Amina Mahmutović: Nastavljamo činiti pravu stvar

29.05.2020. 13:40 / Izvor: Akta.ba
Amina Mahmutović: Nastavljamo činiti pravu stvar

Pandemija je promijenila i naše poslovne prioritete i definitivno potvrdila potrebe naših klijenata za jednostavnim, digitalnim uslugama koje prate njihove životne navike.

Svjesni svoje odgovornosti kao vodeće bankarske institucije u zemlji, pružili smo podršku zajednici kroz više inicijativa s ciljem boljeg odgovora na negativne efekte pandemije

• Zaseban tim za moratorij obrađuje zahtjeve u najkraćem mogućem roku a mjere relaksacije se odobravaju po ubrzanoj proceduri i uz minimalnu dokumentaciju

• Odobrili smo moratorij za skoro 2.500 klijenata fizičkih osoba, te 250 klijenata pravnih lica u ukupnom iznosu od 483 miliona KM

• Pandemija je promijenila i naše poslovne prioritete i definitivno potvrdila potrebe naših klijenata za jednostavnim, digitalnim uslugama koje prate njihove životne navike

• Izuzetno je važno u potpunosti implementirati elektronski potpis, što je preduvjet za daljnju realizaciju trendova digitalizacije u Bosni i Hercegovini

Gospođo Mahmutović, nedugo nakon što ste postali predsjednica Uprave UniCredit Bank d.d.Mostar, našu zemlju i svaki njen segment zadesila je blago rečeno izazovna situacija izazvana pandemijom koronavirusa. Kako se u njoj, po Vašem mišljenju, snašao finansijski sektor?

– Bankarski sektor u Bosni i Hercegovini je godinama jedan od najuređenijih i najstabilnijih sektora, što je upravo omogućilo da sve banke adekvatno odgovore na ovu izazovnu situaciju uzrokovanu pandemijom. Moram također istaći da je ova situacija pokazala koliko je značajno Udruženje banaka Bosne i Hercegovine, koje je od samog početka pandemije uspostavilo održavanje redovnih “kriznih” sjednica i zasigurno uveliko pomoglo svim bankama. Jako je važno što je udruženje aktivno otvorilo komunikaciju sa državom i regulatorom na temu potrebnih mjera. Ovdje prvenstveno mislim na moratorij.

A jedna od prvih stvari koje smo uradili je i sindikacija u donaciji velikim kliničkim centrima u našoj zemlji. Reagovali smo odmah, kako je jedino logično u ovim situacijama. 

BRZI I ODLUČNI KORACI

Svakako, neizostavno je pitanje kako je na situaciju odgovorila Banka na čijem ste čelu? 

– Od samog početka, zdravlje i sigurnost naših uposlenika i klijenata su naši ključni prioriteti. Poduzeli smo brze, odlučne korake po ovom pitanju, uvodeći sve mjere zaštite, kako u poslovnicama, tako i centralama, uključujući i kontrolu ulaska u poslovnice. Istovremeno smo jačali naše kanale za rad na daljinu, iz naših domova, kako bismo nastavili nesmetano poslovanje, a pri tome maksimalno zaštitili svoje uposlenike. Svjesni svoje odgovornosti kao vodeće bankarske institucije u zemlji, pružili smo podršku zajednici kroz više inicijativa: pomoći u zaštitnoj opremi za medicinske radnike u kantonalnim bolnicama, već spomenutom novčanom pomoći kliničkim centrima kroz Udruženje banaka, doniranjem računara za učenike slabijeg imovinskog stanja kako bi mogli nesmetano pratiti nastavu, donacijom UniCredit Fondacije podržali rad sedam udruga koje brinu o djeci i omogućuju im sretnije djetinjstvo. Posebno sam ponosna na akciju uposlenika banke “Važno nam je činiti dobro”, kojom su kolege svojim ličnim donacijama podržale projekat “Obrok za sve” organizacije Pomozi.ba kupovinom 2.000 paketa, i tako pomogli da najugroženiji među nama imaju barem jedan obrok dnevno. Trenuno smo u fazi normalizacije poslovanja, a aktivnosti temeljimo isključivo na preporukama lokalnih vlasti i na podacima sa terena.

Tokom posljednja dva mjeseca, riječ koja je vjerovatno najviše upotrebljavana uz riječ banke je moratorij. Kako moratorij provodi i namjerava i dalje provoditi UniCredit Bank?

– Prije svega smo, po odluci regulatora, pripremili sveobuhvatni paket mjera podrške građanima i kompanijama, čije je poslovanje pogođeno neposrednim dešavanjima. Važno nam je pružiti podršku klijentima tokom ovog razdoblja nestabilnosti i djelovati efikasno. Stoga smo kreirali posebnu sekciju na web stranici sa svim potrebnim informacijama, te mogućnošću apliciranja putem web-a. Zatim smo oformili zaseban tim za moratorij, kako bi zahtjevi mogli biti obrađeni u najkraćem mogućem roku.  Nastojali smo da maksimalno obezbijedimo mogućnost realizacije mjera i bez dolaska u banku. Mjere relaksacije se odobravaju po ubrzanoj proceduri i uz minimalnu dokumentaciju, kako za fizička tako i za pravna lica. Želim naglasiti da ćemo nastaviti djelovati na najbolji mogući način u interesu svih uključenih strana, te nastaviti podupirati naše klijente tokom ovog neizvjesnog i nestabilnog razdoblja.

U kolikoj mjeri se vaši klijenti već interesuju za moratorij i da li im izlazite u susret?

– Odobrili smo moratorij za skoro 2.500 klijenata fizičkih osoba, te 250 klijenata pravnih lica u ukupnom iznosu od 483 miliona KM. Sve klijente koji nisu ispunjavali uvjete za moratorij, individualno smo pozivali kroz matične poslovnice, kako bismo pronašli najbolje moguće rješenje za njihovu situaciju. Ovdje prvenstveno mislim na fizičke osobe. 

Što se tiče pravnih lica, pristupamo zahtjevima indivudalno, a mjere olakšica odobravamo klijentima koji udovoljavaju uvjetima za moratorij: ugrožena im je kreditna sposobnost, izvor otplate kredita i onemogućeno redovno ispunjavanje obaveza iz poslovanja uslijed negativnog utjecaja pandemije virusnog oboljenja „COVID-19“. Pravna lica su u svakodnevnom kontaktu sa bankarima – voditeljima poslovnih odnosa.

ULOGA BANKARSKOG SEKTORA U PROCESU OPORAVKA JE KRUCIJALNA

Svi se nadamo da recesije ipak neće biti i da slijedi oporavak i ublažavanje nepovoljnih ekonomskih posljedica pandemije koji će biti ipak lakši nego što predviđaju najcrnje prognoze. Kako u tom procesu vidite ulogu banaka i posebno ulogu UniCredit Bank? Spremate li neke posebne pakete usluga kako biste pomogli održivost poslovanja klijenata?

– Važno je ne gubiti nadu, zasigurno. No, realno je za očekivati da je kraj krize daleko, a ishod neizvjestan u globalnim razmjerima. Razvoj ekonomske situacije u našoj zemlji će sasvim sigurno biti određen i kretanjima globalne ekonomije, osim što će biti određen lokalnim specifičnostima. Oporavak i ublažavanje nepovoljnih ekonomskih posljedica pandemije će uveliko ovisiti o oporavku ekonomije u zemljama – glavnim izvoznim tržištima za naše privrednike. Uloga bankarskog sektora je krucijalna u procesu opravka i jako je važno da je bankarski sektor u Bosni i Hercegovini stabilan, i da banke imaju višak likvidnih sredstava koje sigurno mogu usmjeriti na kvalitetne projekte. Smatram da će biti ključna uloga države u motiviranju i pokretanju ekonomskih aktivnosti.

 

Za očekivati je da će punim intenzitetom biti nastavljeni veliki infrastukturni projekti društva. Na koji način će u njima svoje mjesto tražiti UniCredit Bank?

– To bi bilo jako dobro. Pokretanje infrastrukturnih projekata jedna je od ključnih pretpostavki za oporavak ekonomije i rast investicijske potrošnje. Otvaranje velikih projekata uvijek za posljedicu ima veću mobilizaciju privrede, multiplikativni efekat na ostatak ekonomije. No, smatram da je možda najvažnije, što bi ovakav razvoj dao ljudima nadu i vjeru u bolje sutra, očuvao bi povjerenje koje je bitno za suzbijanje straha i kod građana i kod kompanija, kako bi se ponovo pokrenulo poslovanje i nastavila ulaganja. UniCredit Bank će, kao i uvijek do sada, biti spremna da podrži svaki kvalitetan projekat. 

Recite mi, molim Vas, šta su bliži i dalji ciljevi koje će UniCredit Bank nastojati ostvariti u vremenima ispred nas? Da li i koliko na njih utječe iskustvo koje stičemo u danima pandemije?

– Pandemija je utjecala na svakoga od nas pojedinačno, naš svakodnevni život, mijenjajući naš način rada, života i međusobne odnose. Moram reći da je pandemija promijenila i naše poslovne prioritete. Naprimjer, morali smo pronaći brza rješenja, kako bismo olakšali bankarske usluge našim klijentima iznad 65 godina starosti, bez dolaska u poslovnice i bez dodatnih troškova. Pokrenuli smo i kampanju sa našim partnerima/trgovcima kako bi ponudili 15% popusta za on-line plaćanja našim klijentima i tako im olakšali svakodnevnicu. 

Nama je ovaj period pandemije definitivna potvrda potrebe naših klijenata za jednostavnim, digitalnim uslugama koje prate njihove životne navike. Tome u prilog govori činjenica da je u posljednja dva mjeseca povećan udio plaćanja putem digitalnih kanala za 32%, primarno naše mobilne aplikacije. 

DRŽAVA MORA SNAŽNIJE PODRŽATI DIGITALIZACIJU 

Jasno je, dakle, da su novonastale okolnosti širom otvorile vrata digitalizaciji u svim pa i bankarskom sektoru. Djeluje kao da je donekle smanjen jaz između prakse u razvijenijim evropskim zemljama i u BiH. Na koji način će taj ubrzani ritam pratiti i stimulirati Banka na čijem ste čelu?

– Nema sumnje da ćemo mnogo intenzivnije raditi na digitalnoj strategiji, shodno ovome što sam već spomenula. Trenutno smo u završnoj fazi projekta nadogradnje aplikacije mobilnog bankarstva, koja će pružiti dodatno unaprjeđenje korisničke usluge i veoma korisne pogodnosti za klijente. Iako smo to čuli više puta, moram istaći da je snažnija podrška države od ključne važnosti i prijeko potrebna za intenzivniju digitalnu strategiju po uzoru na druge evropske zemlje. Uvođenjem novih tehnologija i unaprjeđivanjem svojih usluga, banke proširuju svoju ponudu odgovarajući na potrebe klijenata kao što su i novonastale oklonosti pokazale. 

Banke u našoj zemlji nastoje pratiti trendove digitalizacije i modernizacije, određeni propisi nam usporavaju uvođenje inovacija. Građani i preduzeća to traže i koriste u velikoj mjeri, iz razloga što je efikasnije, jeftinije, praktičnije i sigurnije. Dok, istovremeno tržište i klijenti imaju potrebu za ovakvim uslugama, bankarskom sektoru je veliki izazov uskladiti potrebe klijenata i poštovati zakonsku regulativu. Možemo zaključiti da u ovom dijelu zaostajemo za razvijenim zemljama, te je izuzetno važno u potpunosti implementirati elektronski potpis, kao preduvjet za daljnju realizaciju trendova digitalizacije u Bosni i Hercegovini. 

Pandemija COVID-19 dodatno nam je naglasila da moramo uhvatiti korak na putu digitalizacije čim prije, za dobrobit svih nas.

Dijelite li mišljenje da će bankarstvo u budućnosti biti sasvim drugačije i da li i na koji način pripremate vaše radnike za takve izazove?

– Mi, u UniCredit banci, smo sretni da smo dio jedne velike i snažne bankarske grupacije, koja nam prenosi nabolje bankarske prakse i našim klijentima daje prozor u svijet. Stoga, nastavljamo razvijati naše servise u skladu sa potrebama klijenata, u korak sa svjetskim trednovima. I želimo biti kreatori boljeg okruženja, uvjeta za poslovanje, a sve s ciljem što efikasnijeg obavljanja bankarske uloge u našoj zemlji.

Za kraj, dozvolite mi da još jednom naglasim da sam izuzetno ponosna na profesionalnost u radu svih uposlenika banke. Svaki naš uposlenik ima nezamjenjivu ulogu i sva prethodna dešavanja mogu sažeti u jednu rečenicu: Pokazali smo da smo dobro pripremljeni i da smo do sada činili pravu stvar! Tako ćemo i nastaviti.

Izvor: Banke & Biznis

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital