Edin Kazazić: Prelazak u Union banku bio veliki profesionalni izazov

07.05.2013. 10:36 / Izvor: eKapija.ba
Edin Kazazić: Prelazak u Union banku bio veliki profesionalni izazov

Edin Kazazić je odnedavno voditelj odjela za marketing i komunikacije Union banke Sarajevo. Na novu poziciju je prešao iz Procredit banke, a za ekapija. ba govori o razlozima prelaska i izazovima novog posla.

Edin Kazazić je odnedavno voditelj Odjela za marketing i komunikacije Union banke Sarajevo. Na novu poziciju je prešao iz Procredit banke, a za ekapija. ba govori o razlozima prelaska i izazovima novog posla.

Nedavno ste prešli iz druge banke na novo radno mjesto, odnosno na poziciju rukovodioca marketinga i komunikacija jedine preostale komercijalne banke u vlasništvu Federaciji BiH, u Union banku, recite nam koji su bili razlozi prelaska?

Uspjeti od relativno anonimne banke koja je čekala privatizaciju koja se nije desila, što će se u budućnosti pokazati dobrim ishodom, izgraditi instituciju koja je od opšteg društvenog značaja je veliki profesionalni izazov i kao građaninu ove države predstavlja dodatni motiv. Imajte u vidu da je Union banka dugo godina bila u statusu „hibernacije“, i ova činjenica je dovela do toga da je banka u zaostatku u odnosu na konkurente što znači da ogroman posao stoji ispred nas. Sve institucije u Bosni i Hercegovini, od općina, preko kantona i entiteta, pa do države, posluju uglavnom preko stranih komercijalnih banaka, a domaće banke u BiH nisu im ozbiljna konkurencija. Gledano iz aspekta makroekonomskog značaja, veoma je bitno da imamo jednu jaku i stabilnu komercijalnu banku u većinskom vlasništvu Vlade FBiH koja može biti faktor stabilnosti i ublažavanja negativnih ekonomskih trendova.

Koje su razlike između starog i novog posla? Šta mislite o novom kolektivu?

U svojoj profesionalnoj karijeri koja traje već 15-tak godina, imao sam prilike raditi za internacionalne kompanije što mi je donijelo značajno iskustvo u radu. Gledano iz ove perspektive, raditi za jednu domaću ili stranu kompaniju ipak postoje neke razlike. Ovdje je izazov veći, jer u jednu domaću kompaniju uvodimo najbolje prakse koje je se susreću u drugim internacionalnim institucijama, kao što su organizaciona kultura i komunikacija, način rada, unaprijeđenje kvaliteta usluga, kontinurani razvoj zaposlenika, itd. Tim profesionalnih ljudi iz raznih ekonomskih oblasti koji se okupio, prvenstveno mislim na Upravu banke i druge kolege koji su došle iz raznih banaka i kompanija, sigurno će sa svojim znanjem i stečenim iskustvom doprinjeti bržem i kvalitetnom razvoju banke koja će postati uspješan primjer rada jedne domaće kompanije.    

Koji su planovi Union banke u narednom periodu, posebno što se tiče marketinga?

Dosta promjena je do sad urađeno, pored uspostave nove organizacione strukture koja će efikasnije odgovoriti na sve zahtjeve tržišta, uspostavljena je nova poslovna misija, strategija i korporativna kultura. Nadalje, uspostavljene su nove politike i procedure iz svih segmenata poslovanja te su izrađeni novi katalozi proizvoda i usluga banke. U toku je implementacija novog informacionog sistema i pripreme za revitalizaciju poslovne mreže.  U ovoj godini planiramo renovirati 8 poslovnih jedinica u skladu sa novim vizuelnim identitetom kako bi našim klijentima obezbijedili kvalitetnu uslugu i ugodan radni ambijent našim zaposlenicima.

U marketing i komunikacijskom dijelu neophodno je  bio postaviti realistične ciljeve pazeći da su sve aktivnosti sinhronizovane sa ukupnom strategijom i građenjem ostalih struktura banke. Pored podrške prodajnim aktivnostima, fokus marketing i komunikacijskih aktivnosti u 2013. godini usmjerene su na implementaciju novog vizuelnog identiteta banke, promociji nove korporativne kulture, promovisanju i izgradnji novog  pozitivnog imidža Union banke, a sve kroz interne i eksterne kanale komunikacije odabrane u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima. Dakle, želimo poslati poruku našim ciljnim skupinama (privrednim subjektima, stanovništvu i državnim  institucijama) da smo stabilan, odgovoran i pouzdan partner koji ima širok spektar proizvoda i usluga zadovoljavajućeg kvaliteta. U cilju boljeg pozicioniranja i jačanja brenda Union Banke, pomenute aktivnosti imaju oblik pripremnih aktivnosti za agresivnije marketing djelovanje u narednim godinama.

Vizuelni identitet Union banke je promijenjen, a banka ima i novu strategiju i misiju. Možete li nam reći nešto više o tome?

Svrha poslovanja preduzeća izražava se kroz misiju. Jasno postavljena misija pokazuje čime se preduzeće bavi i koji su njegovi budući ciljevi, što daje osjećaj sigurnosti i budućnosti zaposlenima, te pozitivni imidž među klijentima, dioničarima i investitorima. Rekonstrukcija prizme identiteta od trenutnog ka budućem je sasvim jasna, sve dimenzije zahtjevaju unaprjeđenja u skladu sa definisanim mogućim pravcem razvoja brenda Union Banke. Nova korporativna komunikacijska strategija i kultura je u operativnom smislu rezultirala izradom našeg novog vizuelnog identiteta koji je pretočen u knjigu grafičkih i vizuelnih standarda. Postavljeni standardi jasno odražavaju našu poslovnu strategiju i predstavljaju  osnovu za daljne aktivnosti koje imaju za cilj da u internoj i eksternoj komunikaciji unificira i konzistentno komunicira vizuelni identitet banke, tehnički podrži i olakša sve neophodne procese izgradnje institucije, poboljša korporativni identitet institucije i unaprijedi imidž Union banke.

Imajući u vidu vlasničku struktura banke, smatrali smo da je društveno odgovorno da pozovemo našu akademsku zajednicu kako bi u saradnji sa našim mladim intelektualcima, studentima iz oblasti arihitekture, dizajna, muzike i marketinga kroz konkursne zadatke napravili novi korporativni identitet gdje su polazne tačke i uporišta u projektnim zadacima postavljeni na osnovu obavljenjih kvantitativnih i kvalitativnih istraživanja. Na kraju, procesi su testirani na fokus grupama i mi smo ponosni što je zajednička aktivnost rezultirala izvanrednim rješenjima i što smo dobili jedinstven domaći kvalitetan „lični potpis“. Želim naglasiti, da ovaj proces predstavlja društveno odgovorno djelovanje i po prvi put se kod nas na ovaj način jednom projektu pristupilo. Pored zasluženih nagrada, reference koje su dobili mladi stručnjaci iz pomenutih oblasti sigurno će im pomoću u građenju njihove profesionalne karijere i dati motiv da dalje doprinose razvoju BiH društva a ne negdje u inostranstvu. Želim da iskoristim priliku da se zahvalim menadžmentima fakulteta i akademija bez čije pomoći u smislu podrške i mentorstva studentima ovaj projekat ne bi bio efikasno realizovan.

 

Osnivač agencije M.I.T.A. Group

Svoju profesionalnu karijeru Edin Kazazić započinje graditi krajem 1996. godine radeći jedno vrijeme kao country manager Metropolis medije internacional te kao marketing manager Europapress holding-a. Kao jedan od pionira poslijeratne advertising scene u BiH, 1998. godine osniva agenciju M.I.T.A. Group d.o.o (agencija za marketing i istraživanje tržišta) koja je za kratko vrijeme postala jedna od vodećih marketing agencija u Bosni i Hercegovini. Sam rad je bio prepoznat od strane vodećih svjetskih marketing agencija kao što su Publicis i Saattchi& Saatchi i tako postaje partner agencija i  zastupnik njihovih klijenata za područje BiH.  Specijalizirajući se u oblasti integrisanih marketing komunikacija kroz pomenutu grupu na menadžerskoj funkciji  imao je prilike sticati iskustvo u radu za mnoge poznate internacionalne kompanije (kao što su Procter and Gamble, Loreal, Nestle, Hewleet Packard, Lura, Coca Cola, itd...). 2004. godine pruzima funkciju direktor marketinga i odnosa s javnošću ProCredit Bank i marketing konsultanta ProCredit Holdinga-Njemačka, gdje je radio na projektima u nekim zemljama gdje grupacija posluje kao što su Armenija, Albanija i Rumunija. U oktobru 2012. godine preuzima funkciju voditelja odjela za marketing i komunikacije Union Banke. Obnašajući pomenute funkcije, omogućeno mu je  kontinuirano  obrazovanje kroz obuke i treninge iz raznih ekonomskih oblasti kako u zemlji tako i u inostranstvu. Zvanje magistra ekonomskih nauka stekao je 2012.godine. na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu te zvanje MBA (Master of Business Administration)  University of Torino, School of Management - SAA, Italy.

Razgovarala: Aida Šulović

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital