Henkel: Dobra izvedba u izazovnom okruženju

12.03.2015. 10:00 / Izvor: eKapija.ba
Henkel: Dobra izvedba u izazovnom okruženju

Prilagođena negativnim učincima tečajnih razlika od 4 posto, prodaja je porasla 4,4 posto. Organska prodaja, koja isključuje uticaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, pokazala je snažan rast od 3,4 posto.

"2014. godina bila je uspješna za Henkel. Ostvarili smo finansijske ciljeve u izazovnom i vrlo kompetitivnom tržišnom okruženju te dobro napredovali u provedbi strategije za 2016. godinu", izjavio je predsjednik Uprave firme Henkel Kasper Rorsted. "Sva tri poslovna sektora doprinijela su dobroj izvedbi svojim profitabilnim organskim rastom. Tržišta u razvoju su s vrlo snažnim rastom organske prodaje od gotovo 8 posto još jednom bila glavni pokretači rasta za Henkel. Ali, i na razvijenim tržištima organska prodaja lagano je porasla."

Gledajući fiskalnu 2015. godinu, Rorsted je izjavio: "Tržišno okruženje ostaje izazovno i vrlo promjenjivo. Zbog kontinuiranog sukoba između Rusije i Ukrajine u 2015. godini očekujemo stagnaciju u Istočnoj Europi kao i daljnji pritisak na rusko tržište i valutu. Nastavit ćemo s prilagodbom naših procesa i struktura kako bismo bili što fleksibilniji i učinkovitiji. Usmjereni smo na provedbu strategije kako bismo ostvarili ambiciozne finansijske ciljeve za 2016. godinu." 

"Za cjelokupnu fiskalnu 2015. godinu očekujemo rast organske prodaje od 3 do 5 posto. Očekujemo da prilagođena EBIT marža poraste na oko 16 posto, a prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici za oko 10 posto", izjavio je Rorsted  prilikom predstavljanja finansijskih ciljeva za 2015.

Prodaja i dobit u 2014. godini

Prodaja je u fiskalnoj 2014. godini iznosila 16.428 miliona eura, što je malo iznad prošlogodišnje razine. Prilagođena negativnim učincima tečajnih razlika od 4 posto, prodaja je porasla 4,4 posto. Organska prodaja, koja isključuje uticaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, pokazala je snažan rast od 3,4 posto.

Svi poslovni sektori ostvarili su snažan rast organske prodaje i povećali tržišne udjele na ključnim tržištima. Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je rast organske prodaje od 4,6 posto. Poslovni sektor Beauty Care ostvario je rast organske prodaje od 2 posto, a poslovni sektor ljepila i tehnologije ostvario je rast organske prodaje od  3,7 posto.

Ako su uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratni i troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit (EBIT) porasla je za 2,9 posto sa 2.516 miliona eura na 2.588 miliona eura. Sva tri poslovna sektora doprinijela su ovom pozitivnom razvoju. Prijavljena operativna dobit (EBIT) iznosila je 2.244 miliona eura u poređenju sa 2.285 miliona eura u prethodnoj godini.

Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se za 0,4 postotna boda sa 15,4 na 15,8 posto. Prijavljeni povrat od prodaje dostigao je 13,7 posto u poređenju sa 14,0 posto prethodne godine.

Finansijski rezultat poboljšao se za 64 miliona eura na -49 miliona eura, uglavnom zbog poboljšanja rezultata neto kamata, što se djelimično može pripisati otplati senior obveznica u junu 2013. i martu 2014. godine, kao i dospijeću kamata u martu 2014. godine. Poreska stopa iznosila je 24,3 posto,  u poređenju sa 25,2 posto u prethodnoj godini.

Prilagođena neto dobit za godinu  nakon odbitka manjinskih interesa porasla je za 7,5 posto na godišnjoj razini, sa 1.764 miliona eura na 1.896 miliona eura. Neto dobit za godinu porasla je za 2,3 posto sa 1.625 miliona eura na 1.662 miliona eura. Nakon odbitka 34 miliona eura pripisanih manjinskim interesima, neto dobit za godinu iznosila je 1.628 miliona eura (prethodna godina: 1.589  miliona eura).

Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) porasla je za 7,6 posto, sa 4,07 eura na 4,38 eura. Prijavljena EPS porasla je sa 3,67 eura na 3.76 eura.

Na godišnjem Generalnom sastanku Upravni odbor, Nadzorni odbor  i Vijeće dioničara predložit će porast  dividende po povlaštenoj dionici od 7,4 posto na 1,31 euro (prethodna godina:1,22 eura) i porast dividende po redovnoj dionici od 7,5 posto na 1,29 eura (prethodna godina:1,20 eura). Kao i prethodne godine, omjer isplate tada bi bio 30,0 posto.

Izvedba poslovnih sektora

Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu  nastavio je  s profitabilnim rastom u 2014. godini. Sa snažnim porastom organske prodaje od 4,6 posto, ukupna stopa rasta sektora bila je značajno iznad stope rasta ključnih tržišta. Nominalno, prodaja je porasla za 1 posto na  4.626 miliona eura.

Prilagođena operativna dobit porasla je za 4,8 posto na 749 miliona eura. Prilagođeni povrat od prodaje poboljšao se za 0,6 postotna boda na 16,2 posto, što je najviše do sad. Prijavljena operativna dobit iznosila je 615 miliona eura u poređenju s  682 miliona eura u prethodnoj godini. 

Poslovni sektor Beauty Care također je u 2014. godini nastavio s profitabilnim rastom kao i prethodnih godina. Sa snažnim rastom organske prodaje od 2 posto ukupna stopa rasta sektora  ponovno je bila značajno iznad stope rasta ključnih tržišta. Nominalno, prodaja je porasla za 1 posto sa  3.510 miliona eura u prethodnoj godini na 3.547 miliona eura.

Prilagođena operativna dobit povećala se za 3,5 posto u poređenju sa prethodnom godinom, na 544 miliona eura, što je najviši rezultat poslovnog sektora do sada. Prilagođeni povrat od prodaje porastao je za 0,3 postotna boda na 15,3 posto. Prijavljena operativna dobit iznosila je 421 miliona eura u poređenju sa 474 miliona eura u prethodnoj godini.

Poslovni sektor ljepila i tehnologije nastavio je s trendom pozitivnog rasta i u 2014. godini, ostvarujući bolje rezultate od ukupnog tržišta s rastom organske prodaje od 3,7 posto. Sa 8.127 miliona eura prijavljena prodaja bila je malo iznad one iz prethodne godine od  8.117 miliona eura.

Prilagođena operativna dobit povećala se za 2,3 posto na 1.402 miliona eura, što je najviša razina do sad. Prilagođeni povrat od prodaje porastao je za 0,3 postotna boda na 17,2 posto. Operativna dobit povećala se za 5,9 posto, na 1.345 miliona eura.

Četvrti kvartal 2014. godine

Prodaja je u četvrtom kvartalu 2014. godine porasla za 7,1 posto sa 3.852 miliona eura na 4.126 miliona eura. Organska prodaja, koja isključuje uticaj tečaja i akvizicija/dezinvesticija porasla je za 3,9 posto. Nakon uzimanja u obzir jednokratnih dobitaka, jednokratnih naknada  i troškova restrukturiranja, prilagođena operativna dobit (EBIT) poboljšala se za 3,1 posto sa 584 miliona eura na 602 miliona eura. Prijavljena operativna dobit (EBIT) iznosila je 444 miliona eura u poređenju sa 464 miliona eura iz istog kvartala prethodne godine. 

Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) dosegao je 14,6 posto u poređenju sa 15,2 posto iz četvrtog kvartala prethodne godine. Prijavljeni povrat od prodaje iznosio je 10,8 posto u poređenju sa 12,1 posto u istom razdoblju prethodne godine. Prilagođena neto dobit za kvartal nakon oduzimanja manjinskih interesa povećala se na godišnjoj razini za 6,6 posto sa 410 miliona eura na 437 miliona eura. Neto dobit za kvartal iznosila je 310 miliona eura u usporedbi s 321 milionom eura u prethodnoj godini. Nakon oduzimanja 12 miliona eura koji se mogu pripisati manjinskim interesima, kvartalna neto dobit iznosila je 298 miliona eura (isti kvartal prethodne godine: 320 miliona eura). Zarada po povlaštenoj dionici (EPS) iznosila je 0,69 eura u poređenju sa 0,74 eura u četvrtom kvartalu 2013. godine. Nakon prilagodbe, EPS se na godišnjoj razini povećao za 7,4 posto sa 0,94 eura na 1,01 eura.

Predviđanja za Henkel Grupu u 2015. godini

Henkel očekuje da će u fiskalnoj 2015. godini ostvariti rast organske prodaje između 3 i 5 posto. Henkel očekuje da će poslovni sektor Ljepila i tehnologije te sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu generirati rast organske prodaje unutar ovog raspona. U poslovnom sektoru Beauty Care, Henkel očekuje rast od približno 2 posto. Nadalje, Henkel očekuje stabilan razvoj udjela prodaje na tržištima u razvoju. U poređenju sa rezultatima iz 2014. godine, Henkel očekuje rast prilagođenog povrata od prodaje (EBIT) od oko 16 posto i povećanje prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici od približno 10 posto.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital