Bingo i DevLogic su pozitivne priče koje uspješno grade bh. društvo

16.11.2015. 22:18 / Izvor: Akta.ba
Bingo i DevLogic su pozitivne priče koje uspješno grade bh. društvo
OTVORI GALERIJU

Business Cafe je večeras poslužio svoju desetu kafu na kojoj su prisutni imali prliku čuti zanimljive priče kompanija Bingo i DevLogic, koje imaju predznak 387.

Business Cafe je večeras poslužio svoju desetu kafu na kojoj su prisutni imali prliku čuti zanimljive priče kompanija Bingo i DevLogic, koje imaju predznak 387. Obje priče su imale teške i skromne početke i put do mjesta na kojem se trenutno nalaze bio je pun zapleta koji su sigurno zaslužni za njihove uspjehe sada. Bingo je trenutno sinonim za vodeći bh. brend, a DevLogic je 2011 godine proglašen za najbolju malu kompaniju u bh. te je danas u vrhu IT industrije u zemlji.

Inspirativne priče o ove dvije kompanije predstavili ne manje zanimljivi govornici Ljiljana Kunosić kao izvršna direktorica kompanije Bingo i Haris Memić osnivač i direktor IT kompanije Devlogic, u punoj sali hotela Evropa.

U vremenu kada sve više ljudi odlazi vani i tamo ostvaruje svoje poslovne i privatne uspjehe, ovo dvoje ljudi su jedan od primjera kako u vlastitoj zemlj uz pomoć domaćih snaga, osobnog zalaganja i truda je  ipak moguće ostvariti zapažene uspjehe ne samo na lokalnom nivou nego i šire. Ono što im je bila zajednička poruka jeste da nikada ne treba odustajati od vlastitih ideja ma koliko one u datom trenutku možda izgledale i nemogućimi za ostvariti.

Ljiljana Kunosić se nalazi na čelu vodeće retail kompanije u bh. Bingo, čiji su marketi omiljeno mjesto za nabavku namirnica bh. građana. Od zablude građanstva u samom periodu osnivanja ove kompanije, da je u pitanju neka nagradna igra, ta ista kompanija danas upošljava preko 5000 radnika što ju čini jednom od najvažnijih u bh.. O uspjehu Ljiljane Kunosić govori i nagrada Asocijacije poslovnih žena "One" u kategoriji  "Žena u poslovnom svijetu" za 2015. godinu. Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, Ljiljana se vraća u rodnu Tuzlu, gdje je prvo radila kao profesorica matematike, zatim kao finansijski inspektor, a 1996. godine joj se pruža prilika na poziciji izvršne direktorice u Bingu, kompanije koja je tek počela da se razvija. Tu je počela da primjenjuje stečeno znanja i vještine i imala je potpunu  slobodu i mogućnost za donošenje odluka i upravljanje kompanijom.

"Promocijom pozitivnih priča u društvu, u kojem je danas sve prikazano u negativnom svjetlu, sigurno doprinosimo boljem i ljepšem pogledu na opću sliku društva i tako drugim kompanijama, koje možda imaju strah od neuspjeha, možemo da prezentujemo da se uz trud, zalaganje, odricanja i vjerovanjem u ideju može uspjeti i osigurati uspjehe na tržištu i na taj način omogućiti ostanak mladog kadra u zemlji", rekla je Ljiljana Kunosić.

Kompanija Bingo sada uspješno posluje i ostvaruje zavidne rezultate, a Ljiljana Kunosić na poziciji izvršne direktorice predstavlja osobu koja je stub uspješnog poslovanja ove kompanije i njenog razvoja.

Budućim poslodavcima Kunosić  savjetuje da prilikom zapošljavanja novih kadrova, ne zatvaraju vrata onima koji imaju više znanja od njih samih, jer zapravo takvi ljudi mogu doprinjeti uspješnijem razvoju kompanije u kojoj djeluju, još ukoliko su zadovoljni pozicijom koju obavljaju, uspjeh je zagarantovan.

Haris Memić je mladi poduzetnik koji se pun entuzijazma vratio iz Holandije i počeo da živi svoj san o osnivanju IT kompanije u bh. koja se fokusira na rad za inostrano tržište. Njegov cilj je na samom početku bio da se što više bavi programiranjem što je bila i jeste, njegova velika ljubav i time se vodio sve vrijeme stvarajući Devlogic. Početak je bio težak, posao je započeo sa jednim laptopom i kuhinjskim stolom u očevom stanu i nekoliko klijenata, kaže Memić, a danas je jedan od lidera na ovom tržištu.

"Danas kada govorim o svom početku i nastanka ideje i danas kompanije DevLogica, želim da poručim mladim budućim IT stručnjacima, inžinjerima da ukoliko imaju ideju za koju misle da će jednog dana biti ispunjenje njihovog sna, onda trebaju da istraju u tom svom nastojanju da ona postane stvarnost, bez obzira na prepreke koje će ih sigurno dočekati", kazao je Memić.

Ako gledamo IT tržište Bosne i Hercegovine, ono nije iskoristilo svoj potencijal da izgradi dovoljno kadra koji bi se zaposlio u našim kompanijama, govori Memić, on je i predsjednik BIT Alijanse čiji je cilj da pomogne IT industriji, da proizvodi dovoljno kadra i da uspostavi bolju saradnju sa IT kompanijama. Država još uvijek nije prepoznala potencijal IT tržišta, a on je ogroman. Nakon što država prepozna potencijal ovog sektora, počne ulagati u njega, tek onda možemo i očekivati značajnije rezultate. Evidentan je nedostatak IT kadra u našoj zemlji, zbog toga sve više mladih IT kompanija, ne čekajući državu, osniva obuke kadrova u svojim kompanijama kako bi se to tržište proširilo.

DevLogic danas ima klijente iz Silikonske doline, a mogu se pohvaliti i da astronauti NASA-e u svemir nose naočale čiji softver je razvijao upravo DevLogic. U svojim planovima za daljni razvoj kompanije Memić kaže kako će ova kompanija uskoro da starta sa novim projektom za Američko tržište, a u pitanju su  "pametne kuće"  koje će biti nešto potpuno novo u svijetu tehnologije, zadovoljavat će potrebe od najmlađih do onih koji su u poznim godinama, i sve će biti prilagođeno baš uzrastu koji će u njoj da živi.

"Naši uposlenici su mahom inženjeri koji su svoje obrazovanje stekli u Bosni i Hercegovini, uglavnom računarstvo i matematiku", rekao je Memić.

Ono što je poznato našoj javnosti, a vezano je za ovu kompaniju, jeste da je njihov ured uređen po uzoru na Google-ov, a Haris sa svojim partnerima aktivno radi na uključivanju dijaspore u razvoj bh. privrede, te na dovođenju stručnjaka koji će pomoći u razvoju start-up kompanija.

Mladima je poručio da IT i programiranje nije ništa nesavladivo. "Važno je da se interesujete za određenu oblast, da provjerite da li bi vas to učinilo sretnim i zadovoljnim, pa iako pogrješite barem ćete znati šta je to što sigurno ne biste radili".

Business cafe, u organizaciji agencije Global Market Solutions, je jedinstven poslovni događaj koji okuplja poduzetnike iz BiH i promovira uspješne poslovne priče te pruža priliku za neformalni networking kao odličan način promoviranja i ugovaranja suradnje. Ovo je jedan od onih događaja koji za cilj ima promovirati pozitivne i zanimljive priče naših ljudi, promovirati našu privredu, naše kvalitete, propagirati  'Kupujmo i koristimo domaće' pokazati svijetlu sliku bh.

I.M.

 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti