al
Vodič za opstanak brenda u vrijeme COVID-19

Finansije i konsalting

Vodič za opstanak brenda u vrijeme COVID-19

27.04.2020 09:18:01 / Izvor: Akta.ba

UP TREND MARKETING SOLUTIONS ima efektan vodič u kriznim vremenima. U posljednja tri mjeseca, COVID-19 epidemija se pojavila kao prekretnica u životu ljudi širom svijeta, odnoseći ljudske živote i prijeteći uništenjem globalne ekonomije.

Za mnoge kompanije, ova kriza predstavlja ključni period za poslovanje u toku kojeg glavni cilj označava opstanak brenda pod svaku cijenu, dok, s druge strane, mnogi u ovo vrijeme traže put ka proširenju dometa njihovog brenda.

Bez obzira na kojoj strani ove neprilike stojite, postoji nekoliko stvari koje morate imati na umu u kriznim situacijama poput ove – kako vi, tako i vaš brend:

Život ide dalje!

Iznenada, budućnost je pretvorena u sadašnjost. Do sad smo shvatili da je ljudska priroda da se adaptira, procjenjuje nove mogućnosti i da društveno evolvira. Poslovi su se decentralizirali, mnoge firme rade na "remote"  iako do sada nisu vjerovali u to, promjene su se činile nemogućim… Međutim, život ide dalje.

Novije tehnologije omogućavaju saradnju: video konferencije umjesto putovanja (tržišna vrijednost aplikacije Zoom porasla je 38%), aplikacije za konferencije, interfejs za chatbote koji zamjenjuju ljude, automatizacija proizvodnje itd. Još uvijek nema robota koji bi u potpunosti zamijenio ljudska bića, ali svaka kompanija ima automatizaciju i digitalizaciju kao prioritet broj 1.

Kriza je prelomna tačka ka nečemu novom

U svakoj definiciji krize, neizostavan je pojam prolaznosti, upućujući na činjenicu da nešto novo čeka na kraju ovog mračnog tunela kroz koji prolazimo. Budućnost nakon kriznih situacija zavisi od stanja u kojem ste ušli u opasnost u tom periodu, te vaše sposobnosti da se adaptirate na ono što vas dočeka.

Specifično za COVID-19 epidemiju, u zavisnosti od vaše djelatnosti, brend morate prilagoditi olakšanju situacije za vaše uposlenike, klijente, partnere, prospekte…

Analiza vašeg inventara

Naravno, ne govori se o stanju proizvoda, nego o analizi nečega bitnijeg u ovoj krizi – vašem sadržaju. Da li je ona kampanja koju planirate uskoro prilagođena novim uslovima na tržištu?

Sada je ključno vrijeme da se posvetite analizi vašeg sadržaja koji svakodnevno dostavljate svojim pratiocima, kako biste se pobrinuli da nema mogućnosti za stvaranje nesporazuma ili greške u komunikaciji između vaše kompanije i korisnika.

Marketing i prodaja nisu stali

Možda mislite kako neke stvari nisu dovoljno bitne da biste se uopšte baviti njima, ali uz malo razgledanja oko vas, primijetiti ćete da ćete da su upravo ti detalji ono što izdvaja jače brendove iz mnoštva drugih.

Posebnu pažnju posvetite vašim kupcima i pratiocima, jer će kriza proći, a vi možete biti prva kompanija čije usluge traže, ili zadnja – tu imate šansu da utječete na njihov izbor.

Prodaja se adaptirala, postala ono što mi na našim treninzima konstanto ponavaljamo "Always be helping" umjesto "Always be closing". Dakle nenametljiva, iskrena i razumna. Tu ste da vašim proizvodom  pomognete vašim klijentima.

Snaga je u humanosti

U vremenu nevolje u kojem se nalazimo, bitno je pokazati ljudsku stranu onoga što vaš brend predstavlja. Činovi solidarnosti, unutar i van vaše kompanije, pokazuju spremnost da žrtvujete prihode vaše kompanije u određenom periodu kako biste dostigli viši cilj – u ovom slučaju, pokazati da ljudi ujedinjeni mogu prebroditi i najopasnije pošasti.

Prateći ove korake, uz personalizirane dodatke kako biste poruku vašeg brenda bolje plasirali, dobijate novu perspektivu na kriznu komunikaciju i njenu važnost, te kako ovakve situacije koristiti u vašu korist.

Nije vrijeme da šutite!

Nije prvi put da se proteže pitanje: Ulaganje ili čuvanje novca? Jasno je da trebate balansirati sredstvima koje imate na raspolaganju. Međutim, kada svi šute i manji glas se daleko čuje! Gledajte to ovako, Google i Facebook djeluje kao tržnica/pijaca. Što više oglašivača, skuplji je zakup prostora. Sad su cijene niske, prilike velike. Lideri posmatraju situaciju i donose kalkulisani rizik: Da li ulagati u novu tehnologiju? Kako se pozicionirati bolje? Ako nikad nismo koristili društvene mreže i Google, sad je pravo vrijeme da počnemo itd. Webshopovi su porasli za preko 100% samo u zadnjih mjesec dana. Navike potrošača da naručuju na kućnu dostavu, da ne idu u banku direktno nego da koriste mobilno bankarstvo, sve nas dovodi do zaključka:

Potrošačke navike su se promjenile i nastavit će se mijenjati. Da li ćemo biti spremni da budemo dio tog tržišta je apsolutno do nas. Možda nam vrijeme poslije krize bude teže ako se ne adaptiramo, jer navika je ključni faktor u donošenju odluke za kupovinu.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Finansije i konsalting