MasterIndex 2019: Beskontaktno plaćanje sve popularnije i u BiH

19.06.2019. 13:46 / Izvor: Akta.ba
MasterIndex 2019: Beskontaktno plaćanje sve popularnije i u BiH

Kompanija Mastercard je predstavila godišnje MasterIndex istraživanje o potrošačkim navikama korisnika bankarskih usluga u našoj zemlji.

Kompanija Mastercard je predstavila godišnje MasterIndex istraživanje o potrošačkim navikama korisnika bankarskih usluga u našoj zemlji. Ovo istraživanje se sprovodi već treći put za redom, a rezultati govore da tehnološke inovacije u bankarskom sektoru iz dana u dan postaju dio svakodnevnice građana najrazvijenijih zemalja širom svijeta, a u tom pogledu ni Bosna i Hercegovina nije iznimka. Tako su u našoj zemlji platne kartice već ušle u svakodnevnu upotrebu, a podaci govore da građani BiH drugu godinu za redom pokazuju stabilnost korištenja platnih kartica, sa 30% ispitanika koji kažu da kartice koriste svaki ili skoro svaki dan. 

Amir Trokić, account banager BiH u kompaniji Mastercard, rekao je da globalni trendovi pokazuju da se korisnici bankarskih usluga sve više oslanjaju na digitalne tehnologije, tačnije upotrebu pametnih uređaja. Osim na globalnom nivou, taj trend je sve više prisutan i u BiH.

"Pojedine zemlje nastoje kontinuirano uvoditi inovacije na vlastita tržišta, u cilju održavanja globalne i regionalne konkurentnosti. U skladu sa tim, naša misija je da zadovoljimo stvarne potrebe potrošača i da im pružimo rješenja koja odgovoraju njihovim finansijskim potrebama i mogućnostima", kazao je Trokić. 

Dodaje da Mastercard na svim lokalnim i globalnim tržištima nastoji da svoja rješenja prilagođava konkretnim potrebama korisnika. 

Prezentirajući rezultate istraživanja, Trokić navodi zanimljiv podatak da bi gotovo četvrtina (23%) ispitanika češće koristilo platne kartice u svim trgovinama, kada bi one bile opremljene kartičnim terminalima, što ukazuje na nedovoljnu tehnološku pokrivenost bankovnim terminalima, te ukazuje na prostor za rast.

"Također, podaci pokazuju da 73% ispitanika kaže da preferiraju beskontaktna plaćanja jer je to brži i jednostavniji način plaćanja, što je brojka koja nam daje nadu i dokazuje da su građani BiH spremni da najnovije tehnološke inovacije uđu u njihove svakodnevne živote", ističe on.

Šest od deset vlasnika kartica u Bosni i Hercegovini ima debitnu karticu (61%), što je porast od 6% u odnosu na 2018. Broj onih koji koriste isključivo kreditne kartice je 18%, dok 15% ljudi kombinuje pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.

Beskontaktne kartice za plaćanje iznosa do BAM 30 koristi 14% potrošača jer je to jednostavniji i brži način plaćanja, a čak trećina ispitanika (33%) je odgovorila da je uopšte glavni razlog njihovog korištenja kartica jednostavnost. Beskontaktne kartice se najviše koriste za kupovinu robe široke potrošnje (79%), i za kupovinu goriva (27%).

"Za beskontaktno plaćanje korisnike najviše motiviše bezbjednost i sigurnost plaćanja", navodi Trokić.

Platnim karticama ispitanici najviše plaćaju hranu (48%), slično kao i prošle godine, dok je trećina ispitanika odgovorila da karticama plaća na benzinskim pumpama (31%). Na kraju, ispitanici koji su prošle godine kupovali odjeću karticom potvrdili su to u postotku od 28%, a ove ih je godine 31%.

Vlasnici kartica žele da koriste svoje kartice i u manjim trgovinama (23%), državnim institucijama (19%) i za plaćanje parkinga (17%). Ovdje ima najviše prostora da se ispune očekivanja zadovoljnih kupaca i proširi POS mreža treminala. 

Kada je riječ o plaćanju karticama u inostranstvu, 64% građana plaća gotovinom, dok 34% plaća karticama, iako 61% ispitanika plaćanje karticama u inostranstvu smatra sigurnim. 

U poređenju sa prošlom godinom, zabilježen je porast korištenja platnih kartica prilikom kupovine robe široke potrošnje, kao što su supermarketi, male trgovine i granapi – ove godine 48% ispitanika koristi kartice u takvim prodavnicama, u poređenju sa 45% prošle godine. Prilikom odabira kartice korisnicima je i dalje najvažnija rasprostranjenost bankomata (25,8%), različite pogodnosti poput povrata novca, osiguranja, produžene garancije na proizvode (10,2%).

Na kraju, studija pokazuje da čak 61% ispitanika koristi beskontaktna kartična plaćanja radi različitih pogodnosti i benefita, te da je iznos koji su spremni platiti bez unosa PIN koda do BAM 30.  Ispitanici su naveli da su brzina i praktičnost glavni razlozi za odabir ove vrste plaćanja.

"Zaključak istraživanja je da je beskontaktno plaćanje prvi korak u uvođenju novih mobilnih i digitalnih načina plaćanja. Generalni stav Mastercarda je da svi građani trebaju imati mogućnost korištenja beneficija koje donosi finansijska inkluzija. Kao globalna i tehnološka kompanija posvećeni smo da ona budu dostupna svakome", zaključio je Trokić, najavljujući još bolju saradnju sa bankama i trgovcima na širenju mreže za elektronska plaćanja kako bi doprinijeli ekonomskom rastu i smanjenju sive ekonomije.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital