Bangkok, London i Pariz na vrhu Mastercard Indeksa gradova destinacija 2018
U svijetu rastućeg nacionalizma, međunarodna putovanja još više dobivaju na značaju jer ruše barijere, šire vidike i pokreću ekonomske promjene.
U svijetu rastućeg nacionalizma, međunarodna putovanja još više dobivaju na značaju jer ruše barijere, šire vidike i pokreću ekonomske promjene koje se osjete u gradovima širom svijeta. Prethodnih deset godina, istraživanje kompanije Mastercard „Indeks gradova destinacija“ (Global Destination Cities Index) predstavlja važnu analizu putovanja do i unutar gradova. Ovogodišnje top destinacije su Bangkok, London i Pariz, što još jednom podvlači važnost snažne infrastrukture, te postojanja poslovnih i zabavnih sadržaja i živahne lokalne kulture.
Mastercard Index, koji je ove godine obuhvatio 162 grada, nije samo rang lista najpopularnijih turističkih destinacija. S obzirom na broj posjetilaca i njihovu potrošnju tokom 2017. godine, dubinska analiza također pruža uvid u procjene za 2018. godinu, te po prvi put ove godine otkriva i prosječnu dužine boravka i dnevne potrošnje.
Sa rastom globalne ekonomije, godišnji rast broja međunarodnih posjetilaca je porastao u 2017. godini kod svih top 10 gradova osim Seula, koji je imao nešto slabiji rezultat. Predviđanja za 2018. pokazuju rast u broju međunarodnih posjetilaca, s tim da se najveći rast očekuje u Istanbulu.
Sa približno 20 miliona međunarodnih noćenja, Bangkok se i ove godine našao na prvom mjestu i vjerovatno će tu i ostati zahvaljujući predviđenom rastu od 9.6% za 2018. godinu. Zanimljivo je da posjetioci ostaju u Bangkoku u prosjeku 4.7 noći i troše $173 dnevno.
Top 10 globalnih odredišta |
||||
|
Međunarodna noćenja 2017. |
Predviđeni rast za 2018. |
Prosječna dužina boravka |
Prosječna dnevna potrošnja (USD) |
Bangkok |
20.05 miliona |
9.6% |
4.7 noći |
$173 |
London |
19.83 miliona |
3.0% |
5.8 noći |
$153 |
Pariz |
17.44 miliona |
2.9% |
2.5 noći |
$301 |
Dubai |
15.79 miliona |
5.5% |
3.5 noći |
$537 |
Singapur |
13.91 miliona |
4.0% |
4.3 noći |
$286 |
Njujork |
13.13 miliona |
4.1% |
8.3 noći |
$147 |
Kuala Lumpur |
12.58 miliona |
7.5% |
5.5 noći |
$124 |
Tokio |
11.93 miliona |
1.6% |
6.5 noći |
$154 |
Istanbul |
10.70 miliona |
19.7% |
5.8 noći |
$108 |
Seul |
9.54 miliona |
6.1% |
4.2 noći |
$181 |
Ipak, nisu svi gradovi jednaki kada se pogledaju sume koji posjetioci u njima troše. Dubai je i dalje na vrhu što se tiče količine novca koju posjetioci potroše pri boravku, u prosjeku nevjerovatnih $537 dnevno. U Top 10 mu se pridružuju i Meka, Saudijska Arabija, na drugom mjestu, a zatim i Palma de Mallorca, Španija i Phuket, Tajland. Od najposjećenijih gradova, Istanbul je na posljednjem mjestu sa prosječnom dnevnom potrošnjom od $108.
Top gradovi po potrošnji |
|||
|
Potrošnja međunarodnih posjetilaca u 2017. (USD) |
Predviđanja za 2018. |
Dnevna prosječna potrošnja (USD) |
Dubai |
$29.70 milijardi |
7.8% |
$537 |
Meka |
$18.45 milijardi |
7.4% |
$135 |
London |
$17.45 milijardi |
13.7% |
$153 |
Singapur |
$17.02 milijardi |
7.4% |
$286 |
Bangkok |
$16.36 milijardi |
13.8% |
$173 |
New York |
$16.10 milijardi |
4.1% |
$147 |
Pariz |
$13.05 milijardi |
16.0% |
$301 |
Palma de Mallorca |
$11.96 milijardi |
16.2% |
$220 |
Tokio |
$11.91 milijardi |
7.8% |
$154 |
Phuket |
$10.46 milijardi |
12.6% |
$239 |
“Međunarodna putovanja su ključna za mnoge urbane ekonomije, te obogaćuju živote kako turista tako i stanovnika. Rastu i očekivanja od gradovi da budu inovativni i pruže ujedno i nezaboravno i originalno iskustvo,“ kaže Miguel Gamino Jr., izvršni direktor sektora za razvoj globalnih gradova u kompaniji Mastercard. „Usko sarađujemo sa gradovima širom svijeta da osiguramo da na raspolaganju imaju uvid i tehnologije da poprave način na koji privlače i brinu o turistima dok u isto vrijeme sačuvaju ono što ih čini tako posebnima.“
Bilo da ljudi dolaze radi posla ili odmora, Mastercard radi sa širokim spektrom partnera, uključujući turističke zajednice, urbaniste, banke i trgovce, s ciljem da:
- Se identifikuju i riješe urbani izazovi kroz prilagodiva rješenja, digitalnu inkluziju i ekonomski razvoj; Mastercard je nedavno pokrenuo City Possible, globalnu platformu za gradove, istraživačke institute i organizacije iz privatnog sektora koja za cilj ima riješavanje nekih uobičajenih problema kroz širu saradnju;
- pojednostavi pristup ključnim urbanim uslugama kao što je javni prevoz; u preko 100 gradova (za sada), posjetioci i lokalci mogu koristiti Mastercard beskontaktnu karticu koju već nose sa sobom, da bi platili vozne i autobuske karte;
- pomogne ljudima da bezbrižno putuju tako što im pruža mogućnost da planiraju, osećaju se komforno i budu povezani sa svojim odredištem, ali i sigurno kupuju na milionima lokacija širom planete;
- stvore jedinstvena iskustva koja imaju veze sa kulinarstvom, zabavom i kupovinom u 42 Neprocjenjiva grada širom svijeta, uključujući Bangkok, London, Pariz i mnoge druge.
O Mastercard istraživanju Indeks gradova destinacija
Mastercard istraživanje Indeks gradova destinacija rangira gradove prema ukupnom broju noćenja i potrošnje posjetilaca u 2017. godini, i pruža procjene trendova za 2018. godinu.
Prilikom određivanja broja noćenja i potrošnje posjetilaca u svakom od 162 odabrana grada koriste se javno dostupni podaci.
Predviđanja se zasnivaju na ponderiranoj prosječnoj vrijednosti predviđene nacionalne razine turizma i aktuelnih mjesečnih podataka iz 2018. godine na razini gradova, koji su dostpuni do posljednjeg mjeseca prije objavljivanja.
Ovaj Index i prateći izvještaji nisu zasnovani na Mastercardovim internim ili transakcijskim podacima.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.