EU

Problemi Španaca i Portugalaca zbog štrajka

Nakon kraće pauze, i španski i portugalski radnici u javnom saobraćaju ponovo su u štrajku. Sindikati obje države, osim što su odabrali isti dan za iskazivanje nezadovoljstva, imaju gotovo identičan razlog za štrajk.

01.11.2013. 09:18 / Izvor: Al-Jazeera Balkans

Nakon kraće pauze, i španski i portugalski radnici u javnom saobraćaju ponovo su u štrajku. Sindikati obje države, osim što su odabrali isti dan za iskazivanje nezadovoljstva, imaju gotovo identičan razlog za štrajk.

Oni odbacuju planove svojih vlada za restrukturiranje, odnosno privatizaciju javnog transporta.

Španski željezničari četvrti dan obustavljaju rad jer se ne slažu sa planom restrukturiranja kompanije Renfe, koja je u vlasništvu države, te firme Adif koja pruža usluge održavanja, a čiju će privatizaciju, kažu sindikati, morati platiti radnici.

Prethodna tri dana obustava saobraćaja trajala je po dva sata, no u četvrtak i petak željeznice će pružati svega trećinu usluga. Na udaru su, ponovo, građani.

"Ovo je grozno, pokušavamo doći do posla, ali voz je otkazan i moram pokušati naći autobus", kaže Gabriela, jedna od onih koji imaju problema zbog štrajka.

Vlada Španije planira željezničke mreže ponuditi i privatnim operaterima kako bi nadoknadila gubitke državnih kompanija. Njih tri koje djeluju u ovom sektoru duguju gotovo 21 milijardu eura, doku su u 2011. poslovali sa ukupno pola milijarde eura gubitka.

Veliki dug

Njihove kolege iz Portugala, u četvrtak su u potpunosti paralizirale funkcioniranje metroa u glavnom gradu Lisabonu. Sindikati su pozvali na jednodnevni štrajk jer portugalska Vlada, baš kao i ona iz Madrida, planira privatizirati dio javnog transportnog sistema.

Razlog je njegov dug - nepodnošljivih 18 milijardi eura, ali sindikati sada optužuju Vladu da je plan donijela bez konsultacija sa njihovim predstavnicima.

"Nikada nisu sjeli za sto s nama i zbog toga radnici nisu sretni, kao ni građani Portugala, jer ne vidimo izlaz iz ove situacije. Gurnuli su nas u rupu, a žele da mi prokopamo put na površinu", kaže Silva Marques iz Sindikata uposlenika podzemne željeznice.

Planovi Vlade iz Lisabona dio su strategije za privatizaciju koja je bila uslov kreditnog aranžmana dogovorenog 2011. godine.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

EU