Uveliko kasni i izgradnja Koridora 11

23.04.2019. 10:58 / Izvor: Beta
Uveliko kasni i izgradnja Koridora 11

Stručna javnost smatra da su osnovni razlozi za to loše pripreme radova i projektne dokumentacije, eksproprijacija koja nije obavljena na vrijeme, nerealna obećanja data iz političkih razloga, ali i nepostojanje domaće građevinske operative.

Izgradnja Koridora 11, kao što je to bio slučaj i sa Koridorom 10, uveliko kasni, a stručna javnost smatra da su osnovni razlozi za to loše pripreme radova i projektne dokumentacije, eksproprijacija koja nije obavljena na vrijeme, nerealna obećanja data iz političkih razloga, ali i nepostojanje domaće građevinske operative, ocjenjuje portal Demostat.

"Treba podsjetiti da je bilo najavljeno da će radovi na dvije dionice Koridora 11 koje gradi kineska kompanija Shandong Hi-Speed Group Corporation biti završeni do kraja 2017. godine što nije ostvareno. Do toga nije moglo da dođe zbog toga što je na dvije dionice, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, koje su trebalo da budu završene tokom novembra te godine, urađeno tek oko 75 odsto posla", navodi portal.

Kinezi su, dodaje portal, pripremne radove na Koridoru 11 započeli krajem 2013. godine. Nakon toga procjenjeno je da će radovi do Preljine biti završeni do kraja 2018. godine ali se ni to nije desilo i proces je prolongiran na jun tekuće godine.

Pozivajući se na mišljenje eksperata, portal piše da priprema radova i izrada projektne dokumentacije nije urađena na adekvatan način i da je problem u tome što "Srbija nije sačuvala svoja velika preduzeća sposobna da grade puteve, a da jeste, kao što je to slučaj u Hrvatskoj, izgradnja Koridora 10 i 11 bi bila daleko efikasnija nego što je to slučaj".

Hrvatska je, kako se navodi u tekstu, sama gradila svoje auto-puteve, a nije se zaduživala kao Srbija i bila je u prilici da određuje ko će radove da sprovodi, dok u Srbiji to čini "onaj koji daje kredit za izgradnju".

Potpredsjednik Građevinske komore Srbije, Goran Rodić je za Demostat rekao da je realno očekivati da se izgradnja dionice Obrenovac – Preljina na Koridoru 11 okonča do početka ljetnih  odmora a da dionica Surčin – Obrenovac bude završena u decembru ove godine.

Ekonomista Milan Kovačević je ocijenio da je problem, ne samo sa Koridorom 11, već uopšte sa izgradnjom saobraćajne infrstrukture u Srbiji što ne postoje adekvatni planovi kako i šta graditi da bi se ostvarili svi potencijali sa kojim raspolaže teritorija na kojoj se nalaze.

"Nadležni u Srbiji nemaju jasnu strategiju ni kada je riječ o izgradnji riječnih koridora i željezničkih koridora koji imaju najveću važnost kao najjeftiniji vidovi transporta robe. Jednostavno ne postoji vizija kada treba graditi i gdje, a što je najporaznije, i kada se počne sa nekom izgradnjom to se ne radi u kontinuitetu što stvara dodatne probleme", rekao je Kovačević.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije