i ocjenu ponuda dozvoljeno. Konačno, to je saglasno i sa principom transparentnosti, kao jednim od osnovnih principa postupka javne nabavke.Iz naprijed navedenog je vidljivo da zakonodavac definiše uvid u ponude svih učesnika u postupku javne nabavke, ali najkasnije do isteka roka za žalbu. Izuzetak su samo informacije označene kao povjerljive. Povjerljivim informacijama ne mogu smatrati: ukupne i pojedinačne cijene iskazane u ponudi, predmet nabavke, odnosno ponuđena roba, usluga ili rad, od koje zavisi poređenje s tehničkom specifikacijom i ocjena da li je određeni ponuđač ponudio robu, usluge ili rad u skladu s tehničkom specifikacijom, te potvrde uvjerenja od kojih zavisi kvalifikacija vezana za ličnu situaciju kandidata/ponuđača, bez obzira na to da li su označene kao povjerljive ili ne, a u skladu sa članom 11. st. (1) i (2) Zakona.Isto tako, iz naprijed citiranih ordredbi jasno proizilazi da zakonodavac ne definiše kopiranje ponuda.Naime, suština prava na uvid u ponude drugih ponuđača jeste omogućavanje svim učesnicima u postupku da se upoznaju sa svim činjenicama koje su mogle imati uticaj na rezultate postupka. Drugim riječima, omogućavanje da se pregledaju svi dijelovi ponuda drugih ponuđača, osim povjerljivih informacija, od kojih je zavisila kvalifikovanost kandidata/ponuđača, odnosno prihvatljivost ponuda u skladu sa uslovima iz tenderske dokumentacije. Na osnovu informacija prikupljenih uvidom u ponude drugih ponuđača, svaki učesnik u postupku može ukazati na eventualne nepravilnosti u ponudama, neusklađenosti sa tenderskom dokumentacijom, odnosno na greške i propuste ugovornog organa prilikom pregleda ponuda, i sve to upotrijebiti u žalbi. Upravo zato je zakonodavac propisao obavezu ugovornog organa da se po prijemu zahtjeva za uvid u ponude, uvid omogući odmah, a najkasnije u roku od dva dana od dana prijema zahtjeva, kako bi ostalo dovoljno vremena da se uloži žalba, u skladu sa rokovima iz člana 101. Zakona. Pravo uvida u ponude na način kako je to definisao Zakon omogućava upravo pregled svih ponuda na način da se prikupe svi potrebni podaci na kojima se može zasnovati eventualna žalba. Ne postoje nikakva ograničenja u pogledu vremena potrebnog za pregled ponuda, za bilježenje svih podataka iz kojih je vidljivo da ponuda nije u skladu sa tenderskom dokumentacijom i sl., te se na ovaj način, kako smo naprijed naveli, mogu steći sva potrebna saznanja o činjenicama iz postupka, te o dokazima na osnovu kojih su one utvrđene, što se svakako odnosi i na činjenice na kojima stranka može zasnivati svoje žalbene navode. Dakle, činjenica da odredba člana 11. stav (5) Zakona ne govori o kopiranju, ni na koji način ne ugrožava pravo svakog učesnika u postupku da dobije sve podatke iz ponude u koju vrši uvid, bez ograničenja u pogledu obima prikupljenih informacija, sadržaja (izuzev povjerljivih informacija), ili, kako smo već istakli, vremena potrebnog za prikupljanje istih. Dakle, pravo uvida u ponude podrazumijeva pregled svih ponuda u prostorijama ugovornog organa koje omogućava prikupljanje svih informacija potrebnih za eventualnu žalbu, bez mogućnosti kopiranja istih.

Nadamo se da ste zadovoljni sa informacijama koje Vam dostavljamo u procesu primjene ZJN i ostalih propisa, uz napomenu da ćemo o ovome  kao i temama:

a) Provođenje E - aukcije u sistemu javnih nabavki demonstracija postupka,
b) Uočene nepravilnosti u postupcima javnih nabavki od strane Ureda za reviziju institucija
    Bosne i Hercegovine,
c) Rad drugostepenog organa po žalbi,
d) Primjeri iz prakse i stepen odgovornosti rukovodioca i komisija u slučaju negativnog
    revizorskog izvještaja u dijelu javnih nabavki,
e) Šta članovi komisije moraju poštivati u svom radu,
f)  Pavna zaštita u postupku javne nabavke, više govoriti na VELIKOM STRUČNOM SAVJETOVANJU KOJE SE ORGANIZUJE 24. MARTA 2017. GODINE, U SARAJEVU HOTEL EUROPA:

Za više informacija molimo da kontaktirate na e-mail: info@apke.ba, ili tel. 033/472-317, 061/849-330. Plan i program možete pogledati na: www.apke.ba
 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Najave