Staro brodogradilište u Crnoj Gori postaje lokacija za remont i održavanje jahti

22.11.2021. 13:49 / Izvor: Akta.ba
Adriatic 42

Foto: Radio Jadran

Adriatic 42 u Bijeloj biće najbolja lokacija za remont i održavanje jahti

Adriatic 42, novi je naziv nekadašnjeg brodogradilišta Bijela. Smješteno u Bokokotorskom zalivu u Crnoj Gori, jednoj od najsigurnijih prirodnih luka na svijetu, staro brodogradilište će biti potpuno redizajnirano u vrhunski objekat za remont i održavanje superjahti koji će postati lokacija prepoznata po najvišim standardima kvaliteta i usluga.

Predsjednik Upravnog odbora Adriatic 42 kapetan Rado Antolović poručuje da je cilj koncesionara, odnosno konzorcijuma koji čine Adriatic Marinas – Porto Montenegro i DryDocks World Dubai, da Bijelu transformiše u najbolju lokaciju za remont i održavanje superjahti, po kojoj će Crna Gora biti prepoznata. To će biti urađeno, kako je kazao, uz korišćenje savremene opreme, nove tehnike i i stvarajući dovoljno kapaciteta i prije konkretne potražnje.

"Projekat je sada u fazi planiranja tokom kojeg preduzimamo i završavamo sve obavezne istražne analize i procjene. S obzirom na to da projekat obuhvata kombinaciju izgradnje i projektovanja nove infrastrukture, kao i sanaciju i nadogradnju postojeće infrastrukture, završavamo studije kako bismo osigurali da je naš razvoj održiv i ekološki. Zalažemo se za potpuno poštovanje i usklađenost sa svim zahtjevima za izdavanje dozvola, kako na opštinskom, tako i na državnom nivou“, rekao je Antolović.

Vlada Crne Gore je davanjem koncesije na 30 godina krajem 2018. preuzela obavezu da uradi projekat remedijacije tla u nekadašnjem brodogradilištu, koji još nije završen. Na pitanje da li je zbog toga došlo do kašnjenja cijelog projekta, Antolović je odgovorio da je moguće govoriti o određenom kašnjenju u ovoj fazi, uzrokovanom kombinacijom različitih faktora, ali da se to pitanje rješava u saradnji sa relevantnim partnerima. "Uvjereni smo da ćemo nadoknaditi izgubljeno vrijeme kada počne izgradnja prve faze našeg projekta", kaže Antolović.

Nakon što se potvrdi da je koncesiono područje očišćeno od istorijskog zagađenja, investitor je u obavezi da u prve tri godine investira oko 20 miliona EUR.

"Prva faza projekta podrazumijeva ispitivanje postojeće infrastrukture, takozvanu analizu integriteta, radove na sidrištima za plutajući dok, izgradnju pristaništa Travel Hoist, sanaciju Južnog pristaništa, sanaciju i rekonstrukciju postojeće nadgradnje. Važno je dodati da će novi pomoćni objekti pružati visok nivo komfora i nezaboravno iskustvo posadi, a to svakako vidimo kao dodatnu vrijednost“, rekao je Antolović, koji ima trodecenijsko iskustvo rada u vodećim svjetskim lukama i pomorskoj industriji.

Rado Antolović

Rado Antolović

Cilj je, kako je dodao, da Adriatic 42 postane mjesto koje može da servisira najveće svjetske jahte.

"Uz bogatu ekspertizu svojih akcionara, Adriatic 42 ima veliku snagu da izgradi dobru reputaciju i postane omiljena lokacija, koja će biti prepoznata po najvišim standardima kvaliteta, inovacijama i uslugama“, kaže Antolović.

„Na to nas obavezuje bogata istorija Brodogradilišta Bijela, koje je osnovano 1927. i koje je bilo najveće mjesto za remont brodova na južnom Jadranu. Njegova posebna lokacija, u Boki Kotorskoj, čini ga jednim od najsigurnijih prirodnih luka na svijetu“, naveo je Antolović.

Prema njegovim riječima, zbog toga je u nazivu nove kompanije Adriatic, kako bi se sačuvala bogata istorija ovog mjesta, dok broj 42 predstavlja geografsku širinu na kojoj se nalazi Brodogradilište.

Antolović poručuje i da će posebna pažnja biti posvećena zaštiti životne sredine.

"Kao dio DP World grupe, koja ima za cilj dekarbonizaciju do 2050, posvećeni smo smanjenju štetnih emisija. To ćemo raditi prije svega kroz pametno korišćenje alternativnih izvora energije, dok će nova i modernija oprema omogućiti energetski efikasniji način poslovanja. Takođe, snažno smo opredijeljeni da razvijamo politike za upravljanje zaštitom zdravlja, bezbjednosti, životne sredine i kvaliteta, koje će biti usklađene sa nacionalnim zahtjevima, ali i strogim međunarodnim standardima", rekao je Antolović.

Nova kompanija za popravku i održavanje superjahti će takođe imati posebnu "zelenu" zonu za stvaranje uređenog tampon prostora između dvorišta i okoline.

Drydocks World, kompanija DP World sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, pridružila se prije godinu konzorcijumu u čijem sastavu je Adriatic Marinas-Porto Montenegro, mijenjajući tako prethodnog člana konzorcijuma, holandsku kompaniju Damen.

Skoro četiri decenije, Drydocks World predstavlja vodećeg pružaoca usluga u jahting i pomorskoj industriji, kao i u industriji pomorskih platformi u sektorima prevoza, nafte, gasa i energetike.

 

 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije