Izabrana najbolja idejna rješenja za objekat "Austrijska kuća"

18.07.2017. 09:16 / Izvor: Akta.ba
Izabrana najbolja idejna rješenja za objekat 'Austrijska kuća'

Obnova Austrijske kuće može biti značajan činilac u razvoju kulture i umjetnosti kroz formu Dnevnog centra za zdravo odrastanje djece.

Općina Centar je u suradnji sa Asocijacijom arhitekata u Bosni i Hercegovni i Službom za prostorno uređenje i komunalne poslove Općine Centar Sarajevo organizovala javni, projektni, jednostepeni, anonimni arhitektonski konkurs za izradu idejnog rješenja objekta „Austrijska kuća“.

Cilj konkursa bio je unapređenje prostornih uslova za odgoj i obrazovanje u Općini Centar. Obnova Austrijske kuće može biti značajan činilac u razvoju kulture i umjetnosti kroz formu Dnevnog centra za zdravo odrastanje djece.

Kako je objavljeno na stranici Asocijacije arhitekata u BiH prijavu za učešće u izradi konkursnog rješenja preuzelo je 49 kandidata. Do naznačenog roka u prostorije Općine Centar primljeno je 26 radova.

Nakon analize pristiglih radova i obavljenog žiriranja, članovi stručnog žirija u sastavu: Alma Sadović, dipl.ing.arh, Amir Vuk, dipl.ing.arh. i Ibrica Jašarević dipl.ing.arh, predložili su nagrade za arhitektonsko urbanističko rješenje objekta „Austrijska kuća“.

I nagrada u iznosu od 5.000,00KM dodjeljuje se radu sa oznakom šifra SB 777

II nagrada u iznosu od 3.000,00 KM dodjeljuje se radu sa oznakom šifra EP004

III nagrada u iznosu od 2.000,00 KM dodijeljuje se u ravnopravnim iznosima od po 1.000,00 KM radovima sa oznakama SA741 i AA000

I Nagrada – šifra SB 777 

Autori: Kobilica Ilma i Kobilica Zejd

Saradnik: Emina Alić

Rad “Brick line”, pod šifrom SB 777, bio je jedini rad koji je dao kompleksan, ali jasan odgovor na otvoreni konkurs. Izdvaja se prije svega konkretna prezentacija i dosljedan koncept koji nosi taj radni naslov. “Brick line” kao linija života vijuga cijelim parkom i aktivira prostor tvoreći niz intimnih novih krugova u parku. Rad se izdvaja jer nije još jedna cigla u zidu, “another brick in the wall”,  što bi mogli reći za većinu radova.

Taj parkovski put popločan ciglama asocira sigurno na ciglanu – po kojoj je naselje dobilo ime. (Kako je taj prostor izgledao ostalo je zabilježeno u kultnom filmu “Valter brani Sarajevo”, u sceni kad se stvarni Valter rješava lažnog. Sa brda, na kojem su sada zgrade, curio je kaolinski mulj, a u dnu gdje je sada “Caffe club Gogo” bila je ciglana.) Normalno treba računati na kvalitetniju ciglu za popločanje parka zbog naših zimskih mrazeva i čišćenja, ali to se lako rješava.

Ovaj rad je jedini koji je iz šireg i jedinog mogućeg ugla gledao na problematiku koju otvara ovaj konkurs. Pejzažno rješenje je izuzetno i sugestija žirija je da se tretira i u trecoj dimenziji, tako da dobijemo više sfernih zelenih škarpi koje intimiziraju prostor i predstavljaju idealne forme za skejtere.

Paviljon je kod ovakvog rješenja prirodno dio cijelog parka, što je napisano u formi objekta i datoj lokaciji, ali nažalost nije napisano u raspisu konkursa. Zato se ovaj rad izdvaja, jer je nadgradnja konkursnog raspisa, jer je svojim rješenjem podigao potenciju ovog prostora. Ovaj holistički pristup datoj temi je najveća vrijednost ovog rada i buduće tretiranje ovog dijela parka bi se trebalo voditi ovim rješenjem.

Sam objekat je promišljen i realan u izvedbi, primjenjive unutarnje organizacije, da izbjegnemo već potrošenu riječ “multifunkcionalan”. Valjda nas prvo na kompozicijama nauče pojmovima (koji su strani drugim ljudima), ali nas ne nauče kako da ih i napravimo. Dobro je rekla Denise Scott Brown, da ne proglašavamo neki prostor javnim dok on to stvarno ne postane. Eno primjer Skenderije, javni kulturni centar zatvoren i zaboravljen od svih.

Valjkasta forma paviljona je u presjeku probušena sa tri rupe kroz koje će se isijavati energija ovog prostora. Praznina unutarnjeg prostora nastavlja logiku organizacije vanjskog – opet krugovi u većem krugu – što je još jedna velika kvaliteta rada. Rad nudi dosta kreativne praznine i u unutrašnjem i vanjskom prostoru.

Kasetirane tavanice, betonske iznad prizemlja i drvene krovne, su moguća konstruktivna i lucidna rješenja. Gornja staklena opna štiti se screen platnima, a sugestija žirija je da se razmotri korištenje perforiranog lima koji se vertikalno slaže i otvara (Herzog & de Meuron to dosta koriste u svojim radovima). Predviđena platna su izvediva, ali trajnost i održavanje upitno. Sugestije su dobronamjerne i mislimo da će ovaj tim to i uraditi u slučaju izvedbe. Savremeni principi odrzivog dizajna su takodjer ocjenjeni pozitivno.

Žiri konstatuje da bi bio zadovoljniji da je bilo više radova koji su ovakve kompleksnosti. Zato je ovaj rad zaslužno prvi jer je dao odgovor koji je opravdao ovaj konkurs.

II Nagrada – šifra EP 004

Autorica: Kukić Ena

Saradnik: Dinko Jelečević

Od ostalih radova, rad po nazivom „KÜCA“ se izdvojio svojom zavodljivom pojavnošću i čistom prostornom organizacijom paviljonskog tipa. Otvoreni plan i fleksibilnost organizacije su ocjenjeni pozitivno, s obzirom na buduću nedefinisanu pravnu namjenu objekta. Tretman otvorenih i zatvorenih programskih sadržaja djeluje zadovoljavajuće i promišljeno, ostavljajući utisak laganog i prozračnog prostora. Prvobitna zavodljivost 3d vizualizacija ne prati jasan i siguran tretman konstruktivnih i tehničkih detalja. Ovo se ogleda u pitanju izvedivosti sfernih ogradnih ploha - staklenih portala, pitanje konstrukcije krova, i konstrukcije objekta generalno. Principi održivog „eko“ dizajna također nisu obrazloženi. Može se reći da je rad rezultat deduktivnog pristupa zadatku, bez detaljnih analiza i obrazloženja. U tekstu se spominje pošumljavanje sa visokim drvećem, što u nacrtima nije prikazano.

S obzirom na ostale pristigle radove, rad je nagradjen sa drugom nagradom, uz preporuku za daljnu detaljnju tehničku razradu i dodatno promišljanje vertikalnih komunikacija unutar objekta.

III Nagrada – šifra SA741 i šifra AA000

Osim opisanih radova  žiri je izdvojio radove označene kao SA741 i AA000. Radovi su izdvojeni zbog napora kod iznalaženja skrivenih mogućnosti zadate krute forme kruga.

III Nagrada – šifra SA741

Autorice: Tafro Selma i Kuluder Aida

Rad SA741 (autorice Tafro Selma i Kuluder Aida) je valjkasta forma prizemlja i služi kao postament japanski tretiranom kvadratnom paviljonu. Nerealne su prikazane visine da bi se iz kruga dobila kocka. Vidljivo je da je autor težio da dobije savršenu kocku. Žiri je primjetio i nagradio smjelost u razmišljanju.

III Nagrada – šifra AA000

Autorice: Haljeta Dina i Begičević Ilma

Rad AA000 autori (Haljeta Dina i Begičević Ilma) je dvodimenzionalno tretiranje forme grozda ili krosnje drveta, što je i naglašeno cilindričnim volumenima. Žiri je rad odvojio od  ostalih radi aromatičnosti tlocrtne forme, i mogucnosti koje bi ovakakv pristup mogao ponuditi u daljnoj razradi. Kod ovog rada kao i kod rada sa oznakom SA741 i drugonagrađenog rada, očita je nerealnost izvedbe.

Izvor: Asocijacija arhitekata u BiH

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije