al
Planiranje i analiza poslovanja pomoću ImelBIS ERP-a

Tehno kutak

Planiranje i analiza poslovanja pomoću ImelBIS ERP-a

02.07.2020 14:48:59 / Izvor: Akta.ba

Planiranje i analiza kao navigacioni instrument u poslovnom svijetu

Za uspješno upravljanje kompanijom, koja pri tome ima i poslovne jedinice, potreban je sistem koji će integrirati sve poslovne aktivnosti u jednu cjelinu. Integralni sistem ustvari je softver sastavljen od velikog broja podsistema koji prati sve poslovne aktivnosti i događaje na nivo cijele kompanije, slaže ih poput puzli a sve sa ciljem planiranja, kontrolinga, izvještavanja i upravljanja kompanijom.

Kompanija Imel predstavlja integralni informacioni sistem ImeBIS koji u dijelu poslovne inteligencije omogućava navedene menadžerske aktivnosti.

Zašto planirati i analizirati rezultate poslovanja?

Istraživanja u poslovnoj praksi razvijenih ekonomija, pokazuju da 40% od svih informacija u kompaniji potiče iz računovodstva ali o prošlim i sadašnjim promjenama.

Glavni problem sa kojim se kompanije susreću jeste ne postojanje PLANIRANJA I ANALIZE. Obično je finansijsko računovodstvo tradicionalno orijentisano ka eksternom izvještavanju i eksternim korisnicima poslovnih izvještaja ali naspram toga stoji integralni informacioni sistem koji može pomoći kako računovođama tako i menadžerima te dati odgovore na ključna pitanja:

  •  Koliko se mora prodati da bi se došlo do tačke pokrića odnosno „pozitivne nule“?
  •  Koji proizvodi ili usluge su donosioci prihoda odnosno “zvijezde” a koji ne?
  •  Koje je tržište najslabije raslo i zbog čega?
  •  Koji kupci su profitabilni a sa kojim treba prestati raditi?
  •  Kako „ispravno“ izračunati cijenu koštanja proizvoda/usluga?
  •  Da li uvoditi dodatnu smjenu? …

Poslovica kaže "Ako ne znaš gdje ideš, bilo koji put odvest će te tamo".

U poslovnom svijetu ovo je luksuz koji vodi ka gubitku i propadanju.

 

Uloga ImeBIS-a kao navigacionog alata

Integrani informacioni sistem ImeBIS ERP pored svih mogućnosti i prednosti posebnu važnost pridaje poslovnoj inteligenciji odnosno modulu Planiranje i analiza poslovanja. Planiranje i analiza predstavlja kompleksan i sveobuhvatan model po svim relevantnim segmentima poslovanja: prihodi, troškovi, proizvodnja, nabava, prodaja, investicije i dr..

Svima je jasno da planiranje samo za sebe nema smisla, ukoliko ne podupire upravljačke procese u kompaniji i ako se ne analiziraju rezultati ostvarenja. ImelBIS pored planiranja omogućava upoređivanje trenutnih rezultata sa planiranim kako bi se utvrdila odstupanja i pravovremeno poduzele odgovarajuće aktivnosti, poput navigacionog instrumenta.

Da li su kontroling i izvještavanje okrenuti menadžerima?

Kompanijama je neophodan ovaj menadžerski alat kojim će ostvariti krajnji cilj ovog putovanja a to je unapređenje poslovanja kompanije te stvaranje dodatne vrijednosti.

Analiza kao važan segment informacionog sistema omogućava da korisnici mogu samostalno kreirati analize i izvještaje na osnovu prometa po bilansnim pozicijama u glavnoj knjizi. Sve analize i izvještaji mogu se exportovati u MS Excel i povezati sa pripremljenim obrascima izvještaja i analiza.

Pored mogućnosti kreiranja izvještaja „po želji i potrebi“ sistem posjeduje set zakonskih izvještaja za preduzeća i budžetske organizacije po zakonu FBiH.

Također, izuzetno bitan dio analize poslovanja preduzeća jeste i Kontroling koji omogućava provjeru metoda knjiženja određene dokumentacije i efikasnosti nabave i prodaje, analize proizvodnje i sl..

Kontroling je okrenut internom izveštavanju, menadžerima, vlasnicima, direktorima i treba zapravo da ponudi sasvim nešto drugo, za raziku od finansijskog računovodstva. Treba da vodi ka realizaciji postavljenih planova i ostvarenju cilja.

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Tehno kutak