Milano do decembra 2020. dobija 35 km novih biciklističkih staza

11.05.2020. 16:03 / Izvor: Agencije
Milano do decembra 2020. dobija 35 km novih biciklističkih staza

Više znanstvenih studija potvrdilo je da je onečišćeni zrak povezan sa širenjem zaraze i višim stopama smrtnosti od koronavirusa.

Radovi su počeli 29. aprila, na trgu Piazza San Babila, a među prometnicama koje će se prenamijeniti biciklistima je i Zadarska ulica (viale Zara).

Glavni grad Lombardije, talijanske regije najpogođenije pandemijom koronavirusa, tijekom ljeta priprema veliku reorganizaciju prometa i otvaranje novih pješačkih i biciklističkih staza.

Plan "Strade aperte" (Otvorene ceste) provodit će se s ciljem suzbijanja zaraze te omogućavanja normalnog odvijanja prometa, i to onog koji posljednje vrijeme bilježi najveći porast – biciklističkog i pješačkog.

Grad Milano je 24. travnja na svojim internetskim stranicama najavio početak radova na ekperimentalnom proširenju biciklističkih i pješačkih staza, kojima bi se već tijekom ljeta i zaključno do prosinca ove godine trebalo dobiti 35 kilometara novih površina namijenjenih održivim oblicima mobilnosti.

Plan "Strade aperte" predstavlja odgovor milanske gradske uprave na krizu koronavirusa, koja je, nažalost, glavni grad Lombardije i cijelu regiju stavila u središte interesa svjetskih medija. Iako kriza još nije gotova, Milano se već sada priprema za novo, post-pandemijsko razdoblje, a njegova gradska uprava ozbiljno razmišlja o potrebi smanjenja automobilskog prometa i onečišćenja zraka.

Onečišćenje zraka utječe na viši stupanj smrtnosti od koronavirusa

Više znanstvenih studija potvrdilo je da je onečišćeni zrak povezan sa širenjem zaraze i višim stopama smrtnosti od koronavirusa, a jedno od istraživanja proveli su znanstvenici sa sveučilišta u Bologni, Bariju, Milanu i Trstu. Usporedbom podataka o onečišćenju zraka štetnim PM10 česticama i broja osoba inficiranih novim koronavirusom, zaključili da su "atmosferske čestice možda imale svoju ulogu" u intenzivnijem "širenju virusa, posebno u Lombardiji, regiji s najvećim stupnjem onečišćenja zraka."

Tako je istraživanje potvrdilo da je dolina rijeke Po glavno žarište zaraze u Italiji, dok je u drugim dijelovima Italije zabilježen manji broj slučajeva, što upućuje na zaključak da se u područjima gdje postoji viši stupanj onečišćenja zraka trebaju poduzeti dodatne mjere za sprječavanje širenja virusa.

Veća sigurnost u javnom prijevozu i smanjenje automobilskog prometa

Prije svega, novi plan reorganizacije prometa u Milanu treba omogućiti veću sigurnost u javnom prijevozu.

Na primjer, autobusi, tramvaji i podzemna željeznica morat će ograničiti broj putnika te unutar svakog vozila osigurati dovoljno prostora za držanje potrebnog razmaka.

Razmišlja se i o označavanju "sigurnog prostora" na podovima vozila kako bi se vizualno naglasila udaljenost koje se putnici trebaju pridržavati.

Kako bi se ograničio broj automobila na gradskim prometnicama i utjecalo na vrlo vjerojatno povećanje onečišćenja zraka u vremenu nakon pandemije, milanska gradska uprava prvenstveno želi potaknuti što veću upotrebu bicikala, kako klasičnih, tako i električnih, te dodatno širiti sustav javnih bicikala.

Grad Milano je s tim ciljem vladama Talijanske Republike i regije Lombardije već uputio zahtjev za uvođenje subvencija za bicikle i skutere.

Do ljeta gotove prve dionice biciklističkih staza

Gradska uprava do kraja godine planira izgraditi dodatnih 35 kilometara biciklističkih staza, pored već postojeće mreže u dužini od 220 kilometara, kao i nova parkirna mjesta za bicikle i skutere. Proširenje biciklističke mreže će do prosinca 2020. obuhvatiti pravce duž glavnih gradskih prometnica kojima će povezati postojeće dionice biciklističkih staza.

Prva faza provedbe ovog plana uključuje izgradnju oko 23 kilometra biciklističkih staza i postupno će se dovršiti do kraja ljeta 2020.

Prva dionica nove biciklističke staze počinje se uređivati od trga Piazza San Babila u samom središtu Milana do stanice podzemne željeznice Sesto Marelli.

Riječ je o prenamjeni rubnih dijelova kolnika u posebne biciklističke trake, čime će se pločnici osloboditi isključivo za pješake, omogućiti sigurnija vožnja biciklista te usporiti automobilski promet.

Prva dionica duž ulice Corso Venezia do Porta Venezia bit će gotova već do polovice svibnja, a radovi se zatim nastavljaju sredinom lipnja duž ulice Corso Buenos Aires da bi krajem jula završili na kraju ulice viale Monza – Sesto Marelli, čime će se dovršiti 6 kilometara nove biciklističke staze.

Preostale intervencije na milanskim prometnicama izvršit će se također prenamjenom rubnih dijelova kolnika u nove biciklističke trake, na kojima će se zahvaljujući uvođenju ograničenja brzine automobila na 30 km/h omogućiti sigurniji biciklistički promet.

To se odnosi na rute duž ulica viale Certosa, viale Zara-viale Testi, viale Romagna-viale Campagna-viale Molise te viale Famagosta–via Faenza.

Nešto zahtjevnije bit će uređenje novih biciklističkih staza na pravcu Legioni Romane–via Berna–via Zurigo te Cavalcavia Eugenio Bussa- via Farini-Cimitero Monumentale u četvrti Porta Nuova u blizini željezničkog kolodvora Milano Porta Garibaldi.

Završetak biciklističke staze duž ulice via Monte Rosa, od trga Piazza Buonarroti do trga Piazza Giovanni Amendola, očekuje se također do početka ljeta.

 

( Ekovjesnik ) 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

EU