Domaće tržište bi moglo spasiti proizvođače malina

28.06.2017. 14:22 / Izvor: Akta.ba

U prošloj godini iz BiH je izvezeno malina u vrijednosti od 56 milijuna KM, a na domaćem tržištu našao se veoma mali dio od ukupne proizvodnje.

Istraživanja su pokazala da potrošnja malina po stanovniku u BiH iznosi svega oko 920 grama godišnje što ostavlja dosta prostora za povećanje te potrošnje.

Almin Mališević, direktor Sektora za industriju i usluge Privredne/Gospodarske komore FBiH, rekao je da je ta institucija uputila prijedlog nadležnom ministarstvu da proizvođačima i otkupljivačima budu osigurane subvencije u kriznim periodima te da je potrebno da se domaći proizvod kao  malina nađe na tržištu BiH.

Navodi da se veoma mali broj malina plasira na domaće tržište jer većinom smrznute budu izvezene na tržište EU. 

Preorjentacija na veći plasman ovih proizvoda  na domaće tržište može biti jedan od načina da se pomogne potrošačima da se dio domaće maline, koja ne bude išla na strano tržište, povuće domaće, istaknuo je on na okruglom stolu o distribiciji svježe maline na domaćem tržištu održanom danas u Sarajevu u organizaciji  USAID/Sweden FARMA II projekta, Privredne/ Gospodarske komore FBiH i Saveza proizvođača jagodičastog voća u Bosni i Hercegovini.

Predsjednica Saveza proizvođača jagodičastog voća BiH Jasminka Hadžiabdić navela je da bi potrošnja od četiri kilograma maline po stanovniku u BiH riješila probleme s kojim se proizvođači susreću u ovoj godini zbog smanjenja cijena na domaćem tržištu.

Navela je da je bitno istaknuti da od ove proizvodnje živi oko 20.000 obitelji u BiH te da je to jedan potencijal kada se govori o zapošljavanju. Napomenula je da ima dosta mladih i obitelji koji nemaju druga primanja koji se bavi proizvodnjom maline kao i umirovljenika te da je iz toga razloga trebamo svi podržati.

Istaknula je da kako je naša malina kvalitetna pokazuje i to što smo u prošloj godini izvezli maline u vrijednosti od 56 milijuna KM. Od toga 96,4 posto smrznute maline, a 1,6 posto svježe.

Na konferenciji je istaknuto da bi bilo potrebno da domaća malina uđe o u ugostiteljstvo i ostale grane.

Dodala je da su već pokrenuli neke aktivnosti u tom pravcu te da bi se domaća malina, uzgojena na organski način, trebala uskoro naći u trgovinskim lancima kao što je Bingo kao i u benzinskim pumpama Hifa Oil.

"Bit je da domaće tržište prepozna značaj i prednosti konzumiranja domaće maline", navodi Hadžiabdić.

Analize USAID/Sweden FARMA II projekta pokazale su da je prisustvo svježe maline u trgovini i ugostiteljstvu vrlo ograničeno - tek oko 40 posto prodajnih i manje od 30 posto ugostiteljskih objekata u svojoj ponudi ima svježu malinu ili proizvode na bazi maline.

Na okruglom stolu "Distribucija svježe maline na domaćem tržištu" navedeno je da je ovogodišnja predložena otkupna cijena od jedne KM neprihvatljiva za proizvođače, nakon što je prošle godine iznosila tri KM, te da je povećanje potrošnje na domaćem tržištu jedan od načina za pomoć proizvođačima.

Adrian Neal, šef projekta USAID/Sweden FARMA II je danas istaknuo da sektor malina ima velike mogućnosti za izvoz, ali i ograničenja. ''Domaći potrošači nisu svjesni da jedu većinom uvozne maline. Potrebno je se potiče konzumacija domaćih proizvoda. Postoji volja i interes za to. Kada se počne više plasirati na domaće tržište pitanje otkupnih cijena malina neće biti tako bitno jer će imati priliku za povećanje prodaje na domaćem tržištu", istaknuo je Neal. 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti