Na izgradnji jakog bh. brenda treba da radi cijelo društvo

06.06.2017. 13:26 / Izvor: Akta.ba
Na izgradnji jakog bh. brenda treba da radi cijelo društvo

Internacionalne kompanije svoje pozicioniranje na tržištima rade prvenstveno kroz istraživanja tržišta i prilagođavanje svojih kampanja i poruka tržištima na kojima djeluju.

Bh. brendovi ne koriste dovoljno prednosti koju imaju kroz poznavanje lokalnog tržišta i potrošača, bio je to i jedan od zaključaka panel diskusije “Autentični brendovi – Kameleoni novog doba”, na nedavno održanoj Branding konferenciji u Sarajevu.

U istraživanju koje je predstavila Agencija Ipsos prikazani su rezultati, tačnije odnos lokalnih i internacionalnih ili regionalnih brendova na tržištima u regiji ali i BiH.

Istraživanje je pokazalo da u Sloveniji postoji najveći udio domaćih brendova unutar Top10 brendova, a koji se odnose na robu široke potrošnje.

U Srbiji i Hrvatskoj je podjednak omjer, dok je u BiH, nažalost, najmanji udio lokalnih brendova u Top10.

Edin Ibrahimović, izvršni direktor za biznis operacije u kompaniji Bingo za Akta.ba govorio je o poziciji Binga kao vodećeg trgovca u BiH ali i zbog čega domaći brendovi nemaju veću i značajniju poziciju u BiH društvu.

"Kompanija Bingo je zavrijedila pažnju domaćih potrošača zahvaljujući svojoj želji da se tržištu nametne kao nešto što je domaće i što dobrinosi razvoju zemlje. Prva i prava želja nam je da zadržimo poziciju na kojoj se sada nalazimo jer smatramo da stabilan Bingo znači stabilno tržište BiH i siguran kanal za distribuciju većine domaćih proizvoda", rekao je Ibrahimović.

Kazao je da je misija i osnovna filozofija njihove kompanije, po kojoj rade, podrška domaćoj proizvodnji i to je samo jedan od elemenata. Domaće kompanije trebaju biti svjesne okruženja, imati  strategije, taktike i kontuinuitet u komunikaciji koji će bh. brandovima omogućiti da prežive na tržištu.

"Neophodno je da domaći proizvođači sami prepoznaju svoje snage i slabosti iskoristiti pozitivan momenat u okruženju gdje se vidi da se sve više prepoznaju stvarne vrijednost domaće trgovine i proizvodnje jer sve to dovodi uspješnijoj privredi", rekao je Ibrahimović.

Internacionalne kompanije svoje pozicioniranje na tržištima rade prvenstveno kroz istraživanja tržišta i prilagođavanje svojih kampanja i poruka tržištima na kojima djeluju.

"Potrebno je da naše kompanije shvate, da svako ulaganje, pa i ono najmanje ali dobro usmjereno može pokrenuti novi ciklus uspješnog razvoja. U priči kreiranja bh. brenda bitan je momenat koji je sada prisutan, kada su naši potrošači počeli da budu svjesni važenja domaćeg brenda na lokalnom tržištu", rekao je Ibrahimović.

Kada se u BiH govori o brendovima, Ibrahimović kaže da zapravo pričamo o tri divizije brendova koji su prisutni na tržištu. Prvo su velike nacionalne kompanije sa svojim svjetski poznatim brend imenima, zatim ih slijede neki minuli brendovi prošlih vremena tzv. vjekovni brendovi i na trećem mjestu su “novi” domaći brendovi.

Kazao je da svaki od njih ima svoju problematiku ali da za sve ima mjesta. Lokalne kompanije treba da uče od velikih da koriste njihove slabosti i mane i da koriste ono što oni nemaju, a to je ona lokalna pojava.

"Mi i dalje imamo problem percepcije domaćeg proizvoda i šta on zapravo predstavlja. Bingo kao nacionalni trgovac posluje na cijeloj teritoriji BiH i jasno vidimo da ti problemi postoje. Polako dolaze trendovi gdje svi počinjemo shvatati da je domaće stvarno ono što je proizvedeno u BiH. Brendovi koji su se rodili u BiH predstavljaju jedno vrijednost ali ne smijemo zanemariti ni važnost regionalnih i svjetskih brendova koji imaju svoju proizvodnju u BiH. Oni su jednako bitni za prosperitet razvoja našeg društva i privrede zemlje baš kao i njegovanje imena domaćeg brenda", rekao je Ibrahimović.

Biti brend na cijeloj teritoriji BiH je jako teško, zbog izazova koje mikro sredine daju, kaže on. Jedan od problema ne pozicioniranja bh. brenda na našem tržištu jeste postojanje trgovačkih barijera.

"To je nešto na čemu u budućnosti trebamo svi zajedno raditi i kada prestane biti bitno ono gdje je baza proizvodnje nekog proizvoda onda će se pozicija bh. brenda naći na nekoj drugoj i bolje pozicioniranoj ljestvici", rekao je Ibrahimović.

Još jedan od zaključaka panela bio je da na našem tržištu ima jako puno dobrih i kvalitetnih brendova. Dolazi vrijeme kada kompanije moraju da se okrenu drugačijem pristupu kupcima, mora da postoji struka, kvaliteta, rad, vrhunsko znanje i kvalitet neće izostati.

Složili su se i da su istraživanja bitna te da predstavljaju dobar alat. Vrijeme je velikih podataka ali treba ih znati pravilno analizirati. Tumačenje pojedinih istraživanja zna često odvesti kompaniju u potpuno pogrešnom pravcu, zbog toga trebaju koristiti i druge parametre.

"Strategija razvoja treba da bude prilagođena svakom tržištu posebno. Targetiranje je sada jedna posebna marketinška grana kojoj se treba posebno posvetiti. Ono što je još bitno da se potrošač ne smijete lagati i to jedan od puteva ka uspjehu brenda", zaključio je Ibrahimović.

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti