al
Individualni ili grupni sport: U kojem se najviše pronalazite?

Sport i kultura

Individualni ili grupni sport: U kojem se najviše pronalazite?

19.11.2018 08:42:04 / Izvor: Akta.ba

Bez obzira na trenutno godišnje doba, svaki oblik rekreacije je dobar za vaše zdravlje. Budite iskreni prvenstveno prema sebi: da li i koliko je sport uključen u vaš svakodnevni život? Ukoliko ste već uveliko član naše porodice brojnih sportskih objekata, sigurno ste upoznati da je u sistemu dostupno 60+ disciplina. Godine svakako nisu prepreka za bavljenje sportom, samo je razlika u tome da li ste individualac ili osoba koja može da postigne najbolje rezultate u sklopu tima. Pročitajte u nastavku preporuku sportova koji odgovaraju vašim aspiracijama i sposobnostima.

Individualni ili grupni sportovi?

O prednostima fizičke aktivnosti nema potrebe mnogo govoriti, jer bez obzira da li se deklarišete kao rekreativac ili profesionalni sportista, sport i rekreacija su nešto što se podrazumeva kao obavezna stavka u vašem životu. Pitanje je šta ste vi odabrali i da li se u toj aktivnosti dobro osjećate.

Kao što je već poznato – sve sportove djelimo na individualne i grupne. Kaže se da koji ste sport odabrali, on govori o vašem karakteru i načinu funkcionisanja u društvu. Naime, individualci su oni koji su od malih nogu navikli da cijene sopstvene sposobnosti, ne zaviseći od drugih, jer zbog visokog stepena autonomije imaju tendenciju da postižu samo najbolje rezultate. Sa druge strane, grupni sportovi su oni u kojima se interaktivna, međusobna saradnja podrazumeva, a bez takve vrste podrške sportisti ne mogu funkcionisati. Čak iako postoji bliskost, svaki član tima teži da se istakne i pokaže ono u čemu je najefikasniji, pa često može doći do konflikta, upravo zbog činjenice da sportisti u jednom istom timu se posmatraju kao konkurenti. Individualni i grupni sportisti imaju zajedničku crtu – način na koji će sebe i druge inspirisati i motivisati za postizanjem željenih i ciljanih rezultata.

Ono što od individualnih sportova izdvaja jeste: biciklizam, plivanje, tenis, borilački i ekstremni sportovi, streličarstvo, gimnastika, atletika, svaka vrsta ekstremnih sportova i ostali. Upravo se ovdje cijene individualnost, želja za pobjedom i postizanjem nekog ličnog cilja. Taj cilj, bilo novčane prirode ili stvar prestiža, jeste lako ostvariv uz dovoljno želje, svakodnevnog rada i strasti prema toj aktivnosti.

Ono što se sa druge strane, izdvaja od grupnih sportova i što su dodatno najtraženiji jesu: košarka, fudbal, odbojka na betonu i pesku, kao i rukomet, vaterpolo, kajaking, određeni borilački sportovi (karate, džudo…) i ostali sportovi. Samo oni koji su nekada trenirali ili su trenutno deo nekog tima, znaju kakav je osjećaj vježbati u maloj zajednici posvećenih ljudi koji imaju zajednički cilj, a ljepota takvog sporta jeste upravo u tome.

Od individualnih sportova može se izdvojit biciklizam, koji dokazano poboljšava rad cjelokupnog kardiovaskularnog i respiratornog sistema. Preporuka – svakodnevna vožnja oko 30 minuta. Međutim, ukoliko ne možete da stignete – obavezno 3 puta nedjeljno po pola sata. Osim što ćete se osjećati bolje, i vaš višak kilograma će to osjetiti – proces mršavljenja će ići mnogo lakše. Bilo da je lijepo ili pak neprivlačno vreme za rekreaciju biciklom, uvijek možete u sklopu našeg sistema izabrati sportski objekat u kojem možete trenirati određeni oblik biciklizma. Od grupnih sportova, svakako preporučujemo svaki, ali u zavisnosti od vaših aspiracija izaberite onaj u kojem se najbolje osjećate, pa čak iako posle nekog vremena vidite da vam ne odgovara, uvek imate veliku slobodu izbora po pitanju druge sportske discipline.

