al

Investicije / PROJEKTI

Završena poddionica Drivuša - Klopče na Koridoru 5C

10.06.2019. 09:42 / Izvor: Avaz.ba

Završeni su svi radovi na prvim kilometrima Zeničke zaobilaznice, odnosno poddionici Drivuša – Klopče autoputa na Koridoru 5C, koji je najveći projekt i gradilište u cijeloj BiH.

Fascinantan pogled

I dok su radovi na prvoj poddionici, kojom će budući autoput A1 zaobilaziti Zenicu, završeni, a pogled s obližnjih zeničkih naselja fascinira, sva energija i ljudstvo usmjereni su na drugu poddionicu. Onu od Klopča do Donje Gračanice.

U to smo se uvjerili i prilikom naše posjete trenutno najvećem gradilištu u BiH, ali i na trasi Koridora 5C, gdje smo, na temperaturi od 33 stepena, koliko je pokazivao gradski displej u Zenici, zatekli vrijedne radnike kako užurbano rade na vijaduktu Babina rijeka.

Riječ je o jednom od najzahtjevnijih građevinskih objekata na kompletnoj trasi budućeg Koridora 5C, koji se veže za vijadukt Pehare, nakon čega slijede tunel i vijadukt Ričice te tunel Pečuj.

Prema riječima Reufa Kadrića, predstavnika “Autocesta FBiH”, na gradilištu je trenutno angažirano 500 radnika, a dionicu, istakao je i ovaj put, karakteriziraju brojni problemi i izazovi koji su u najvećoj mjeri uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom tla.

Zenica sjever

"Ali, u proteklom periodu riješili smo sve te geološke probleme i donijeli rješenja koja obezbjeđuju dugotrajnost naših objekata. Shodno tome, pojačali smo radove na poddionici Klopče – Donja Gračanica, što možete vidjeti i sami", kaže Kadrić, naglašavajući da sve teče planiranom dinamikom.

Izlaskom iz tunela u Pečuj završava i druga poddionica zeničke zaobilaznice Klopče - Donja Gračanica, a zatim slijedi posljednja poddionica Zenica sjever, odnosno Donja Gračanica - Donja Vraca.

Poseban izazov vijadukt Babina rijeka

Poseban izazov za sve je gradnja vijadukta Babina rijeka, koji se radi tehnologijom slobodne konzolne gradnje.

"To podrazumijeva da se prvobitno sagrade centralni stubovi, a onda se rasponska, odnosno glavna konstrukcija vijadukta, gradi konzolom. Najviša visina vijadukta je 120 metara", pojašnjava Kadrić.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Investicije