Izgradnja banjalučkog kolskog prelaza koštat će 5,8 miliona KM

Investicije / PROJEKTI

Izgradnja banjalučkog kolskog prelaza koštat će 5,8 miliona KM

18.09.2020. 12:49 / Izvor: Akta.ba

Izgradnja novog mosta u Docu trebalo bi da počne ove jeseni, a u prvoj od pet faza biće građen kolski most vrijednosti 5,8 miliona KM. Planirano je da radovi u prvoj fazi traju 18 mjeseci.

Kazao je ovo za "Glas Srpske" načelnik Odjeljenja za saobraćaj i puteve Grada Banjaluka Slaviša Sandić i dodao da će od ukupne vrijednosti prve faze 1,7 miliona eura biti obezbijeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

"Razliku do ukupne vrijednosti finansiraće grad. Planirano je da javna nabavka sa EBRD-om traje mjesec. Ova javna nabavka je raspisana prošle sedmice, tako da očekujemo da će to sredinom sljedećeg mjeseca biti završeno i da ćemo do kraja godine uvesti izvođača u prvu fazu radova. To će obuhvatiti premošćavanje dvije obale Vrbasa, odnosno izgradnju kolskog mosta", naglasio je Sandić.

Rješavanje imovinsko-pravnih odnosa je u završnoj fazi, a odluka o eksproprijaciji nepokretnosti na dijelu saobraćajnog čvorišta kod Kastela objavljena je u srijedu.

"Po okončanju urbanističko-tehničke dokumentacije, očekujemo izdavanje građevinske dozvole, čime će i zvanično biti okončane sve pravne radnje potrebne za izgradnju mosta", rekao je Sandić.

Načelnik Odjeljenja za prostorno uređenje Slobodan Stanarević ranije je izjavio da je izgradnja ovog mosta impozantan projekat za grad, koji će teći po fazama.

"Prva faza je izgradnja samog kolskog mosta, druga je izgradnja saobraćajnica s jedne i druge strane mosta. Zatim slijedi gradnja kružnog toka na Bulevaru cara Dušana i paralelno s tim uređenje podmostovlja", rekao je Stanarević.

Naime, planirano je da ovaj most, najveći infrastrukturni projekat u oblasti saobraćaja, zbog kojeg će i mnoge ulice morati biti proširene, poveže centar grada s jedne strane i naselja Obilićevo i Starčevicu s druge strane.

Estetska vrijednost

Namjera gradske administracije je da most uz funkcionalnu vrijednost u povezivanju dvije obale Vrbasa ima i visoku estetsku vrijednost. U planu je i da ispod mosta budu postavljene klupe, izgrađeno igralište i šetalište, a takođe podmostovlje će biti bogato zelenilom.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Investicije