al
Boscheva vizija povezane radionice

Tehno kutak

Boscheva vizija povezane radionice

06.10.2014 09:13:37 / Izvor: eKapija.ba

Rješenja za povezivanje dijagnostičkih i ispitnih uređaja s, primjerice, područjem službe za korisnike dostupna su već neko vrijeme. Cilj je izbjeći opetovano prikupljanje podataka o klijentu i vozilu te time omogućiti optimizaciju protoka vozila u radionici. Bosch je sa svojom mrežom radionica dao važne poticaje koji su potom realizirani u otvorenoj mreži asanetwork.

Internet stvari, brze podatkovne veze i mogućnost inteligentne obrade čak i vrlo velikih količina podataka dosad su otkrile potpuno nove dimenzije takozvane Povezane radionice. Radionica budućnosti bit će upoznata sa "zdravstvenim stanjem" vozila svojih klijenata te će, prema potrebi, preporučiti vlasniku popravak vozila čak i prije nego što se određeni dio pokvari. To pomaže u izbjegavanju velikih kvarova i nepotrebnog vremena popravka kada se automobil ne može koristiti, što je vrlo važno za gospodarska vozila. Sve informacije koje su joj potrebne za popravke radionica ima na dohvat ruke, što joj omogućuje učinkovito i potpuno izvođenje svih radova na vozilima klijenata bez kašnjenja i uz visoku kvalitetu. Bosch je razvio odgovarajuće dijelove za Povezanu radionicu koji su u međuvremenu ispitani u praksi i pilot projektima.

Ovako izgleda buduća radionica za vozila

Budućnost radionice započinje s povezanim vozilom. Središnji kontrolni uređaj kontinuirano bilježi podatke o vožnji i informacije o radnom statusu i opterećenju različitih dijelova vozila. Podaci se šalju do središnjeg centra za obradu podataka gdje se obrađuju u svrhu preventivne dijagnostike korištenjem inteligentnih algoritama. Taj softver kombinira izmjerene vrijednosti vozila s podacima prikupljenima u prijašnjim popravcima, iskustvom upravljanja voznim parkom te Boschevim znanjem i iskustvom s dijelovima i sustavima vozila. Tako je moguće prilagoditi termine održavanja opterećenju pojedinih vozila i unaprijed izračunati preostali životni vijek pojedinih dijelova vozila. Boschev softverski paket također omogućuje provedbu ispitnih postupaka putem telematskih usluga kako bi se pripremio i skratio predstojeći posjet radionici.

Prema potrebi, vozača se obavještava o potrebnom održavanju ili mu se šalje preporuka da zamijeni injektor u sustavu ubrizgavanja budući da će se stari vjerojatno uskoro pokvariti. Ako vozač prihvati preporuku, zaprimit će poziv od Servisnog centra kako bi dogovorio termin u radionici. Istodobno, radionicu se obavještava o svim aspektima nadolazećih popravaka, rezervni dijelovi se naručuju, te se provjerava dostupnost svih potrebnih posebnih alata. Dakle, provodi se sve što je potrebno kako bi se zajamčio postupak popravka bez problema tijekom dogovorenog termina u radionici.

Sve informacije o popravku na elektroničkom radnom nalogu

Kada vozač stigne na dogovoreni termin, registarske pločice skeniraju se na ulasku u prostorije radionice. Savjetnika iz službe za korisnike informira se o dolasku klijenta, a svi podaci koji se odnose na planirani popravak istodobno se šalju na Boschev elektronički radni nalog. Taj radni nalog prati vozilo kroz radionicu. Dok savjetnik iz službe za korisnike vozi vozilo u servisni prostor, Boscheva komponenta "Flex Inspect" automatski očitava memoriju kvarova, provjerava akumulator, tlak zraka u gumama, i geometriju šasije. Savjetnik zatim razgovara o svim predstojećim radovima na vozilu s vozačem. Time se stvara povjerenje klijenata, dok se servisnom centru daje mogućnost da ponudi više usluga.

Tehnologija proširene stvarnosti podrška je tehničaru za mehatroniku pri radu

Elektronički radni nalog također šalje sve informacije o popravku na radno mjesto tehničara za mehatroniku. Bosch mu istodobno dostavlja sve dijagnostičke podatke i podatke o vozilu koji su potrebni za popravak. Te se informacije stalno ažuriraju putem internetske veze. Usto, tehničar za mehatroniku radi s pomoću tehnologije proširene stvarnosti na svom tablet računalu BOSCH DCU. Tehnologija proširene stvarnosti proširuje percepciju stvarnosti. Nakon što zaposlenik u servisu usmjeri kameru tablet računala na prostor s motorom, odgovarajuće informacije kao što su potrebni alati i upute za popravak uklapaju se u stvarnu sliku. Time se izbjegava proučavanje servisnih priručnika koje oduzima mnogo vremena. Također, dijelovi koji su skriveni ispod poklopaca ili kabeli iza ploče s instrumentima mogu se prikazati kao trodimenzionalne slike. Podaci za podršku tehnologiji proširene stvarnosti automatski se šalju iz aplikacije na cloudu na tablet računalo u radionici.

Tehničar za mehatroniku može zatražiti dodatnu pomoć zaposlenika Boscheva servisnog centra putem opcije daljinskog servisiranja. S pomoću posebnog softvera stručnjaci iz Boscha mogu na daljinu upravljati ispitnim uređajima ili provjeravati parametre uređaja za klimatizaciju, pružati podršku tijekom kalibracije ili voditi zaposlenika radionice korak po korak kroz servis klimatizacije.

Svi završeni radovi zatim se dokumentiraju na Boschevom elektroničkom radnom nalogu. Zaposlenik u servisu na taj način može klijentu pri preuzimanju vozila detaljno objasniti što je popravljeno. Istodobno, informacije o postupku popravka šalju se u podatkovni centar gdje se obrađuju s pomoću Boscheva softvera za analizu, čime se neprekidno poboljšava preventivna dijagnostika.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Tehno kutak