Kapital / DIONICE

Javna ponuda dionica Alibabe mogla bi biti najveća u povijesti

Dionice te kineske kompanije za e-trgovinu, koja bilježi više transakcija nego Amazon.com i eBay zajedno, privukle su masu investitora, pa je potražnja za njima znatno veća od ponude.

16.09.2014. 11:07 / Izvor: Poslovni dnevnik

Dionice te kineske kompanije za e-trgovinu, koja bilježi više transakcija nego Amazon.com i eBay zajedno, privukle su masu investitora, pa je potražnja za njima znatno veća od ponude.

Zahvaljujući velikoj potražnji, raspon cijene dionice Alibabe u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) povećan je u ponedjeljak na 66 do 68 dolara, pa bi to mogla biti dosad rekordna javna ponuda ne samo u tehnološkom sektoru, nego uopće u povijesti.

Dionice te kineske kompanije za e-trgovinu, koja bilježi više transakcija nego Amazon.com i eBay zajedno, privukle su masu investitora, pa je potražnja za njima znatno veća od ponude.

Zbog toga je u ponedjeljak raspon cijene dionice Alibabe u IPO-u povećan na 66 do 68 dolara, s prethodnih 60 do 66 dolara.

Zahvaljujući tome, javna ponuda dionica Alibabe bit će dosad najveća u tehnološkom sektoru, a možda i najveća u povijesti.

Bude li oko 320 milijuna dionica Alibabe u IPO-u upisano po maksimalnoj cijeni od 68 dolara, kompanija bi prikupila oko 22 milijarde dolara, najviše u povijesti u tehnološkom sektoru, jer je Facebook u javnoj ponudi 2012. godine prikupio 16 milijardi dolara.

No, kako postoji i opcija za prodaju dodatnih dionica, javna ponuda Alibabe mogla bi postati i najveća u povijesti. Na taj bi način, naime, kompanija mogla prikupiti 24,3 milijarde dolara, čime bi nadmašila dosadašnji rekord Agricultural Bank of China koja je 2010. godine u IPO-u prikupila 22,1 milijardu dolara.

Javna ponuda dionica Alibabe započela je prošloga tjedna u New Yorku, a potražnja je pokrila ponudu nakon samo dva dana predstavljanja poslovnih rezultata i strategije rasta kompanije.

Očekuje se da će konačna cijena dionice Alibabe u javnoj ponudi biti određena ovih dana, a trgovanje njima na Wall Streetu moglo bi započeti vrlo skoro.

Najveća kineska kompanija za e-trgovinu Alibaba ostvaruje oko 80 posto cjelokupne online prodaje u Kini. Premda se tvrtka bavi i drugim internetskim uslugama, kao i 'cloud computingom', Alibaba više od 80 posto svojih prihoda ostvaruje na tri trgovačke platforme, na kojima prodaje sve – od šivače igle do namještaja i dječjih proizvoda.

Lani je time ostvarila promet od oko 248 milijardi dolara, dok je broj njezinih aktivnih korisnika porastao za 14 posto, na 230 milijuna, više nego što imaju Amazon.com i eBay zajedno.

Nakon javne ponude dionica, Alibaba planira proširiti poslovanje u SAD-u i Europi.

„Nakon uvrštenja dionica na američko tržište, razvit ćemo naše poslovanje u Europi i SAD-u. To ne znači da odustajemo od azijskog tržišta jer, rekao bih, Alibaba jest iz Kine, no to je internetska kompanija koja je samo nastala u Kini“, kazao je Jack Ma, osnivač kompanije na predstavljanju Alibabe investitorima.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital