Sutra spajanje mosta na Savi kod Gradiške

14.10.2021. 11:26 / Izvor: SRNA
Most na Savi

Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,6 metara i imaće po dvije saobraćajne trake u svakom smjeru.

"Most na Savi kod Gradiške, na budućem auto-putu Banjaluka–Zagreb biće spojen sutra, a tim povodom predviđen je i simboličan susret delegacija BiH i Hrvatske na sredini mosta", izjavio je ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović koji će predvoditi delegaciju BiH.

Mitrović je rekao da je završena kompletna čelična konstrukcija i da će do proljeća, kada je predviđen završetak izgradnje, biti završeno i 500 metara saobraćajnice sa strane BiH i 50 metara u Hrvatskoj, a da će nakon toga početi izgradnja pristupne saobraćajnice u dužini od šest kilometara s hrvatske strane, koju će izgraditi "Integral inženjering".

On je rekao da će završetkom tog dijela most moći biti pušten u saobraćaj.

"Rok za izgradnju je godinu i po dana, ali s obzirom na to da je riječ o "Integralu", uvjeren sam da će sve učiniti da se taj rok maksimalno skrati kako bi most što prije bio u funkciji", naglasio je Mitrović.

On je dodao da je bitno da most i granični prelaz što prije budu stavljeni u funkciju zbog rasterećenja centra Gradiške i stanovništva, jer postojeći prelaz se nalazi u centru grada, a prostor je ograničen.

"U petak ću zvanično podnijeti inicijativu koja je pokrenuta u julu na ministarskom sastanku u Ljubljani da prelaz sa strane RS, odnosno BiH bude integrisani, odnosno zajednički granični prelaz. To bi omogućilo da se policijske, carinske i druge kontrole obave na jednoj strani, što bi značilo samo jedno zadržavanje, što je veoma bitno", pojasnio je Mitrović.

On je rekao da će inicijativa biti upućena Evropskoj komisiji, Transportnoj zajednici i Hrvatskoj, od koje već postoji saglasnost.

"Uložićemo maksimalne napore da ovaj posao i ovu ideju sprovedemo u djelo", rekao je Mitrović i dodao da bi integrisani prelaz bio od koristi i za hrvatsku stranu, jer bi smanjio troškove izgradnje, a dobilo bi se na vremenu da se granični prelaz uz manje modifikacije stavi što prije u punu funkciju.

"Postojeći granični prelaz na našoj strani ima kapacitet i on bi mogao biti integrisan na ovaj način. Ovaj most je prije svega značajan za ekonomiju i stanovništvo RS i BiH, Hrvatske, zapadnog Balkana, a samim tim i EU",  istakao je Mitorvić.

Polovinu troškova izgradnje mosta od oko 19 miliona evra snose BiH i Hrvatska, a Hrvatska je u obavezi da izgradi još saobraćajnicu do Okučana.

Hrvatski dio mosta i poveznih puteva uglavnom se finansira iz sredstava EU, a sa strane BiH, EU je obezbijedila grant od 3,2 miliona evra.

Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,6 metara i imaće po dvije saobraćajne trake u svakom smjeru.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije