Investicije / PROJEKTI

Za 30 dana bit će gotovo još 9 km ceste Neum - Stolac

29.12.2020. 08:15 / Izvor: Večernji List

Za nešto više od godinu dana bit će završena moderna prometnica koja će spojiti srce Hercegovine s morem, odnosno Stolac s Neumom.

Naime, početkom nove godine bit će završeno 26 od ukupno 36 kilometara, dok se asfaltiranje preostalih deset kilometara projekta vrijednog 72 milijuna KM očekuje u veljači 2022. godine.

Iz JP Ceste FBiH navode da bi radovi na dionici Stolovi-Drenovac u dužini od 8,95 KM trebali biti okončani do kraja siječnja 2021. godine.

Na ovoj dionici radovi su u završnoj fazi, postavljaju se rubnici, navlači tampon, a nakon čega će uslijediti postavljanje asfaltnog sloja.

Trenutačno se izvode radovi na dionici Broćanac – Prapratnica u dužini od 3 km i dvije petlje Oskrušnica i Babin Do. Rok završetka radova je 1. srpnja 2021. godine.

Nema više izolacije za Neum

Ljetos su ugovoreni te se počelo s realizacijom radova na dionici Hutovo – Cerovica u dužini od 5 km i Cerovica – Stolovi u dužini od 4,95 km, a rok završetka tih radova je 2. veljače 2022. godine.

Podsjetimo, u srpnju je u JP Ceste FBiH potpisan ugovor za izgradnju posljednje dionice ceste Stolac – Neum, dionica Hutovo – Cerovica – Stolovi. Vrijednost ugovora je 17,741.355 KM bez PDV-a. Završeni su radovi na dionici Stari Neum – Broćanac u dužini od 12 KM te dionica Prapratnica – Hutovo u dužini od 2,7 km i tunel Žaba dužine 975 KM.

Završetak ove prometnice, čija je izgradnja započela prije gotovo 35 godina, od velikoj je značaja za cijelu Hercegovinu, a posebice za Neum, koji više neće biti prometno izoliran.

Naime, stara cesta Neum – Stolac bila je širine tri metra na kojoj se moglo voziti maksimalno 40 km/h. Nova cesta projektirana je s elementima trase za briznu 80 km/h i kraća je za pet kilometara, čime će se vrijeme putovanja od Neuma do Stoca skratiti za više od 50%.

Cesta će pomoći boljem razvoju turizma, kako Neuma, tako i Stoca, Mostara…

Trasa prema moru

Podsjetimo, ovaj projekt započeo je prije gotovo 35 godina, međutim, već nakon nekoliko završenih kilometara strojevi su utihnuli, a cesta čekala neka bolja vremena. Ta vremena dočekana su u ožujku 2018. godine kada su, ponajviše zahvaljujući ministru prometa i veza FBiH Denisu Lasiću, teški strojevi ponovno krenuli u probijanje trase prema moru.

Projekt je ukupne vrijednosti 72 milijuna KM. Sredstava za izgradnju ove ceste dio su programa izgradnje i modernizacije magistralnih cesta u FBiH vrijednosti 173 milijuna KM.

Riječ je o kreditnim sredstvima Svjetske banke, Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije