Kapital / IZVJEŠTAJI

Kilometar trake za manje od 800.000 EUR - deonica autoputa od Subotice do Novog Sada biće završena do 29. novembra

09.05.2009. 10:29 / Izvor: Politika


Izgradnja dvadeset kilometara leve trake autoputa od Subotice do Novog Sada koštaće nešto više od 1,5 milijardi dinara (oko 16 mil EUR), što je za oko 600 miliona dinara manje od sume predviđene za ovu namenu u budžetu.

Ovo je 8. maja rečeno u Vladi Srbije prilikom potpisivanja ugovora sa pobednicima tendera – Preduzećem za puteve "Beograd" i Putevima "Užice".

Radovi zvanično počinju 10. maja, najavio je Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, i prema njegovoj proceni treba da budu okončani za šest meseci, odnosno do 29. novembra ove godine.

Za ovaj posao su se borili i bivši koncesionari "Alpine" i "Porr", ali i "Strabag" – austrijske kompanije koje su u poslednje vreme najčešće pobeđivale na tenderima za infrastrukturne projekte. Domaće firme su ih pretekle zahvaljujući ponuđenoj niskoj ceni kojom su nastupile na tenderu.

– Ponuda je realna. Treba uzeti u obzir da je nafta pojeftinila od 20 do 30% u odnosu na prethodnu godinu – odgovorio je Milan Bojović, direktor Puteva "Užice", na pitanje da li je cena od oko 800.000 EUR po kilometru održiva s obzirom na to da je u prvobitnim procenama bila viša za oko 200.000 EUR.

Preduzeće za puteve "Beograd" gradiće 10 kilometara puta od Subotice ka Novom Sadu, dok će "Putevi" iz Užica graditi deonicu od Novog Sada ka severu.

Pobednici na tenderu, koji se ubrajaju među jače domaće putarske firme, već imaju iskustvo na Koridoru 10. Preduzeće za puteve "Beograd", koje je od pre četiri godine u vlasništvu konzorcijuma "Delta puteva" iz Niša i "Emisio brokera", bilo je angažovano na obilaznici oko Beograda i na autoputu Beograd – Novi Sad. Ono je uposleno i na još osam projekata u zemlji. Inače, sa jednog od direktorskih mesta iz ove firme regrutovan je i sadašnji direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.

"Putevi" iz Užica trenutno grade 10 kilometara autoputa na južnom kraku Koridora 10 kod Levosaja. Ova firma, koje je većinski vlasnik užički preduzetnik Vasilije Mićić, koji je na njenom čelu bio i dok je bila pod kapom države, smatra se jednom od najuposlenijih srpskih građevinskih firmi u Rusiji. Prema podacima Privredne komore Srbije, ona zauzima šesto mesto na listi dvadeset najuspešnijih građevinskih firmi u zemlji sa godišnjim prihodom od oko 58 mil EUR.

Na pitanje da li strahuju da neće biti redovno plaćani za radove koji počinju sutra, s obzirom na to da država duguje putarima oko 30 milijardi dinara, Bojović je odgovorio da za strepnju nema opravdanja.

– Novac je već obezbeđen. Svoje obaveze prema nama država redovno izvršava za radove na autoputu Preševo – Levosaje i ništa nam ne duguje – rekao je Bojović.

A, po svemu sudeći, i ostali će biti uskoro isplaćeni.

– Pronašli smo način da isplatimo 20 milijardi dinara. Putari će pare dobiti do kraja juna. Obezbeđene su garancije, sa bankama je postignut dogovor i ugovori o kreditima će biti upućeni sledeće nedelje skupštini na usvajanje – rekao je Mrkonjić.

On je naglasio da će još 1,5 milijardi dinara duga država namiriti tako što će putarima isplatiti dug Naftnoj industriji Srbije, dok će 8,5 milijardi dinara biti reprogramirano na pet godina, pri čemu će preduzeća za puteve dobiti i kamate koje im pripadaju.


Mrkonjić za mirno rešenje

– Srbija je obaveštena da je pokrenuta arbitraža. Ubeđen sam da ćemo dobiti taj spor – rekao Milutin Mrkonjić povodom zahteva "Alpine – Porr" za arbitražu Međunarodnoj trgovinskoj komori u Parizu u kome austrijski konzorcijum traži obeštećenje od 71 mil EUR.

– Uvek sam za mirna rešenja, posebno kada je reč o tako velikim projektima kao što je izgradnja autoputa kroz Srbiju, ali spremni smo da učestvujemo na toj arbitraži – kazao je Mrkonjić.

(Napomena: tekst je u potpunosti preuzet iz lista Politika od 9.05.2009.)



Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital