Prve mašine za gradnju tunela Ivan već na terenu

Investicije / PROJEKTI

Prve mašine za gradnju tunela Ivan već na terenu

04.11.2019. 10:50 / Izvor: Avaz.ba

Ugovor o gradnji tunela Ivan u nastavku gradnje Koridora 5C prema jugu potpisan je prošle sedmice, a već u prethodnih nekoliko dana prve mašine izašle su na teren!  Kako je pri potpisivanju ugovora naglasio Adnan Terzić, direktor “Autocesta FBiH”, ovo je veliki korak.

"Drago mi je da su ugovor o gradnji tunela dobile firme iz BiH. Počinjemo s gradnjom autoputa do tunela Ivan i dio sjeverno od Zenice, čime će u gradnji biti 40 kilometara autoputa",  kazao je, jučer za Avaz”Terzić. 

Reporteri Avaza posjetili su novo gradilište na Bradini, gdje mašine kompanije "Bossel" grade pristupne puteve i dovoze materijal za ravnanje glavne platforme.

Šef gradilišta Emsad Trako kaže da su počeli i da za sada sve ide prema planu. 

"Bitno je da se počelo, nama su pripali poslovi pripreme gradilišta i gradnje pristupnih puteva. Za sada je sve u najboljem redu. Malo nas usporava kišovito vrijeme, ali kao što vidite, radovi se odvijaju prema planu", kaže Trako. 

Glavni izvođač radova na tunelu Ivan je domaća kompanija "Euro-Asfalt", koja je i stekla reference praveći dosadašnjih 100 kilometara autoputa, koliko je sagrađeno u Federaciji BiH. 

Tunel Ivan na autoputu A-1 koštat će 57.628.570 eura, odnosno 111,5 miliona KM bez PDV-a, a novac je osiguran kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i bespovratnim grant sredstvima odobrenim od WBIF-a (sredstva EU).

Dužina tunela je skoro 1,7 kilometara i bit će prokopan ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Detaljno, ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721 metar, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761 metar.

Zbog mašina koje su danima na terenu, vlada optimizam i nešto južnije, tačnije u mjestu Bijela, gdje će se raditi megaprojekt, tunel Prenj, najzahtjevniji objekt na budućem autoputu. 

Mještanin Drago Vidačković pun je optimizma i nade da će mašine stići i u njegov komšiluk i da će početi najveći građevinski poduhvat u poslijeratnoj BiH. 

"Bez puta nema života. Ovo mjesto je pretrpjelo velika razaranja u agresiji na BiH. Vjerujem da bi autoput vratio život ovdje. Svi se tome radujemo", kaže Vidačković i pokazuje nam obrise Prenja kuda bi trebala ići trasa autoputa.

Foto: Avaz, E. Trako

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Investicije