U zdravom tijelu zdrav duh

…je apsolutno tačna činjenica. Bez obzira koji ste sport izabrali, ali vam je za početak neophodna dodatna motivacija, ne očajavajte. Umjesto ovoga, papir i olovka su vam najbolji prijatelji. Glavna i osnovna stvar jeste da zapišete vaš cilj. Fokusirajte se na njega i malo po malo se trudite da ga ostvarite. Na svakom treningu napravite male promene, i videćete očekivane rezultate.

Takođe, postoji mnogo načina koje možete slediti ukoliko ne želite da vam trening bude dosadan:

#1 Postavite konkretan cilj u vježbanju

Svakako da ciljevi doprinose većoj motivaciji i želji da trenirate. Najbolje da bude mjerljiv i konkretan. Bitno je da znate zbog čega ulažete toliki trud, ali uijvek prvo pođite od svojih potreba i preferencija. Prije svakog treninga isplanirajte da uradite vježbu kojom ćete dopuniti vaš odlazak u sportski centar. Na primjer, gledajte da 5 minuta trčite na traci ili da uradite još jednu seriju podizanja tegova. Tako ćete motivisati sebe da što prije i kvalitetnije dođete do zacrtanog cilja.

#2 Trenirajte sa prijateljima

Svi ovi ciljevi će biti dostupniji ukoliko imate nekog da vas podržava u tome. Uvek je lakše kada pored sebe imate nekog sa istim ciljem ili koji će vas terati da radite više i bolje. Ukoliko ste, ipak individualac, možete "angažovati" vama blisku osobu da prati vaše rezultate i možda vam predloži novu sportsku aktivnost.

#3 Isprobajte nove sportske discipline

Da li ste čuli za korfbol, skvoš i kangoo jumps? Sve to možete testirati sa vašom FitPass karticom i tako probati sve ono što inače ne biste stigli ili mogli na nekom drugom mestu ili u nekom drugom momentu. Ukoliko ste ljubitelj pilatesa ili joge i to kombinujete sa teretanom, pokušajte da od 3 treninga nedeljno jedan posvetite baš ovim aktivnostima.

Ono na šta biste trebalo da obratite pažnju jeste stanje vaše kondicije. Svaki trening definitivno lakše pada ukoliko ste spremni da ga odradite kako treba i kasnije osetite onaj prepoznatljiv, zdrav umor. Međutim, u praksi to ne ide tako jednostavno. Fizička spremnost, odnosno kondicija je nešto što se kontinuirano gradi. Kada je reč o kondiciji, ona se (u zavisnosti od tempa i vremena vežbanja), dostiže u periodu od tri do devet meseci. Nemojte da vas to demotiviše, na vama je da tu kondiciju održavate. Pratite vaš napredak putem dnevnika, proverite koji deo procesa vežbanja poštujete, a šta ste zapostavili. Ukoliko vam je teško da se pokrenete, gledajte da u vašim treninzima učestvuju prijatelji ili članovi porodice, tako će sve ujedno biti i lakše.

Budite svjesni da je svaki početak težak. I to je opštevažeća činjenica za svaki segment života. Ono što je izuzetno bitno – nemojte posustajati čak iako znate da je teško i izazovno. Ukoliko imate određeni zdravstveni problem – opredelite se za fizičku aktivnost koja će vam pomoći da ga sanirate ili ublažite. Ne tražite izgovore, već brinite o sebi. Sport će vam između ostalog pomoći u tome, pogotovo ako posjedujete FitPass karticu.

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Sport i kultura