Proširit će se cesta na prijevoju na Kobiljači i gradit kružni prema Lepenici
Za vozače koji prometuju magistralnom prometnicom M-5 od Blažuja do Gromiljaka zavoji na Kobiljači kojima se iz Rakovice spuštaju u Lepeničku dolinu oduvijek su bili jedna od najopasnijih dionica.
Za vozače koji prometuju magistralnom prometnicom M-5 od Blažuja do Gromiljaka zavoji na Kobiljači kojima se iz Rakovice spuštaju u Lepeničku dolinu oduvijek su bili jedna od najopasnijih dionica.
Uzak kolnik
Osim zavoja, sigurnost u prometu na spomenutoj dionici predstavlja i uzak kolnik s kojom problema najviše imaju vozači teretnih vozila. Upravo je sigurnost u prometnu na dionici Kobiljače, ali i prigodom skretanja s M-5 za Lepenicu u kojoj je priključak na autocestu jedan od glavnih razloga zbog kojih su u Javnom poduzeću Ceste Federacije BiH odlučili dio međunarodnih kreditnih sredstava namijenjenih modernizaciji magistralnih cesta preusmjeriti u projekte na dionici od raskrižja prema Lepenici do naselja Šamin Gaj.
Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste Federacije BiH, potvrdio nam je da je za izgradnju kružnog toka na odvajanju prema Lepenici, proširenje prometnog traka s obje strane u dužini od sedam kilometara te proširenje serpentina na Kobiljači u cilju smanjena nagiba i povećanja sigurnosti u prometu, osigurano 2,5 milijima eura.
Iako su sredstva za navedene projekte spremna, probleme na terenu stvara sporost općinskih vlasti Ilidže. Naime, Općinsko vijeće Kiseljak u studenom prošlegodine usvojilo je odluku kojom se utvrđuje da je izgradnja traka za spora vozila na dionici Gromiljak - Blažuj, poddionici Han Ploča - Rakovica javni interes.
Budući da je dionica dijelom i na području općine Ilidža, u dijelu koji prolazi naseljem Rakovica, potrebna je i odgovarajuća reakcija općinskih vlasti Ilidže koja je zasad izostala.
Alternativa
Od općina Kiseljak i Ilidža očekuje se rješavanje imovinsko pravnih odnosa s vlasnicima 110 parcela, a eksproprijacija je uvjet za raspisivanje tendera za odabir izvođača. Snježne oborine koje su posljednjih dana zahvatile cijelu Bosnu i Hercegovinu ponovno aktualiziraju potrebu projekata na ovom području kako bi se poboljšala sigurnost sudionika u prometu.
"Ovaj proces treba završiti čim prije jer se radi o tzv. crnoj točki koja je vrlo prometna, a opasna je i ljeti i zimi. Iako je cijelu trasu moguće zaobići autocestom, studija opravdanosti pokazala je punu opravdanost projekata jer alternativa mora postojati, kao i mogućnost onima koji se ne žele voziti autocestom da koriste ovaj cestovni pravac", kaže Pravdić direktor JP Ceste Federacije BiH.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.