Strateški razvoj destinacije:Jajce želi dostići prijeratnih 250.000 turista

25.05.2016. 11:10 / Izvor: Akta.ba
Strateški razvoj destinacije:Jajce želi dostići prijeratnih 250.000 turista

Grad Jajce ima ogroman potencijal za razvoj turizma koji još ni izbliza nije iskorišten.

Grad Jajce ima ogroman potencijal za razvoj turizma koji još ni izbliza nije iskorišten. Naime, ovaj grad je prije rata posjećivalo u prosjeku oko 250.000 turista, a danas nisu ni na pola puta do te cifre, kaže Huso Hadžić, direktor Agencije za kulturno - povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca. Dodaje da im je cilj im u narednom razdoblju stići tu cifru te da se nada da će mlađe generacije ići u tom pravcu.

Smatra da će se za privlačenje turista biti potrebno povezati sa drugim krajevima BiH jer smo mala država. Na sajmu turizma STEP, koji se održava u ovog gradu, tako su uspjeli dogovoriti suradnju sa Nacionalnim parkom Una.

Kako bi što bolje iskoristili potencijale potražili su i stručnu pomoć od Almira Pešteka, profesora na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, koji je uradio studiju stateškog upravljanje destinacijom grada Jajca koja će biti okvir za dalje aktivnosti i pokazati na koji način bi se moglo efikasno upravljati potencijalima ovog grada odnosno na koji način pretvoriti potencijale koje postoje u vrijedan ekononomski resurs.

Peštek navodi da su kroz studiju identificirali pravce razvoja turizma ovog grada. Smatra da će se od tradicionalnog razvoja turizma, koji sada postoji, trebati intezivnije raditi na razvoju specifičnih oblika turizma, koji i sada postoje, ali su nedovoljno razvijeni, kao što je sportski, kongresni i konferenciji turizam. Osim toga Jajce, ističe, ima izuzetne potencijale za razvoj eko i agro turizma.

"Dakle turizam bi na neki način mogao biti motor razvoja grada i integrativni faktor koji će osigurati zaposlenje ne samo ljudima u turističkoj djelatnosti nego i u proizvodnji hrane, trgovini i transportu",navodi Peštek.

Dodaje da je svrha strateškog okvira bila da identificira okvir za razvoj turizma, a dalje će aktivnosti biti na Agenciji koja će biti glavni nositelj aktivnosti razvoja turizma i koja će raditi marketniške aktivnosti vezano za tu oblast.

O ulozi digitalnih medija koje se kod nas nedovoljno koriste u turizmu Peštek kaže da su one prepoznate u spomenutom okviru te da će ta oblast biti definirana kroz strateški plan koji bi trebao uslijediti nakon strateškog okvira.

''Digitalne tehnologije su jako važne jer danas turizam i jeste digitalna industrija. Tradicionalni sustav vrijednosti turizma je u potpunosti promjenjen. Potreban je novi sektorski pristup gdje su digitalne tehnologije nositelj svega i to će biti inkorporirano u narednim koracima s tim da su digitalne tehnologije prepoznate sada u ovom strateškom ovkviru za razvoj destinacije kao veoma važne'', kaže Peštek. 

D.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti