al
Proširit će se cesta na prijevoju na Kobiljači i gradit kružni prema Lepenici

Investicije / PROJEKTI

Proširit će se cesta na prijevoju na Kobiljači i gradit kružni prema Lepenici

15.01.2019. 10:09 / Izvor: Večernji List

Za vozače koji prometuju ma­gistralnom prometnicom M-5 od Blažuja do Gromiljaka zavoji na Kobiljači kojima se iz Rakovice spuštaju u Lepeničku dolinu odu­vijek su bili jedna od najopasnijih dionica.

Uzak kolnik

Osim zavoja, sigurnost u pro­metu na spomenutoj dionici predstavlja i uzak kolnik s kojom problema najviše imaju vozači te­retnih vozila. Upravo je sigurnost u prometnu na dionici Kobiljače, ali i prigodom skretanja s M-5 za Lepenicu u kojoj je priključak na au­tocestu jedan od glavnih razloga zbog kojih su u Javnom poduzeću Ceste Federacije BiH odlučili dio međunarodnih kreditnih sredsta­va namijenjenih modernizaciji magistralnih cesta preusmjeriti u projekte na dionici od raskrižja prema Lepenici do naselja Šamin Gaj.

Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste Federacije BiH, potvrdio nam je da je za izgradnju kružnog toka na odvajanju prema Lepe­nici, proširenje prometnog traka s obje strane u dužini od sedam kilometara te proširenje serpen­tina na Kobiljači u cilju smanjena nagiba i povećanja sigurnosti u prometu, osigurano 2,5 milijima eura.

Iako su sredstva za navede­ne projekte spremna, probleme na terenu stvara sporost općinskih vlasti Ilidže. Naime, Općinsko vi­jeće Kiseljak u studenom prošlegodine usvojilo je odluku kojom se utvrđuje da je izgradnja traka za spora vozila na dionici Gromiljak - Blažuj, poddionici Han Ploča - Rakovica javni interes.

Budući da je dionica dijelom i na području općine Ilidža, u dijelu koji prolazi naseljem Rakovica, potrebna je i odgovarajuća reakcija općinskih vlasti Ilidže koja je zasad izostala.

Alternativa

Od općina Kiseljak i Ilidža očekuje se rješavanje imovinsko pravnih odnosa s vlasnicima 110 parcela, a eksproprijacija je uvjet za raspisivanje tendera za odabir izvođača. Snježne oborine koje su posljednjih dana zahvatile cijelu Bosnu i Hercegovinu po­novno aktualiziraju potrebu pro­jekata na ovom području kako bi se poboljšala sigurnost sudionika u prometu.

"Ovaj proces treba završiti čim prije jer se radi o tzv. crnoj točki koja je vrlo prometna, a opasna je i ljeti i zimi. Iako je cijelu tra­su moguće zaobići autocestom, studija opravdanosti pokazala je punu opravdanost projekata jer alternativa mora postojati, kao i mogućnost onima koji se ne žele voziti autocestom da koriste ovaj cestovni pravac", kaže Pravdić direktor JP Ceste Federacije BiH.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Investicije