Kinezi rade na idejnom projektu za autoput Banjaluka-Prijedor

01.08.2019. 11:37 / Izvor: Nezavisne novine
Kinezi rade na idejnom projektu za autoput Banjaluka-Prijedor

Pripreme za izgradnju autoputa Banjaluka - Prijedor idu planiranom dinamikom i u toku je izrada idejnog projekta.

Pripreme za izgradnju autoputa Banjaluka - Prijedor idu, kako saznajemo, planiranom dinamikom i u toku je izrada idejnog projekta koji je obaveza kineske kompanije SDHS - CSI BH i koji bi trebalo da bude završen do kraja ove godine.

U Ministarstvu saobraćaja i veza Republike Srpske rekli su nam da će nakon idejnog projekta Republička uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove Republike Srpske otpočeti s eksproprijacijom zemljišta.

Prema Ugovoru o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka - Prijedor, koji je potpisan 13. decembra prošle godine u Banjaluci, Republička uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove ima rok od dvije godine da završi taj posao, a prema procjenama za taj posao trebaće najmanje 21 milion evra.

Podsjećanja radi, ugovor o koncesiji potpisali su Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza Republike Srpske, i Jang Sju, generalni direktor kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kompanije "China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group".

Prema ugovoru, Kinezi treba da izgrade autoput, a Republika Srpska se obavezala da će u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra. Taj novac, kako su ranije objašnjavali iz Vlade Republike Srpske, trebalo bi da se obezbijedi od naplate svih putarina na svim autoputevima u Republici Srpskoj, a ukoliko to ne bude dovoljno razlika bi se obezbijedila iz budžeta Republike Srpske.

Kada su u pitanju obaveze kineskih investitora, oni bi trebalo da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od prikupljene putarine.

Prema preliminarnim procjenama, izgradnja autoputa Banjaluka - Prijedor u dužini od 42 kilometra trebalo bi da košta malo manje od 300 miliona evra.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije