al
Načini kako da prijatelja motivišete za vježbanjem

Sport i kultura

Načini kako da prijatelja motivišete za vježbanjem

13.05.2019 08:58:03 / Izvor: Akta.ba

Podrška je veoma važna, pa čak i kada je riječ o vježbanju. Sve je lakše u paru. Ako vaš prijatelj, član porodice ili partner ima poteškoća sa gubljenjem kilograma i usvajanjem zdravijeg načina života, postoji rješenje da na autentične načine budete uz njega/nju. Proces skidanja viška kilograma je upravo to – proces. Istraživanja pokazuju da postoji razlika između podsticanja motivacije i deljenja zdravih obrazaca. Ovaj drugi proces se odnosi na konkretnu akciju. I često kod ljudi koji su dobijali pogrešne savete je postojala veća vjerovatnoća pojave dodatne težine, najčešće zbog konstantnog pritiska i frustracije okoline. Postoje načini kako da vašem prijatelju budete velika podrška tokom borbe sa viškom kilograma. Pročitajte u nastavku koji su to:

1. Pustite vama dragu osobu da samostalno odlučuje

Možda zvuči čudno, ali zaista je tako. Svaka podrška je važna ako je nenametljiva i dovoljna da "pokrene" vašeg prijatelja u postizanju određenog cilja. Za početak, takav vid podrške podrazumeva pitanje zašto ili zbog čega vama draga osoba želi da smrša i koji joj je cilj u vežbanju. Kada znate šta ih motiviše, onda možete zajedno da odete u teretanu ili pripremite obroke. Ukoliko ta osoba cijeni privatnost i određen stepen nezavisnosti u donošenju odluka, ostanite po strani, ali joj se uvek nađite pri svakoj vrsti podrške.

2. Fokusirajte se na sam proces, ne na krajnji rezultat

I to je zaista činjenično stanje. Umjesto davanja nasumičnih komplimenata vašem prijatelju koji se direktno tiču njegove kilaže, možda bi bilo odmjerenije da pohvalite ono što on radi, dakle proces truda i zalaganja. To uveliko utiče na motivaciju i disciplinu u vježbanju.

3. Slavite postignute rezultate na zdrav način

Kada vaš prijatelj postigne određeni cilj u vježbanju (bez obzira da li je to gubitak viška kilograma, povećanje kondicije ili trening snage), proslavite zajedno. To ne podrazujmeva mahinalno unošenje ugljenih hidrata putem slatkiša, već zdrava verzija. Isprobajte zdrave specijalitete u novom restoranu ili izaberite zajedničku sportsku aktivnost: vožnja bicikla, plivanje ili opuštena šetnja po gradu.

Sport će vam između ostalog pomoći u tome, pogotovo ako posjedujete FitPass karticu.

4. Ne kritikujte prijatelja

Čak iako savjete o zdravom životu dajete sa dobrom namjerom, pustite vama dragu osobu da odluke donosi sama, jer je gubitak težine jedinstven i ličan proces. Uloga lošeg policajca može biti protumačena i na drugi način: prijatelj će se možda osetiti loše ukoliko ga budete osuđivali ili će se brinuti da je poklekao na ovom putu.

 

 

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Sport i kultura