Marinko Tomić, vlasnik EuroExpress-a: Uspjeh je stvar želje i predanosti

21.12.2016. 13:24 / Izvor: Akta.ba
Marinko Tomić, vlasnik EuroExpress-a: Uspjeh je stvar želje i predanosti

Tomić kaže: "Ako radiš što voliš sa maksimalnom predanošću i ljubavlju, oplemenjeno željom i voljom, uspjeh je neminovan."

EuroExpress brza pošta nedavno je održala Business Partner Day 2016. pod sloganom "Povjerenje koje spaja“,  te najavila ulazak u 10-tu godinu poslovanja u Bosni i Hercegovini.

Sve ovo bio je povod za malo drugačiji razgovor sa Marinkom Tomićem, prvim čovjekom i vlasnikom EuroExpress-a koji od svoje 21. godine uspješno pliva u preduzetničkim vodama, najprije u Njemačkoj, a potom u BiH.

Kaže kako se vratio iz Njemačke zbog ljubav prema svom narodu, običajima, načinu života i prazninini koju je osjećao u inostranstvu, ali isto tako svijest da se uspjeh može ostvariti bez obzira na okruženje, ako čovjek ima jasan cilj, snažnu volju i istrajnost. Svakako određena doza njemačke discipline je začinila i njegov karakter kao i način rukovođenja.

NIŠTA BEZ MODERNIH TEHNOLOGIJA

Kako započinje jedan Vaš radni dan?

- Sa telefonom. Razvoj modernih tehnologija koliko je omogućio da nisi obavezan fizički prisustvovati negdje, toliko vas je vezao za tehnološke sprave. Uz jutarnju kafu najčešće koristim vrijeme da obavim što više posla putem elektronske pošte, dok pretpostavljate, pozivi stalno dolaze. Svakako, uz poslovne, jutro koristim i da isplaniram i privatne obaveze, da se iskoordinišu aktivnosti, i da naravno poželim lijep dan svojim ćerkama.

Koliko često u Vašem poslovanju nailazite na konfliktne situacije i kako se nosite sa njima?

- Ne bih ih nazavao konfliktnim situacijama, ali često se susrećemo sa posebnih zahtjevima i izazovima u poslovanju. Od efikasnosti kojom savladavate nepredvidve faktore često zavisi cijeli dalji razvoj kompanije, zato ni jedan detalj ne treba prepuštati slučaju. Tim impulsima diše cijeli naš kolektiv, jer svi zaposleni su svjesni da je određen stepen fleksibilnosti potreban, a da su potrebe korisnika imeprativ u pružanju usluga. Sa svim izazovima, nosimo se staloženo i racionalno. Bitno je takođe imati iskustvenog osjećaja kada situacija zahtjeva brzu reakciju a kada je mudrije sačekati pa donijeti nekakvu definitivnu odluku. Nastojim da sagledam sve strane pojedinog slučaja, da saslušam dobronamjerne savjete i drugačije poglede, da ispitamo u granicama mogućnosti sve činjenice, i na osnovu predočenog da zajednički sa svojim bliskim saradnicima odredimo pravac djelovanja.

Koliko vremena, obzirom da ste dosta poslovno angažovani imate za porodicu, prijatelje, neku pozorišnu predstavu, film u bioskopu, za dobru knjigu, putovanja...?

- Vjerujem da ću ponoviti odgovore vaših ranijih sagovornika. Savremeni ritam života svakog pojedinca ne ostavlja previše vremena za tzv. slobodne aktivnosti. Na žalost, biti generalni direktor povlači sa sobom i još više poslovnih obaveza. Bez obzira na tu činjenicu, kao i u poslu, dobrom organizacijom i raspodjelom vremena mogu se i privatne obaveze uskladiti. Mislim da kada se pametno raspolaže vremenom i kada postoji volja ni jedan segment života ne mora da trpi. I ranije a i danas ja sam tata za sve dječije aktivnosti, za sve predstave i porodične obaveze.

PORODICA KAO POKRETAČ

Koliko Vam znači njihova podrška u onome što radite?

