Robert Bosch: Nova testna vozila za automatiziranu vožnju

12.06.2015 10:30:58
Robert Bosch: Nova testna vozila za automatiziranu vožnju

Dva nova testna vozila koja se temelje na Teslinom Modelu S pomažu Boschevim inženjerima u daljnjem usavršavanju automatizirane vožnje.

Dva identična električna automobila u Boschevom voznom parku

  • testna vozila za automatiziranu vožnju temelje se na Teslinom Modelu S
  • premijera na Međunarodnoj konferenciji za tisak o motornim vozilima 2015. u Boxbergu
  • Bosch razvija automatiziranu vožnju za sve vrste serijskih vozila
  • nadogradnja vozila zahtijeva 50 novih Boschevih dijelova, 1300 metara kablova, te 1400 sati rada
  • visoko automatizirana testna vozila već su na javnim cestama

Stuttgart - Uočiti testno vozilo, s obzirom na to da su opremljena uređajima za mjerenje, senzorima i instrumentima, obično je dosta jednostavno. Ali to nije slučaj s novim automobilima Tesla Model S koji su se nedavno pridružili Boschevom voznom parku. Oba ova testna vozila pomažu inženjerima da usavrše automatiziranu vožnju. Ali na prvi pogled teško ih je razlikovati od serijskih modela. "Bosch razvija automatiziranu vožnju za sve vrste serijskih vozila", izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član uprave društva Bosch. Nova testna vozila dokaz su napretka kojeg je Bosch već napravio u integraciji potrebnih sustava i dijelova. Oni koji su posjetili 62. međunarodnu konferenciju za tisak o motornim vozilima mogli su se sami u to uvjeriti u Boxbergu u Njemačkoj od 19. do 21. svibnja 2015.

Spremno za visoko automatiziranu vožnju nakon 1400 sati rada

Da bi testna vozila bila spremna za automatiziranu vožnju, prvo ih je potrebno nadograditi. U svaki automobil ugrađeno je pedeset novih Boschevih dijelova. Oni uključuju video kameru sa stereo sustavom (stereo video camera - SVC), kojom vozilo prepoznaje trake, prometne znakove i prazne prostore. Boschev SVC sustav najmanji je sustav stereo kamere za primjene u motornim vozilima koji se trenutačno nalazi na tržištu. Njegov kompaktni dizajn olakšava integraciju u vozila. Osim kamere postavljeno je 1300 metara kablova u svaki automobil koji su pričvršćeni s 400 kabelskih vezica. "Nakon otprilike 1400 sati rada na svakom, testna su vozila spremna za visoko automatiziranu vožnju", rekao je Hoheisel. Zahvaljujući Boschevoj tehnologiji, dvije se Tesle sada mogu autonomno voziti od ulazne do silazne rampe bez potrebe za stalnim nadzorom vozača.

Ovo prebacivanje odgovornosti s vozača na vozilo objašnjava zašto je toliko vremena i truda potrebno za nadogradnju. Visoko automatizirana vozila moraju biti sigurna za vožnju čak i u slučaju kvara nekog dijela. Jedini način postizanja takve radne pouzdanosti je osmišljavanje strategije koja uključuje redundanciju u ključnim sustavima za sigurnost poput kočenja i upravljanja. Na primjer, oba vozila opremljena su i elektromehaničkim pojačivačem sile kočenja iBooster i sustavom za kontrolu kočnica ESP. Ovi Boschevi dijelovi mogu neovisno jedan o drugome zakočiti auto bez potrebe intervencije vozača. "Za Bosch je sigurnost važnija od svega", rekao je Hoheisel. Pričuvni sustavi također su dostupni za napajanja i ključne elektroničke upravljačke uređaje dvaju testna vozila.

Nekoliko tisuća testnih kilometara prijeđeno bez problema

Od 2011. Bosch ima dva tima na dva kontinenta koji rade na automatiziranoj vožnji. Na lokaciji Abstatt u Njemačkoj Boschevi inženjeri rade na integraciji sustava. Njihovi kolege u Palu Altu u Silicijskoj dolini u Kaliforniji napreduju u razvoju funkcija. Timovi dobivaju potporu od otprilike 2000 inženjera koji diljem svijeta za Bosch rade na sustavima pomoći vozaču. Da bi se timovima što više olakšala razmjena rezultata, Bosch se koristi identičnim testnim vozilima. Hoheisel objašnjava zašto se Bosch odlučio za dva u potpunosti električna vozila Model S koje izrađuje proizvođač automobila Tesla iz SAD-a: "Oni kombiniraju dva trenda industrije motornih vozila: elektrifikaciju i automatizaciju". Ovo predstavlja poseban izazov, tvrdi Hoheisel, ali je to izazov koji Bosch priželjkuje.

Bosch je počeo ispitivati automatiziranu vožnju na javnim cestama početkom 2013. Dosada se koristio testnim vozilima koja su se temeljila na BMW-u 325d Touring. Inženjeri su ih uspješno vozili nekoliko tisuća kilometara na autocestama, i na A81 u blizini Stuttgarta i na I280 u Kaliforniji. Prije prvih testnih vožnji njemačko certifikacijsko tijelo TÜV Süd pregledalo je sigurnosni koncept koji je Bosch pripremio posebno za tu svrhu. Iako je tehnologija u vozilima osmišljena za svladavanje svake situacije koja se javlja u vožnji autocestom, vozači za volanom prošli su posebnu obuku. Boschevi testni vozači ne samo da temeljito znaju sigurnosne mjere, nego su završili i program obuke koji traje nekoliko dana.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 62 700 098 ili na mail prodaja@akta.ba odnosno putem forme Objavi promo ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Digitalni kutak