Građani BiH umjereno štede i umjereno se zadužuju

24.02.2014. 15:28 / Izvor: eKapija.ba
Građani BiH umjereno štede i umjereno se zadužuju

Od 2000. godine GfK u Srednjoj i Istočnoj Evropi stalno vrši posmatranje korištenje bankarskih usluga i usluga osiguranja. Podaci kojima raspolaže ova istraživačka kompanija jasno pokazuju neujednačene navike.

Od 2000. godine GfK u Srednjoj i Istočnoj Evropi stalno vrši posmatranje korištenje bankarskih usluga i usluga osiguranja. Podaci kojima raspolaže ova istraživačka kompanija jasno pokazuju neujednačene navike korisnika kreditnih i štednih usluga u različitim zemljama.

Podaci o kreditnim i štednim uslugama pokazuju razlike između društava u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Zemlje koje jasno odudaraju od ostalih su Češka, Slovačka, Njemačka i Austrija. Ne samo da su ovo jedine zemlje gdje više od pola stanovništva koristi jednu ili više usluga štednje, nego su i jedine gdje broj korisnika usluga štednje nadmašuje broj korisnika kreditnih usluga. U Njemačkoj i Austriji usluge štednje za tri puta nadmašuju usluge kredita, dok je u Slovačkoj i Češkoj ovaj omjer gotovo dva naprema jedan.

U svim drugim zemljama uključenim u ovo istraživanje penetracija usluga štednje iznosi do 22%. Nažalost, ovo je samo jedan od zabrinjavajućih podataka za ostale zemlje. Drugi zabrinjavajući podatak se tiče dugovanja.

Slovenija, Makedonija i Hrvatska odvajaju ostalih devet zemalja od lidera sa odnosom kreditnih i štednih usluga blizu jedan naprema jedan. Oko 20% stanovnika ovih zemalja ima štedne račune u bankama.

U Srbiji, Ukrajini i Turskoj broj kredita najdrastičnije nadmašuje štednju, i to 4.7, 3.3 i 3.0. Srbijanci najmanje ulažu novac u banke, tako da samo 2,6% stanovnika ima štedne račune.

"U manje razvijenim zemljama na listi manje ljudi koristi bankarske usluge nego u drugim zemljama. To ne znači da ljudi nemaju štednju, nego samo da ne polažu novac u banke", kaže regionalni izvršni direktor GfK za Srednju i Istočnu Evropu, Rastislav Kocan, i dodaje: "Ovo može biti prilika za aktiviranje u ovoj oblasti, jer ukazuje na potencijal razvoja u ovoj grupi proizvoda. Općenito uzevši, jedan proaktivan pristup sa investicijama planiranim prema potrebama i alternative zajmovima mogu pomoći u širenju tržišta, jer korisnici sve više istražuju prije donošenja odluka i sve bolje poznaju opcije. Generički proizvodi su sve manje zanimljivi."

Također postoji i potencijal za razvoj na drugim tržištima: procenti u Bosni i Hercegovini, Bugarskoj i Poljskoj su ispod prosjeka, i čini se da je stanovnicima ovih zemalja na umu održavanje zdravog odnosa između zaduživanja i štednje.

Kada su u pitanju kreditni i štedni proizvodi koji su najviše zastupljeni kod stanovništva Bosne i Hercegovine, najzastupljeniji kreditni proizvod je nenamjenski kredit kojeg koristi 6,3% bh. stanovništva. Slijedi potrošački kredit - 4,2%, a zatim i stambeni, auto i hipotekarni krediti koje koristi manje od 2% stanovništva.

Od štednih proizvoda je najzastupljenija štednja u domaćoj valuti. Ovaj proizvod koristi 7,4% građana Bosne i Hercegovine, dok štednju u nekoj od stranih valuta koristi tek 3,3% građana. Oročena štednja je dosta manje zastupljena – ispod 3%, dok stambena štednja uopće ne postoji kao vid štednje među bh. stanovništvom.

GfK ima vodeću ulogu kada je u pitanju istraživanje finansijskog tržišta u Srednjoj i Istočnoj Evropi; GfK nudi usluge finansijskih informacija koje uključuju redovno ispitivanje odraslog stanovništva kako bi se dobila jasna slika o njihovim finansijskim aktivnostima. Finansijske informacije GfK prate promjene i razvoj, i nude uvid u potencijale za banke, osiguravajuća društva i druge kompanije koje pružaju finansijske usluge.

Pored mapiranja promjene stavova na različitim tržištima, studija daje i ključne indikatore, kao što su podaci o finansijskim uslugama, osiguranju i bankarskim proizvodima, kao što su tekući računu, bankovne kartice, kreditne kartice, različiti krediti i štednja.

Izvor: GfK BH

Za više informacija posjetite www.gfk.com ili pratite GfK na Twitteru: www.twitter.com/gfk_en

PREUZMI DOKUMENT:
GfK_Press_Release_CEE_Stednja_i_kreditiranje_Grafika.pdf

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital