Kapital / IZVJEŠTAJI

Bosch započinje godinu velikim porastom prodaje u svim poslovnim sektorima

19.05.2014. 10:51 / Izvor: eKapija.ba

Grupa Bosch započela je novu godinu sa znatnim rastom prodaje. U prvom tromjesečju prodaja je porasla za otprilike 7 posto. Nakon prilagodbe tečajnih učinaka porast je iznosio oko 10 posto. U trenutnoj poslovnoj godini taj globalni dobavljač tehnologije i usluga očekuje rast prodaje od 3 do 5 posto."Nastavljamo napredovati s našim tradicionalnim djelatnostima i otvaramo nova područja poslovanja. Pritom nam prednost donosi naša velika stručnost na području tehnologije i industrije", izjavio je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora, na Boschevoj godišnjoj konferenciji za tisak. Boschev poslovni sektor tehnologije za motorna vozila nastavio je s dobrim poslovnim rezultatima kakve je ostvarivao lani te je u prvom tromjesečju 2014. zabilježio impresivan rast. "Došlo je do jasnog rasta i u drugim poslovnim sektorima. S obzirom na regije poslovanje se posebno dobro razvija u azijsko-pacifičkoj regiji", izjavio je dr. Stefan Asenkerschbaumer, glavni financijski direktor Boscha. Bosch u 2014. godini namjerava dodatno poboljšati poslovne rezultate.

Senzorska tehnologija – globalni predvodnik tržišta za tehnologiju budućnosti

Proizvodi s mogućnošću povezivanja na Internet i usluge temeljene na internetskoj tehnologiji jedan su od fokusa budućeg rasta prodaje tvrtke. S obzirom na znanje i iskustvo vezano uz hardver i veliku stručnost na području tehnologije, Denner smatra da je Bosch dobro pripremljen za napredak u tom smjeru. "Boscheve tradicionalne vrijednosti – naša snaga inovacije, visok standard kvalitete, međunarodna prisutnost i objedinjujuća snaga naše korporativne kulture također su vrijedni u povezanom svijetu", izjavio je Denner. Osim toga, tvrtka je globalni predvodnik tržišta na području mikromehaničkih senzora (MEMS), ključne tehnologije u internetskom povezivanju stvari. Boschev je strateški cilj stvaranje rješenja za povezanu mobilnost, povezanu industriju, povezane energetske sustave i povezane zgrade.

Inteligentni senzori – osnova Interneta stvari

Senzori omogućuju novi oblik tehničke pomoći u svakodnevnom životu. Opisujući stratešku važnost senzorske tehnologije, Denner je izjavio: "Bez obzira na to govorimo li o automatiziranoj vožnji ili o pametnom domu, razvija se nova kvaliteta udobnosti, sigurnosti i učinkovitosti, a Bosch stvara tehničke preduvjete za tu promjenu." U 2013. godini Bosch je kao predvodnik tržišta proizveo milijardu mikromehaničkih senzora. Ove je godine u planu daljnje povećanje od 30 posto. Inteligentni senzori predstavljaju višu razinu tehnološkog napretka. Opremljeni su radijskim sučeljem i mikrokontrolerom. Zahvaljujući tome senzori mogu putem Interneta prenositi potrebne podatke npr. na mobilne krajnje uređaje. "Pametni telefoni neće biti jedini uređaji opremljeni senzorima. Svi „pametni“ predmeti sadržavat će senzorsku tehnologiju s mogućnošću povezivanja na Internet", kazao je Denner.

Automatizirana vožnja – od 2020. godine i pri većim brzinama

Senzorska tehnologija važan je tehnološki preduvjet i za budućnost vožnje. Moderni sustavi za pomoć u vožnji zahtijevaju ultrazvučne, radarske i video senzore. Ove godine Bosch će proizvesti gotovo 50 milijuna ultrazvučnih senzora, 25 posto više nego lani. Broj proizvedenih radarskih i video senzora bit će udvostručen i iznositi više od dva milijuna jedinica. Već 2016. godine prodaja sustava pomoći u vožnji premašit će milijardu eura. Do 2020. godine tvrtka namjerava omogućiti automatiziranu vožnju pri većim brzinama na autocestama. U nadolazećem desetljeću potpuno automatizirana vožnja uz pomoć funkcije autopilota mogla bi postati stvarnost. „Automatizirana vožnja tehnologija je koja spašava živote i istovremeno pojačava entuzijazam vozača jer im pruža podršku pri napornim zadacima u vožnji“, izjavio je Denner.

Povezani cestovni promet – nove usluge

Povezani promet i komunikacija automobila s ostalim automobilima i prometnom infrastrukturom preduvjet su za automatiziranu vožnju. Do 2025. godine gotovo će svaki automobil biti opremljen bežičnom tehnologijom podatkovne komunikacije. Povezano vozilo već sada omogućuje širok raspon usluga. 2013. godine Bosch je počeo nuditi svoj sustav poziva u nuždi eCall. Kad senzori zabilježe da je vozilo doživjelo nesreću, uspostavlja se automatski poziv u nuždi. Boschev nadzorni centar lani je obradio dobrih 30.000 hitnih poziva. Na području telematike Bosch nudi usluge upravljanja voznim parkom za tvrtke koje se bave leasingom i osiguravajuća društva. "Za nas povezivost na cestama ne podrazumijeva samo učinkovitost i udobnost, već i sigurniju vožnju", kazao je Denner.

Udvostručenje prodaje u Aziji i Sjevernoj i Južnoj Americi do 2020. godine

Azija je i dalje regija u kojoj Bosch ostvaruje najveći rast. Do 2020. godine Bosch u toj regiji namjerava udvostručiti prodaju. Zbog toga će razina kapitalnih izdataka ostati visoka. U razdoblju između 2010. i 2014. godine Bosch će u tu regiju uložiti otprilike 3,3 milijarde eura. Tvrtka također do kraja desetljeća namjerava udvostručiti prodaju u Sjevernoj i Južnoj Americi. Uz proširenje svojih proizvodnih kapaciteta Bosch jača svoje lokalne razvojne aktivnosti. U Guadalajari, u Meksiku, tvrtka trenutno otvara novi razvojni i softverski centar. U nadolazećim godinama Bosch namjerava znatno povećati svoju prodaju i u Africi. U 2014. godini tvrtka će nastaviti širiti se na tom kontinentu. U Europi Bosch namjerava rasti brže od tržišta usprkos trenutnoj gospodarskoj situaciji u regiji koja je i dalje nepovoljna. Međunarodnim širenjem Bosch razvija sve veći broj proizvoda i usluga prilagođenih potrebama lokalnih kupaca.

Poslovna godina 2013. – povećana prodaja i povećana dobit

U poslovnoj 2013. godini Bosch je povećao prodaju za 3,1 posto dosegavši 46,1 milijardi eura (*na temelju prilagođene prošlogodišnje brojke od 44,7 milijardi eura). Objavljen podatak o rezultatima prodaje uzima u obzir odustajanje od poslovanja na području kristalnih fotonaponskih ćelija kao i konsolidacijske učinke kao posljedicu promjene računovodstvene politike i prošlogodišnjih preuzimanja. Nakon prilagodbe tečajnih učinaka prodaja je porasla 6,3 posto. Zbog negativnih tečajnih učinaka od otprilike 1,5 milijardi eura, snažni euro imao je vrlo negativan učinak na prodajne rezultate. Ako se isključe opterećenja povezana sa segmentom fotonaponskih ćelija, Bosch je zabilježio operativnu maržu od 6 posto, iz čega proizlazi da je operativna dobit iznosila 2,8 milijardi eura. Pozitivan razvoj u poslovnom sektoru tehnologije za motorna vozila rezultirao je znatnim doprinosom poboljšanju."Uz to, zahvaljujući našim naporima da smanjimo troškove, poduzeli smo važan korak u postizanju ciljne operativne marže od 8 posto", izjavio je Asenkerschbaumer. Čak i ako se uzme u obzir izvanredno opterećenje od 1,3 milijarde eura na području fotonaponskih ćelija, operativna marža povećala se dosegnuvši 3,2 posto. Bosch je obustavio svoje aktivnosti na području kristalnih fotonaponskih ćelija te je dosad prodao većinu svojih aktivnosti na navedenom području. Prodaja preostalih aktivnosti trebala bi biti zaključena u prvoj polovini 2014. godine.

Povećanje broja zaposlenika u 2013. godini – u planu je daljnji rast broja zaposlenika u 2014. godini

U 2014. godini Bosch očekuje otvaranje novih radnih mjesta uglavnom u azijsko-pacifičkoj regiji rasta. Ukupno će diljem svijeta zaposliti oko 9000 sveučilišnih diplomanata. U Njemačkoj tvrtka namjerava zaposliti oko 800 sveučilišnih diplomanata. Broj novih pripravnika u Njemačkoj ostat će isti kao i lani, oko 1400. 2013. godine broj zaposlenika grupe Bosch povećao se za 8500 i dosegao 281.000 (*prilagođena prošlogodišnja brojka: 273.000).

Tehnologija motornih vozila – pojačan rast diljem svijeta u svim odjelima

Godine 2013. poslovni sektor tehnologije za motorna vozila povećao je prodaju za 6,7 posto (10,3 posto nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka) dosegavši 30,6 milijardi eura. Operativna dobit od 2,4 milijarde eura i operativna marža od 7,7 posto znatno su viši nego lani.

Industrijska tehnologija – milijarda eura prihoda od prodaje strojeva za pakiranje

Godine 2013. prihod od prodaje poslovnog sektora industrijske tehnologije iznosio je 6,8 milijardi eura, što je 9,2 posto manje od prošlogodišnje razine (smanjenje od 6,5 posto nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka). Teška gospodarska situacija posebno je snažno pogodila odjel pogonskih i upravljačkih tehnologija. Za usporedbu, odjel tehnologije pakiranja zabilježio je pozitivan razvoj. Općenito, poslovni sektor industrijske tehnologije zabilježio je negativnu operativnu maržu od 1,2 posto. Operativna dobit bilježi gubitak od 83 milijuna eura.

Energetska i graditeljska tehnologija – povezani proizvodi za pametno grijanje

Poslovni sektor energetske i graditeljske tehnologije povećao je prodaju za 3,9 posto (5,9 posto nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka) dosegavši 4,6 milijardi eura. Poslovni rezultati sektora porasli su za otprilike 106 milijuna eura. Operativna marža iznosila je 2,3 posto. Posebno se dobro razvijao odjel toplinske tehnike.

Potrošna roba – predvodnik tržišta za inovativne električne alate

U 2013. godini poslovni sektor potrošne robe ostvario je prihod od prodaje u iznosu od 4,1 milijarde eura (napomena: zbog promjena računovodstvene politike ova brojka uključuje samo prodajne rezultate odjela Električni alati te određene druge prihode od prodaje). Nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka, prodaja je u odnosu na proteklu godinu porasla za 2,9 posto. Nominalno je prodaja lagano pala. Poslovni sektor potrošne robe zabilježio je operativnu maržu od 10,4 posto. Operativna dobit od 415 milijuna eura obuhvaćala je proporcionalnu dobit poslije oporezivanja zajedničkog pothvata društva BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH. Operativna marža bila je ohrabrujuća čak i bez tog rezultata.

Europa – rast u teškoj gospodarskoj situaciji

U Europi Boscheva je prodaja rasla usprkos trenutnoj teškoj gospodarskoj situaciji. Prodaja u regiji porasla je za 2,2 posto (2,9 posto nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka) i dosegla 25,5 milijardi eura. Prodaja je blago porasla i u Njemačkoj. Bosch je 2013. godine u Europu uložio 1,6 milijardi eura. Tvrtka trenutno posebno u istočnoj Europi proširuje svoje proizvodne kapacitete. Lani je Bosch u Njemačku uložio više od 900 milijuna eura.

Sjeverna i Južna Amerika – posebno snažan rast u Sjevernoj Americi, oporavak u Južnoj Americi

U Sjevernoj i Južnoj Americi prodaja je u 2013. godini nominalno znatno varirala. U Sjevernoj Americi Boschevi su se prihodi od prodaje povećali za 3,5 posto (6,8 posto nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka) dosegavši 7,8 milijardi eura. Dijelom je to zahvaljujući povećanoj proizvodnji vozila. Za usporedbu, prodaja je na južnoameričkom tržištu pala za 3,6 posto na 1,7 milijardi eura. Ipak, nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka, prodaja se povećala 8,9 posto. Bosch je u Sjevernu i Južnu Ameriku u 2013. godini uložio otprilike 280 milijuna eura.

Azijsko-pacifička regija – poboljšanje u Kini, ozbiljni učinci promjene deviznog tečaja

U azijsko-pacifičkoj regiji Bosch je postigao rast prodaje od 5,8 posto (13,8 nakon prilagodbe zbog tečajnih učinaka) dosegavši otprilike 11,1 milijardu eura. Potražnja za tehnologijom za motorna vozila i industrijskom tehnologijom tijekom godine posebno je porasla na rastućem kineskom tržištu. Potražnja za tehnologijom za motorna vozila bila je visoka i u jugoistočnoj Aziji. Nepovoljni gospodarski uvjeti u Indiji za posljedicu su imali poslovanje lošije od predviđenog, a do jednakog je razvoja došlo i u Japanu. U 2013. godini Bosch je ponovno znatno uložio u azijsko-pacifičku regiju. Otprilike 620 milijuna potrošenih eura Bosch je većinom namijenio proširenju proizvodnih kapaciteta za dijelove za motorna vozila.

Izdaci za istraživanje i razvoj i dalje visoki

Bosch je za istraživanje i razvoj lani potrošio oko 4,5 milijardi eura, odnosno 10 posto prihoda od prodaje. Boschevi znanstvenici 2013. su godine prijavili gotovo 5000 patenata, odnosno oko 20 patenata po radnom danu. Tvrtka ove godine namjerava nastaviti s proširivanjem svojih istraživačkih i razvojnih kapaciteta. Do kraja 2014. godine Bosch će zapošljavati oko 45 000 znanstvenika i inženjera. Preko 2000 novih znanstvenika zaposlit će se, primjerice, u azijsko-pacifičkoj regiji. Bosch također jača svoju inovativnu snagu u Njemačkoj, gdje u Renningenu kod Stuttgarta otvara novi centar za istraživanje i napredno inženjerstvo.

Održavanje naprednog istraživanja – brz prijelaz u industrijsku primjenu

Denner, čija odgovornost u Boschevom upravnom odboru obuhvaća i istraživanje i razvoj, apelirao je na veći politički angažman u poticanju inovativnosti izjavivši kako „stvaratelji politike moraju povisiti svoje kriterije.“ Iako se Njemačka bliži tomu da 3 posto BDP-a troši na istraživanje, privatni je sektor u tom postignuću igrao važniju ulogu od javnog. Denner je izrazio nezadovoljstvo činjenicom da sveučilištima kronično nedostaje sredstava. U nekim je slučajevima, tvrdi, nedovoljno novca čak i da se pokrije održavanje zgrade. Za njega su posljedice očite: vrhunski znanstvenici napuštaju Njemačku i odlaze na istraživačke institute u inozemstvu. Denner nastavlja: "Na području istraživanja i razvoja Njemačka i druge europske zemlje moraju se mjeriti s vodećim svjetskim zemljama". Naglasio je kako financiranje prije svega mora podržati osnovno istraživanje i njegov brz prijelaz u industrijsku primjenu. "Vrhunska sveučilišta doprinose atraktivnosti regija u kojima su smještena. Od toga također neizravno profitiraju tvrtke." Bosch je, primjerice, aktivan član 250 sveučilišnih istraživačkih partnerstava.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital