Filantropi

Priče o humanosti iz m:tel Call centra

27.05.2014. 15:47 / Izvor: eKapija.ba

Zahvaljujući humanosti, sposobnosti i dobroj volji operatera, ovaj centar se od petka 16. maja, koji ćemo nažalost svi zadugo pamtiti, pretvorio u svojevrsni humanitarni posredni centar. Iako su radili u vanrednim uslovima, jer je i Call centar bio u ugroženom području, pa su se operateri i tehnika morali hitno evakuisati zbog prijetećih poplava, ovi mladi ljudi pokazali su koliko je u teškim trenucima važno naći se na pravom mjestu. Za samo tri dana stiglo je preko 114.000 poziva, a priče koje su operateri ispričali o tim danima, potresne su i neobične, saopćeno je iz m:tela.

"Naši operateri su prethodnih dana imali tri puta više poziva, ali nažalost ne onih uobičajenih, kada korisnik traži neku uslugu, broj telefona ili neku drugu informaciju. Oni su bili posrednici između ljudi kojima je trebalo hitno pomoći i hitnih službi ili centara civilne zaštite, a u svakom trenutku su bili spremni da učine sve kako bi uspostavili komunikaciju između članova porodica, ljudi kojima je bila potrebna pomoć i službi za spasavanje, kao i da prikupljaju informacije o nestalim licima i prosljeđuju ih na pravu adresu", kaže Vinka Lončar, kontrolorka Službe Call centra kompanije m:tel i dodaje da je ponosna na svoje kolege operatere koji su pokazali kako biti human i požrtvovan.

Ljubiša Bilbija, operater Call centra u Banjaluci, radio je tri dana zaredom. "Tih dana, ali i danima poslije, dobijali smo pozive od ljudi koji su tražili pomoć. Mnogo njih pitalo je kome da se obrate, koga da zovu i na koje brojeve telefona da potraže pomoć. Sjećam se, zvao je jedan čovjek moleći nas da mu pomognemo da pronađe ženu i dijete koji su bili evakuisani iz poplavljenog područja. Uspjeli smo da ih pronađemo i povežemo", rekao je Ljubiša, ponosan što je imao priliku da pomogne.

Neobične priče ispričala nam je i Branka Novković, takođe operater u Call centru. "Bilo je mnogo poziva tog petka. Zvao me je čovjek s krova kuće, voda je već bila poplavila sve. Objasnio mi je gdje se nalazi, a onda sam pozvala civilnu zaštitu i pokušala najbolje da im objasnim gdje se tačno nalazi. Ljudi iz civilne zaštite su mi rekli da mu javim da nekako stavi bijeli prekrivač ili plahtu na krov, kako bi ga mogli uočiti. Uspjela sam i taj čovjek me je kasnije zvao da mi zahvali na pomoći", ispričala je Branka.

"Bila sam srećna kada sam uspjela da dobijem informaciju o jednoj trudnici iz Modriče, koja je ostala u bolnici u Doboju da se porodi. Njena majka je pozvala Call centar plačući, molila je da pokušamo saznati nešto o njenoj kćerki. Nekako sam došla do bolnice u Doboju, a dobre vijesti da je kćerka dobro i da se čak i porodila, javila sam joj odmah, presrećna što u tom danu mogu i takvu vijest nekom da prenesem", rekla je Branka uz osmijeh.

Gospava Palačković, još jedan je operater Call centra s kojom smo pričali o prvim danima poplava. Kaže, radila je noćnu smjenu. Ona i njene kolege su koristili sve što su mogli kako bi pomogli. Ako nisu mogli da proslijede informacije telefonski, postavljali bi ih na Facebook, moleći da neko ko je u blizini pomogne. "Posljednjih dana dobijamo pozive iz Bijeljine, a bilo ih je dosta i iz Prijedora. Za neke ljude civilna zaštita nije znala gdje se tačno nalaze i imaju li hrane i vode. Javila nam se jedna baka iz okoline Prijedora, za nju nisu znali. Kada smo ih kontaktirali, otišli su odmah do nje", kaže Gospava. 

Ovi mladi ljudi iz kompanije m:tel pokazali su da u teškim trenucima imaju volje, znanja i hrabrosti da pomognu onako kako to najbolje mogu.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Filantropi