Turizam opet spašava budžet Hrvatske
Broj njemačkih turista u prvih pet mjeseci ove godine veći je za 45 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Turizam bi i ove godine trebao spasiti hrvatski državni budžet. S nestrpljenjem se čekaju rezultati predsezone, ali turistički radnici se već hvale dobrim rezervacijama za cijelu sezonu, pa čak i za septembar i oktobar. Svi se pitaju hoće li se grčka nestabilnost odraziti na hrvatsku turističku sezonu. Turisti su iz raznih država, a mnogi od njih u Hrvatskoj ljetuju godinama.
"Ponovno sam odabrao Hrvatsku, jer mi se ovdje veoma sviđa. To je jedna od najljepših zemalja za odmor", ističe Nijemac Alderk.
Englez Richard je prvi put u Hrvatskoj, a u Grčkoj nije bio.
"Ali, razmišljao bih o političkoj situaciji u zemlji u koju putujem na odmor", kazao je.
Hladno more, sunce prži
Hrvatski turistički radnici o situaciji u Grčkoj ne razmišljaju mnogo. Kažu, booking je i ovako odličan. Tradicionalni grčki gosti, Nijemci, i u Hrvatskoj ostvaruju najviše dolazaka i noćenja.
"Njemačka je jedno od naših tradicionalno najjačih tržišta, posebno u ljetnim mjesecima. Najave su, barem prema turističkim sajmovima koji su održani u proteklih nekoliko mjeseci, veoma dobre. Očekujemo njihov odaziv, naravno, uvijek nešto veći nego u prethodnoj godini", izjavio je Ivan Sarajlić (Milenij hoteli Opatija).
Očekivanja se već ostvaruju. Broj njemačkih turista u prvih pet mjeseci ove godine veći je za 45 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Ukupno su Hrvatsku do 1. juna posjetila 2,2 miliona. Broj noćenja veći je za 13 posto, a broj dolazaka za 11 posto.
More je trenutno malo hladno, ali sunce prži, pa je na plažama i terasama na Jadranu gužva. U turističkoj agenciji Marea kažu kako je špica sezone popunjena te vjeruju i u dobru postsezonu.
"Mislim da smo na nivou prošle godine, ali isto tako, s obzirom na svakodnevne nove upite koji dolaze, možda će čak to biti i više nego što je bilo lani. Trendovi se mogu malo mijenjati, međutim, booking ide vrlo dobro. Glavna špica sezone je popunjena, ali uvijek se javljaju i 'last minute' gosti", govori Dajana Stambulić iz ove agencije.
Pomaci u privatnom sektoru
Hoće li među tim gostima biti i oni koji su tradicionalno na grčkom dijelu Mediterana, ali su zbog nestabilnosti u toj državi promijenili rutu, teško je reći, kao i kako će se po sezonu u Grčkoj odraziti najavljeno podizanje poreza na dodanu vrijednost na smještaj i ugostiteljske usluge.
"Vjerojatno neće tu biti nekih značajnijih pomaka, više će biti pomaka u njihovom privatnom sektoru. Iz razloga što su cijene zadane na tržištu, a unutar tih cijena se otplaćuje PDV", navodi ministar turizma Hrvatske Darko Lorencin.
Stav je turističkih radnika da Hrvatska treba graditi vlastiti proizvod i ulagati u kvalitet, a ne pokušati zaraditi na neuspjehu ili nestabilnosti konkurencije.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.