- Sve što može da znači, to znači podrška porodice. Uspjeh svakako može da se postigne i kad nisi ostvaren u ulozi roditelja ili supruga, ali to je lični izbor. Za mene, porodica je nužan i prijekopotreban oslonac, ponekad i najbolji kritičar, ali u svakom slučaju onaj dio ličnosti koji pruža smisao svemu, zaokružuje svaki uspjeh na najbolji način i predstavlja neiscrpan izvor energije.

Kada sjećanje vratite na dane provedene u školskoj klupi, šta nam možete reći? Da li je bilo strogih nastavnika/ca? Da li ste ostvarili sve snove?

Kao đak i dijete bio sam nemirnog duha, pun energije i radoznalog karaktera, nije bilo toga što nisam želio da, na svoj način, istražim do najsitnijih detalja. U moje vrijeme, postojao je obično najmanje jedan nastavnik, koji bi glasio za “najstrožijeg”. Ja pamtim jednog takvog starog kova, kome je lenjir bio omiljeni način uvođenja reda i discipline. Da, zaista mogu da kažem da sam sve što sam želio da postignem u privatnom i poslovnom životu to i ostvario. Lično sam ubjeđen da svako ko ima snagu i odvažnost da se pokrene i ko istinski hoće može da ostvari svoje snove.

Na što najradije trošite novac?

- Na život jer je samo jedan.

Gdje u Banjoj Luci izlazite, da li imate neko Vaše posebno mjesto?

- Banja Luka na sreću ima zaista veliki izbor kvalitetnih restorana i lokala, te u zavisnosti od situacije i prilike posjećujem svaki od njih. Jer ako je lijepa atmosfera svako mjesto je dobro i najbolje u tom trenutku.

Možete li na kraju intervjua otkriti Vašu vašu poslovnu filozofiju i dalje planove kompanije?

- Ako radiš što voliš sa maksimalnom predanošću i ljubavlju, oplemenjeno željom i voljom, uspjeh je neminovan.

Ispunjavanje očekivanja korisnika kao i izlaženje u susret zahtjevima, fleksibilnost, individualni pristup i prilagođavanje tržištu su principi poslovanja koje smo utkali u svaki aspekt poslovanja. U uslužnoj djelatnosti kakva je naša, ne postoji tačka na kojoj se možete zaustaviti i reći „to je taj nivo“. Bitno je osluškivati potrebe korisnika, pratiti trendove i blagovremeno reagovati na promjene. Nakon niza prethodnih godina kada se rast i razvoj kretao ubrzano prema vrhu, sada fokusiramo snage i resurse na očuvanje kvaliteta i pozicije lidera. U tu svrhu u narednom periodu planiramo uvođenje niza tehnoloških inovacija i standarda kvaliteta, čime podižemo ljestvicu više u zadržavanju postignutih svjetskih standarda u oblasti dostave paketa. Ovom prilikom najaviću da naši korisnici mogu da očekuju i širenje palete logističkih usluga, a više detalja plasiraćemo naredne godine. Do tada, želim da svim vašim čitaocima poželim srećne predstojeće praznike i sve najbolje u novoj 2017. godini.

UPLANU OTVARANJE NOVIH PAKET SHOP-ova

EuroExpress danas zapošljava preko 400 radnika, dok više od 200 dostavnih vozila im omogućava stopostotnu pokrivenost u BiH. Sjedište kompanije, koju čini centralni magacin i uprava je u Banja Luci, dok je 11 distributivnih centara raspoređeno na teritoriji cijele BiH. Uz centre mrežu čine i četiri paket Shop-ova smještena u Sarajevu, Bijeljini, Vitezu i Tuzli.

Tomić, kaže kako je fokus kompanije na domaće tržište i konstantno podizanje nivoa kvaliteta usluga. U tom pravcu, a sa željom dodatnog zadovoljenja potreba tržišta razvili su i projekat paket Shop-ova.

"Riječ je o mreži stacioniranih lokacija u urbanim zonama, gdje korisnici mogu da dostave pošiljku kao i da je preuzmu. Pored četiri navedena grada, u planu je otvaranje novih paket Shop-ova, od kojih će prvi biti u Mostaru. Uz apsolutnu pokrivenost BiH tržišta, od septembra 2014. godine mi smo i licencirani zastupnik FedEx-a za tržište BiH, čime omogućavamo slanje paketa u preko 220 zemalja", kaže Tomić.

Razgovarala: Elvira Kokor

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti