Banke u Srbiji počele da naplaćuju proviziju na elektronski plaćene račune

17.09.2019. 13:07 / Izvor: Blic
Banke u Srbiji počele da naplaćuju proviziju na elektronski plaćene račune

Ovih dana i klijenti jedne od vodećih banaka u Srbiji suočili su se s provizijama na svaki plaćeni račun od devet do 29 dinara.

Elektronsko plaćanje računa koje su banke preporučivale građanima kao jednostavnije i povoljnije, odnosno bez provizija, kod mnogih više nije besplatno. Ovih dana i klijenti jedne od vodećih banaka u Srbiji suočili su se s provizijama na svaki plaćeni račun od devet do 29 dinara, piše Blic.

Iz plusa u minus lako se stiže na bankovnom računu i iznenađenja često nisu prijatna. Kao kada vam banka odjednom naplati uslugu koja je do pre dve nedelje bila besplatna, odnosno proviziju na račun koji ste platili elektronski.

Pritom mnogi građani su se udruženjima za zaštitu potrošača žalili da obavještenje o novom nametu od banke nisu ni dobili. Drugi, iako su dobili mejl, nisu razumjeli šta će im od prvog septembra biti naplaćeno, objašnjavaju u "Efektivi".

"Između ostalog se kaže da će biti promijenjeno to eksterno, elektronska plaćanja, dinarska plaćanja. Kada sam pročitao pomislio sam da tu uslugu uopšte ne koristim i da me se to ne dotiče, a onda sam vidio da se to naplaćuje 29 dinara, svaka ta transakcija", kaže Dejan Gavrilović iz Udruženja "Efektiva". 

Zašto su počeli da naplaćuju do juče besplatnu uslugu, u banci ne daju odgovor. Tvrde da su obavještenja o izmjenama poslali. 

"Zapravo se sve svodi na igru brojeva, banka je pustila besplatno korisnicima taj e-banking, došla je do određenog broja transakcija i da kažemo da je to 100.000 i izračunali su da ako sada naplate 20 dinara da kažem u prosjeku da će to biti čista zarada od dva miliona dinara na mjesečnom nivou", kaže Gavrilović. 

I Narodna banka objašnjava – ona ne može da utiče na visinu naplata usluga, ali su banke dužne da jasno i dva mjeseca ranije obavijeste klijenta o svakoj promjeni. U protivnom, kažu, klijenti mogu da ulože prigovor banci. 

"Iako NBS ne utiče na poslovnu politiku pružalaca platnih usluga, ona preduzima sve kako bi obezbijedila transparentnost naknada koje naplaćuju korisnicima, i da ukoliko korisnik procijeni da su naknade previsoke, lako, brzo i jednostavno može da promijeni pružaoca platne usluge i pređe kod onog koji će mu obezbijediti istu uz nižu naknadu. Pružaoci platnih usluga moraju biti svjesni da ukoliko žele da zadrže postojeće klijente i privuku nove, moraju pružiti najbolji odnos kvaliteta i cijene usluge", saopštila je NBS.

Slično kao i Udruženje Efektiva građane podsjećaju da mogu da biraju između više od 20 različitih banaka. A one koji žele da zadrže svoje klijente, da treba da pruže najbolji odnos cijene i usluge. Gratis koji se naplaćuje, to svakako nije.

Foto: Shutterstock

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital