Mostarski Aluminij na liderskoj poziciji - Na strano tržište plasirano 123.000 tona metala i ostvareno 370 mil USD prihoda

27.03.2009. 14:36 / Izvor: Dnevni Avaz
Mostarski Aluminij na liderskoj poziciji - Na strano tržište plasirano 123.000 tona metala i ostvareno 370 mil USD prihoda

Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIOBiH), mostarski Aluminij je, kao i 2007. godine, prvi na listi deset najvećih izvoznika iz Bosne i Hercegovine u prošloj godini. Zbog zakonskih prepreka, međutim, nisu nam mogli reći o kojim iznosima je riječ.

No, iz do sada objelodanjenih i podataka, vidi se da je Aluminij poslovnu 2008. godinu završio s rekordnim prihodom od 458 miliona dolara. Na strano tržište plasirane su 123.000 tona metala, za šta je naplaćeno 370 miliona dolara. To je povećanje od 20 posto u odnosu na 2007. godinu.


Od deset kompanija koje su ostvarile najbolje rezultate u izvozu, osam je iz Federacije BiH, dok su Unis - Fabrika cijevi i Balkal iz Republike Srpske.

Jedan od najuspješnijih izvoznika je, svakako, i Elektroprivreda BiH, koja je povećanom prodajom viškova električne energije zauzela peto mjesto.

Ova kompanija planirala je lani prodaju od 2.228 gigavatsati, a izvezla je znatno više - 2.478, što je povećanje u odnosu na plan od 11,2 procenta ili od 18,9 posto u odnosu na 2007. godinu.

Značajno povećanje proizvodnje električne energije rezultiralo je i povećanjem prihoda i dobiti u odnosu na plan za 2008. godinu. Ukupni prihod iznosi skoro 810 miliona, a očekuje se da će dobit na kraju godine premašiti 35 miliona maraka.

Među najvećim izvoznicima je i Prevent Cutting iz Visokog, koji je početkom godine promijenio ime u Prevent BH. Ovo je centralna firma Prevent grupacije u BiH, preko koje se odvija izvoz svih roba u inozemstvo.

Grupacija je lani ostvarila izvoz u vrijednosti od 280 miliona maraka, a najveći udio u tome ostvario je upravo Prevent BH.

"U proizvodnim pogonima obrađujemo sirovu kožu i krojimo presvlake za prvu ugradnju u automobilska sjedišta u pogonima koncerna Volkswagen, ali za ostale najpoznatije svjetske marke vozila", kaže za "Avaz" portparol Grupacije Vedran Peršić.

Prema njegovim riječima, kriza utječe na izvoznike iz BiH i neizvjesnost je prisutna, ali će Grupacija naći način da se trenutna situacija na svjetskom automobilskom tržištu što manje odrazi na njihovo poslovanje.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital