Pogodnosti trenda razvoja društvenih mreža za pružatelje telekom usluga

06.03.2009. 16:14 / Izvor: eKapija.ba
Pogodnosti trenda razvoja društvenih mreža za pružatelje telekom usluga

Posljednjih godina na Internetu su se rapidno razvile društvene mreža, a među njima najviše Facebook i Myspace.

Usluga društvene mreže kreirana je sa ciljem izgradnje Internet-zajednica ljudi zajedničkih ili srodnih interesovanja i aktivnosti.

Društvene mreže, bazirane na webu, omogućuju različite načine komuniciranja, kao što su e-mail, diskusioni forumi, blogovi, razmjena slika, videa i instant poručivanje.

Društvene mreže će daljnjim unapređivanjem uvezati sve potencijale multimedijalne komunikacije, pretvarajući ih u integriranu platformu svih telekomunikacionih kanala i sesija za korisnike.

U ovim perspektivama otkrivamo izvanredan potencijal za telekom operatore, pružatelje usluga u mobilnim i fiksnim mrežama.

Na nedavno održanom Svjetskom kongresu GSM asocijacije, u Barceloni, zaključeno je da društvene mreže postaju sve više meta interesovanja telekom davatelja usluga.

Facebook, myspace, twitter, linkedin i druge... već imaju više stotina miliona korisnika

Proizvođači mobitela i firme društvenih mreža zaključuju sporazume o kreaciji mobitela sa lahkim pristupom društvenim mrežama.

Tako je, ovih dana, mreža MySpace zaključila sporazum sa firmama Nokia i Palm o pristupu mreži MySpace preko jedne tipke mobilnog aparata.

Sa druge strane, veliki operatori, poput francuskog Orange-e, nude kupcima neograničen pristup društvenim mrežama, kao što su Facebook i MySpace, dok ostali Internet saobraćaj naplaćuju po količini.

I proizvođači telekomunikacione opreme hvataju korak sa novim trendom.

Firma Ericsson odnedavno mobilnim operatorima stavlja na dispoziciju inovativna rješenja: Pixl8r inicijativu, te Social Media Portal.

Ove tehnologije će omogućiti subjektima iz različitih mreža jednostavno dijeljenje sadržaja, generiranih od strane samih korisnika.

Procjenjuje se da će do 2012. godine broj posjetitelja društvenih mreža preći 800 miliona.

Telekomi se ubuduće moraju fokusirati na pomjeranje iza osnovne konektivnosti da – kako se izrazio Chris Pearson, iz firme IBM Global Services - „dozvole individualcima, organizacijama, komunikacijama i objektima, da ostvare interakciju i komuniciraju na način kako to nikad ranije nije bilo“.

Autor: mr. Sead Adanalić, Specijalista za nove usluge i tehnologije, BH Telecoma za "Društvo znanja"

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital