Savjeti GO Office-a za uspješan rad od kuće tokom izolacije

17.04.2020 13:27:28
Savjeti GO Office-a za uspješan rad od kuće tokom izolacije

Ova situacija podrazumijeva da postoje određene specifičnosti i razlike u odnosu na rad od kuće prije krize – kako za organizacije, tako i za zaposlenike.

Iako su i prije pojave koronavirusa (Covid-19) mnoge organizacije uvodile infrastrukturalne promjene i omogućavale zaposlenicima rad od kuće, ova situacija podrazumijeva da postoje određene specifičnosti i razlike u odnosu na rad od kuće prije krize – kako za organizacije, tako i za zaposlenike.

Prije svega, mnoge su organizacije i edukacijske ustanove bez bilo kakvih priprema morale hitno uvesti rad od kuće i infrastrukturu prilagoditi aktualnoj situaciji. Kao rezultat toga, broj zaposlenika koji rade od kuće naglo je porastao, a time i osvještenost o prisutnosti takvog oblika rada u današnjem svijetu. U skladu s novonastalom situacijom GO Office će vam pružiti neke savjete koji će vam pomoći da uspješno radite od kuće.

1. Ponašajte se kao da ulazite u ured

Povremeno raditi od kuće je luksuz i većina ljudi je oduševljena takvom mogućnošću. Međutim, u ovoj krizi, stvarnost rada od kuće nameće nam se kao obveza s punim radnim vremenom. No to ne znači da trebate prekinuti s kompletnom uobičajenom rutinom na koju ste navikli. Da, možda ćete moći duže ostati u krevetu jer nećete putovati do posla, ali važno je ustati, pripremiti se za posao i postaviti prostor u kojem možete raditi udobno i, nadam se, ergonomski. Nemojte pokušavati organizirati svoj posao na krevetu ili kauču, već sjednite za stol kako biste osigurali dobro držanje. Također, adekvatno se odjenite jer ćete se, vjerojatno, uključivati u videopozive. Sjednite za radni stol i započnite s radnim danom!

2. Napravite jasnu to-do listu

Strukturirajte svoj dan. Kada radite od kuće, trebate biti sami sebi menadžer i, u skladu s time, upravljati svojom produktivnošću (a potencijalno i produktivnošću ljudi iz svoga tima ako imate takav zadatak). Na kraju svakog dana napišite popis svojih zadataka i ciljeve za sljedeći dan da biste imali jasnoću i fokus te da ne morate ujutro na to gubiti vrijeme. Segmentirajte što ćete raditi tijekom dana i osigurajte sebi pauze kako biste bili u stanju fokusirati se te kako biste izbjegli burnout. Bez distrakcija, koje su sastavni dio rada u uredu, možete biti čak i produktivniji!

3. Razmišljajte kao poduzetnik

Budući da pandemija koronavirusa utječe na globalnu ekonomiju, vjerujem da nam je svima zadatak da razmislimo na koji način pridonosimo našim organizacijama, timovima ili dobavljačima. Razmislite o tome što možete učiniti da definirate probleme i potražite nova rješenja koja će pomoći vašoj tvrtki da nastavi sa svojim radom. Na svima nama je da damo sve od sebe i zaista udružimo snage kako bismo osigurali opstanak poslovanja. Razmišljati “intrapoduzetnički” ovdje znači da, u okviru svoga posla, gledate na programe i projekte organizacije kao da su vaši vlastiti. Što biste mogli učiniti da pomognete? Kako biste mogli dodati vrijednost kada bi se radilo o održanju vlastitoga posla i kako biste pristupili svakom problemu? Ova trenutna pandemija zahtijeva više od “razmišljanja izvan okvira”!

4. Ostanite u kontaktu

U doba tehnologije, raditi na daljinu ili raditi od kuće ne mora podrazumijevati izoliranost. Tjedne sastanke s timom i sada možete održavati koristeći različite oblike tehnologije, a ako inače nemate timske sastanke, sada je dobro vrijeme da započnete s njima. Posvetite se održavanju timskog duha zakazivanjem video poziva i sastanaka u uobičajenim terminima, kada ćete moći porazgovarati s kolegama o tome kako se snalaze u poslu te im ponuditi svoju pomoć ako im je potrebna. Pokrenite online kurs koji ste odgađali zbog nedostatka vremena. To će vas osnažiti i dodati vrijednost vašem radu kada se stvari vrate u normalu.

S obzirom da kod kuće nema distrakcija koje se pojavljuju u uredskom okruženju, možda ćete biti produktivniji. No, naravno, tu je potrebno reći i nekoliko riječi o distrakcijama koje nas kod kuće mogu itekako ometati.

5. Prihvatite distrakcije

Kada radite od kuće, suočit ćete se s nizom situacija koje mogu postati izvorom distrakcija:

  • telefoni
  • kućni poslovi
  • televizija
  • društveni mediji
  • obiteljske interakcije

Moramo prihvatiti da se neke od tih distrakcija mogu spriječiti, a neke ne. Neke organizacije savjetuju da dozvolite djeci da pozdrave prisutne na video pozivu i mahnu im ukoliko se dogodi da uđu u sobu tijekom videopoziva! To možda inače nije prihvatljivo, ali u ovoj situaciji, kada su škole zatvorene, često se možete naći u takvoj situaciji. Pokušajte se prilagoditi i objasniti svojoj djeci, na najbolji mogući način, što podrazumijeva vaše radno vrijeme. Naravno, neke stvari nećete moći spriječiti jer djeca će uvijek biti djeca.

Što se tiče ostalih distrakcija, nemojte dizati tenzije samo zato što radite od kuće. Umjesto toga, napravite dobar raspored rada s jasno definiranim prekidima i na taj način napravite prostor za neke gore navedene obveze.

Pripazite na to da vas televizija i društveni mediji ne zaokupe previše. To će smanjiti vašu produktivnost, a osim toga, vjerujemo da zaista želite dokazati svojoj organizaciji da vam i poslije krize koronavirusa, može povremeno omogućiti raditi od kuće.

6. Odredite vrijeme za vježbanje

I posljednja stvar koja je veoma važna jest svjež zrak (pa makar se to odnosilo i na boravak na vašoj terasi ili balkonu). Ako ste navikli na svakodnevna putovanja, brzo ćete se naviknuti i na redovito vježbanje. Važno je da osmislite rutinu vježbanja i prilagodite ju svojim mogućnostima.

Ako radite od kuće i borite se s osjećajem izolacije, povežite se s drugim ljudima. 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 62 700 098 ili na mail prodaja@akta.ba odnosno putem forme Objavi promo ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Finansije i konsalting