Strategija za novi turizam u HNK/Ž: Sedam turističkih klastera predstavljeni kao grozdovi

18.01.2011. 15:43 / Izvor: eKapija.ba
Strategija za novi turizam u HNK/Ž: Sedam turističkih klastera predstavljeni kao grozdovi

Jučer je u mostarskom "Hotelu Ero" održana je radionica u okviru izrade Strategije razvoja turizma HNK/Ž za razdoblje 2011-2021.

Radionicu je otvorila pomoćnica za turizam Šemsa Bajrović, predstavnica naručitelja Strategije – Ministarstva turizma i okoliša HNK/Ž, a sudjelovao je reprezentativan broj učesnika iz cijele HNK/Ž.

Izrada Strategije razvoja turizma HNK/Ž 2011-2021. povjerena je Konzorciju konsultanskih kompanija ENOVA d.o.o. Sarajevo, BOSNA-S d.o.o. Sarajevo i IGH d.o.o. Mostar.

Na plenarnom dijelu radionice izneseni su ciljevi Strategije, metodologija izrade, te osnovne postavke turističke politike koja treba usmjeravati sve procese u turizmu, ako želimo HNK/Ž i cijelu regiju vidjeti kao jednu od najpoželjnijih turističkih destinacija u Evropi do 2021, navodi se u saopćenju.

Da se radi o doista inovativnoj i originalnoj metodologiji dalo se naslutiti već u prezentaciji vizije i ciljeva, kao i prezentiranja postojećih problema, ali i mogućih rješenja za oporavak turizma ne samo ove regije nego i cijele BiH.

Nezadovoljstvo trenutnim ustrojem ne samo turističkih zajednica i birokratskih jedinica od općinske do državne razine već i "općom klimom", koja ne pogoduje zamahu poduzetništva u područjima gdje postoji stvarni interes za razvoj i zapošljavanje, jeste stajalište prisutnih na radionici.

"Neadekvatne su i procjene broja dolazaka i noćenja kao temeljnih jedinica ekonomskih učinaka u turizmu, te podaci koji se neadekvatno evidentiraju, tako da po statističkim podacima imamo vrlo zanemariv broj stvarno prijavljenih u odnosu na doista veliku posjetu turista ovoj regiji", istaknuto je na prezentaciji Strategije.

Bobice grozda kao mikro destinacija

Izrađivači Strategije su kroz anketne upitnike podijeljene na ovom skupu pokušali doći do relevantnih informacija kao neophodna alata u sublimiranju i zaključivanju predmetnog Projekta.

Najveći interes je svakako izazvala prezentacija predloženih sedam turističkih klastera, kao temeljne organizacijske forme ustroja turizma HNK/Ž. Simbolično, isti su predstavljeni kao grozdovi (izvorni prijevod clustera) koji imaju bobice kao mikro destinacije, regiju kao trs, te državu kao vinograd, a Evropu kao polje čime je zapravo i simbolički prikazao turistički put u Evropu do 2021.

Jedini put za kvalitetnu implementaciju Strategije razvoja turizma u cjelovit održivi razvoj jeste brendiranje kako turističkog proizvoda tako i destinacije u cjelini, zapravo i regije, ističući brend u njegovoj funkcionalnoj, socijalnoj, mentalnoj i duhovnoj dimenziji, te kao vrijednosnu kategoriju.

Bilo je riječi i o destinacijskom menadžmentu i konkurentnosti turističkog ustroja preko klastera gdje sinergijski učinci i privatno-javno partnerstvo predstavljaju temeljne čimbenike destinacijskog menadžmenta na mikro, midi i makro planu.

Kako je saopćeno, slijedi nastavak izrade Strategije i uvažavanje svih sugestija interesnih grupa u HNK/Ž, s nadom da će turizam u BiH krenuti novim, kreativnim i inovativnim putem.

Ovo je ujedno bila i zadnja – završna u nizu radionica – fokus grupa koje su održane u svim općinama HNK/Ž u cilju upoznavanja javnog, privatnog i civilnog sektora s Projektom i prikupljanja inputa za buduću organizaciju turizma u HNK/Ž.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti