Domaća industrija igrica ima sve preduslove da bude tržišno konkurentna

11.12.2014. 14:10 / Izvor: eKapija.ba
Domaća industrija igrica ima sve preduslove da bude tržišno konkurentna

Najmanje jedna domaća kompanija, koja se bavi izradom igrica za računare i mobitele, krenula je u direktne pregovore sa švedskim izdavačima, što je za našu malu zajednicu veliki uspjeh, rekao je Salihbegović

Na nedavno održanoj konferenciji za razvoj igara u BiH, pod nazivom „Swedish Gaming Days“, u organizaciji HUB-a 387 i Ambasade Kraljevine Švedske u BiH, najmanje jedna domaća kompanija, koja se bavi izradom igrica za računare i mobitele, krenula je u direktne pregovore sa švedskim izdavačima, što je za našu malu zajednicu veliki uspjeh, izjavio je za Poslovni portal ekapija.ba marketing menadžer HUB387 Kenan Salihbegović.

Naveo je da je dan prije samog eventa organiziran jedan "poluotvoreni dio", gdje su naše kompanije imale priliku lično se predstaviti i dobiti mentoring od najuticajnijih ljudi u švedeskoj industriji zabave.

Dodao je da su gosti iz Švedske odmah prepoznali potencijal koji imamo.

"Domaća industrija igara veoma je mlada, predvode ih par entuzijasta kao što su TripleClaim Game Collective, Gigant Games i PrimeTime. Zanimljivo je da imamo sve 'sastojke', potrebne da budemo kompetitivni. Imamo najbolje 3D animatore, riggere, modellere i programere. Nedostaje nam iskustvo u produkcijskom ciklusu, te u samoj business oblasti. Tu se nadamo da ćemo kroz partnerstva sa švedskim kompanijama premostiti taj 'jaz' i u najkraćem roku dovesti sve na veći nivo", kazao je Salihbegović.

Prema njegovim riječima, industrija igrica jedna je od najvećih izvoznika u Švedskoj i prošle godine zabilježila je rast od 80 posto.

"Švedski gosti ostali su zapanjeni količinom talenta iz različitih oblasti, pogotovo ako uzmemo u obzir nepostojanje edukativnih elemenata koji zapravo uče ljude potrebnim 'skillsetom', nego se sve oslanja ili na entuzijazam ili na kompanije koje grade ljude od 'nule'. Generalno, ne samo u Švedskoj, nego i u svijetu naši programeri veoma su cijenjeni", rekao je Salihbegović.

Pojasnio je da je jedan od najvećih izazova domaće industrije igrica, ali i najveća kočnica njenom razvoju nedostatak kadra, u smislu obučenih ljudi koji vladaju zadnjim tehnologijama i alatima.

"Mi kao HUB387, a isto tako i druge kompanije, vidjeli smo taj jaz, te pokušavamo zajedničkim naporima pomoću 'vocational' treninga na što bolji i brži način prenijeti potrebno znanje kako bi mogli rekrutirati osoblje za naše kompanije. Najbolji primjer je Academy 387, gdje pokušavamo izgraditi kompetencije u mobilnom razvoju softvera. Do slijedećeg mjeseca trebali bi dobiti više od 40 obučenih programera za 'pametne telefone', koji će napraviti ogromnu razliku za cijelu IT industriju u BiH", objasnio je Salihbegović.

K.S.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti