Napravite dobar poslovni plan

10.05.2017. 13:25 / Izvor: Akta.ba
Napravite dobar poslovni plan

Poslovni plan je pisani program za vaše poduzeće. Opisuje sažetak vašeg poslovanja i vaših poslovnih ciljeva.

Većinu ljudi zbunjuju riječi poslovni plan. Što je to točno? Kome da ga pokažem? Da li mi je stvarno potreban? Kakve koristi imam ja od poslovnog plana?

Poslovni plan je pisani program za vaše poduzeće. Opisuje sažetak vašeg poslovanja i vaših poslovnih ciljeva. Također ocrtava način na koji će vaše poduzeće poslovati. Termin poslovni plan prvotno su razvili bankari koji su željeli vidjeti detaljan izvještaj o tome koliko će vaš posao biti profitabilan, prije nego vam odluče dati kredit. Danas, nijedan poslovni bankar neće niti razmotriti vašu kreditnu prijavu bez poslovnog plana.

Ugrubo, odgovor je da, stvarno vam treba poslovni plan ako želite napraviti solidan temelj za vaše poduzeće. 

Pretpostavljam da je razlog zbog koje se ljudi plaše skiciranja poslovnog plana jer misle da moraju doći do nekih izmišljenih brojki i statistika o poduzeću, što bi svakome bilo zastrašujuće. Ovakav se plan pokazuje bankama ili drugim kreditnim ustanovama kod kojih tražite kredit. Obično ovakav tip poslovnog plana mora imati 3-5 godišnju projekciju koliko novaca će vaše poduzeće zaraditi ukoliko vam kreditor pozajmi određenu količinu novca. Iako će vam i ovakav plan biti potreban ukoliko mislite proširiti posao, najvažnije što vi trebate znati jest gdje ćete biti za 3, 6, 9 ili 12 mjeseci. Poslovni plan bi vam trebao odgovoriti na 5 pitanja – tko, što, gdje, kada i zašto.

Ne postoji unaprijed određen sadržaj ili dužina poslovnog plana. Samo zapamtite da ga ne pišete da bi zadivili nekog, već da bi imenovali važna pitanja vezana za vaš posao. Ovaj plan napravite samo za osobne potrebe, a kasnije ga možete proširiti u potpuni izvršni plan. Ova skica će vam pomoći da sredite misli i napišete poslovni plan:

1. Poduzetnička ideja – Što je cilj vašeg poslovanja? Koju svrhu služi?

2. Svrha – Što će biti rezultat vašeg poslovanja, kao rezultat vaše misije (na primjer: XY d.o.o. će napraviti promet preko 200.000,00 kn u prvoj godini sa 10% dobiti)?

3. Management – Tko će voditi poslovanje i kakve kvalifikacije ima ta osoba? Koje su dodatne vještine i izvori potrebni? Koja su imena ostalih koji bi vam mogli biti mentori ili vam pomoći u postavljanju poslovanja na noge? Uzmite u obzir da 98% neuspjeha malih poduzeća potiče od slabog managementa.

4. Usluga/proizvod -  Koje proizvode ili usluge ćete ponuditi? Kako ćete ih proizvesti? Ako prodajete proizvod, kolike će vam zalihe trebati? Da li imate početni kapital za nabavu proizvoda? Ako nemate, kako ćete doći do potrebnog kapitala?

5.  Kupci – Tko će vam biti kupci? Gdje se nalaze? Da li je ovo proizvod ili usluga koju žele kupiti? Napravite profil stalnog kupca.

6. Konkurencija – Tko vam je konkurencija? Gdje se oni nalaze? Kakve su njihove cijene? Koje usluge ili proizvode oni prodaju? Kako mogu biti bolja od njih? 

7. Marketing – Kako ćete reklamirati svoje poslovanje? Koliko novca vam je potrebno za reklamu? Kako se vaša konkurencija reklamira? Da li vam trebaju vizitke, brošure, reklamni materijali i slično? 

8. Opremanje ureda – Kakve ćete imati dnevne procedure u poslovanju, što ćete raditi svaki dan kako bi prodali svoju uslugu ili proizvod? Koji knjigovodstveni sustav ćete koristiti i koliko često ćete unositi podatke u sustav? Da li vam treba računovođa? Koje materijale trebate? Kakav namještaj vam teba? Da li trebate uredsku opremu? Gdje će vam biti ured?

9. Financije – Koliko novaca vam je potrebno za slijedeće:

Vaš dohodak

Reklamu i promociju

Bankovne troškove

Osiguranje

Najam ili lizing

Ulazne materijale

Poštarinu

Telefon

Komunalije i troškove električne energije

Namještaj

Opremu ?

10. Povezivanje – Tko treba biti upoznat sa vašim novim poduzećem i zašto? Kakvi kontakti vam trebaju? Zašto ih trebate znati? Na koji način vam mogu pomoći?

Upravljanje odnosima

Napravite dobar sustav upravljanja odnosima. U današnje vrijeme, nije dovoljno da svoje kontakte imate zapisane na papiru. Bit će vam potreban dobar software. Bez obzira na sustav koji koristite morali bi barem dva puta tjedno unositi svježe podatke. Razmislite kako ćete upravljati svojim kontaktima. Pobrinite se da sve potrebne podatke unesete u svoj planer. 

11. Prodaja  - Broj kupaca kojima prodajete svoje usluge ili proizvode dat će vam stvarnu sliku da li ćete biti uspješni ili neuspješni u svom poslovanju. Prije svega morate imati mjerljive ciljeve u prodaji kako bi ostvarili uspjeh. Počnite procjenom gdje bi htjeli biti sa prodajom nakon 3 mjeseca, 6 mjeseci, 9 mjeseci ili za jednu godinu. Ako ovo napravite moći ćete ponovno procijeniti svoj poslovni plan za tri mjeseca i utvrditi koji dio poslovanja trebate poboljšati.

12. Datum početka – odredite datum kada želite započeti sa poslovanjem ili kada mislite početi sa provođenjem poslovnog plana. Pobrinite se da imate pripremljene materijale za sve usluge i proizvode koje nudite. Isto tako procijenjujte i pratite situaciju na dnevnoj bazi prvih mjesec dana kako bi se uvjerili da pratite svoj plan. Do 30 dana, uspoređujte ostvareno sa planiranim na tjednoj bazi, a nakon toga na mjesečnoj bazi.  

13. Upamtite, nijedan plan se neće ostvariti, ako ga niste u mogućnosti sprovesti u djelo!

Izvor: Žena.hr

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera