Poslovanje Grupacije Mercator u 2007. godini i planovi za 2008. godinu

28.02.2008. 12:42 / Izvor: Pristop BH
Poslovanje Grupacije Mercator u 2007. godini i planovi za 2008. godinu

Čisti prihodi Grupacije Mercator u 2007. godini dostigli su 2,4 milijarde EUR, što je za 18,4 % više od prihoda u 2006. godini. Rast prihoda na godišnjoj razini niži je od prihoda na razini tokom godine, do uključno trećeg kvartala (19,3 %), kada se poslovanje firme M – Rodić, d.o.o. u zadnjem kvartalu 2006. godine već uključilo u skupinu. Za 2008. godinu planiranih je 2,6 milijardi EUR, što predstavlja 7,5-postotni rast. Na visoki rast čistih prihoda u 2008. godini utjecat će sljedeći faktori: opsežne investicije i razvoj maloprodajne mreže, intenzivne marketinške aktivnosti, cjelogodišnji učinak strateške povezanosti s dioničarskim društvom Presoflex d.o.o. u Hrvatskoj, kao i strateška povezanost i priključenje tvrtke Mercator-Mex d.o.o., Crna Gora Grupaciji Mercator.

Investicije i strateška povezivanja u 2007. godini

Tokom 2007. godine, Grupacija Mercator je ostvarila 30% svih prihoda, odnosno više od 730 miliona eura čistih prihoda na tržištima izvan Slovenije. Opseg svoga poslovanja u inozemstvu su od 2005. godine nadalje povećali za skoro tri puta. Mercator je slovenačka privredna grupacija koja se najbrže širi u inozemstvu - pored četiri države gdje smo već prisutni: u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori - priprema se još na ulazak na nova tržišta. Skupina Mercator je od svoga ulaska na strana tržišta do danas investirala u razvoj maloprodajne mreže i dugoročna finansijska ulaganja na stranim tržištima ukupno preko 700 miliona eura, od toga preko 300 miliona eura u 2006. i 2007. godini.

Na području razvoja maloprodajne mreže su u Sloveniji i inozemstvu 2007. godine otvorili tri nova i tri obnovljena Mercator centra, 3 trgovinska centra, 8 supermarketa, dvije nove i jednu obnovljenu superetu, te tri prodavaonice „Hura!“. Pored toga, u 2007. godini obnovili su više maloprodajnih jedinica, a nekima od njih promijenili namjenu.

U Hrvatskoj je Mercator u julu/ srpnju 2007. godine proveo strateško povezivanje s firmom Presoflex d.o.o.; provedeno strateško povezivanje znači ostvarivanje zacrtane Mercatorove strategije rasta i osiguravanja položaja vodećeg trgovca namirnica i tome slične robe u regiji jugoistočne Evrope.

Mercator-BH je 2007. godine sklopio strateške sporazume o preuzimanju trgovina namirnicama s tvrtkama Omega d.o.o. iz Živinica, Gekom d.o.o., Sarajevo i Gadžo Komerc d.o.o. Ilidža.

U novembru/ studenom 2007. godine, dioničarska društva Mex d.o.o. i Mercator d.d. potpisala su ugovor o strateškom povezivanju na temelju kojeg će Mercator d.d. postati vlasnik 51-postotnog vlasničkog udjela tvrtke Mex market d.o.o., Podgorica. U okviru novonastale tvrtke Mercator-Mex d.o.o djeluju dva trgovinska centra u Podgorici i u Nikšiću, pored toga tvrtka posjeduje i osam trgovina, i to u Podgorici, Ulcinju, Baru i Nikšiću. Prema tržišnom udjelu Mex spada među najveće crnogorske trgovce namirnicama. Zahvaljujući tom strateškom povezivanju Mercator je ušao na četvrto novo tržište izvan Slovenije, što znači ostvarivanje strategije internacionalizacije i vizije vodećeg trgovca namirnicama u cjelokupnoj regiji jugoistočne Europe.

Nakon uspješne 2007. godine, ambiciozno nastavljanje internacionalizacije u 2008. godini

Grupacija Mercator za 2008. godinu planira 2,6 milijarde EUR čistih prihoda od prodaje, od toga već skoro 870 miliona EUR prihoda, odnosno trećinu svih prihoda, na četiri tržišta u inozemstvu.

Grupacija Mercator tokom 2008. godine planira ulaganja u osnovna sredstva u vrijednosti od 264 miliona EUR, i to uglavnom u razvoj maloprodajne mreže na svim tržištima gdje ona djeluje, u razvoj distribucijskih centara, kao i u obnovu informacijskih sustava.

Značajnije investicije u Sloveniji u 2008. godini obuhvataju: otvaranje Mercator centara u Postojni i Murskoj Soboti, hipermarketa i Intersporta u trgovinskom centru na Rudniku u Ljubljani, trgovinskih centara u Škofjoj Loki, Šentjerneju, Litiji, na Bledu i u Cerknom. U Hrvatskoj planiraju u 2008. godini otvaranje trećeg Mercator centra u Sesvetama u Zagrebu, Mercator centar u Velikoj Gorici, trgovačke centre Koprivnica, Labin i Križevci. U Srbiji planiraju Mercator centar Niš, te M-Rodić dva trgovinska centra u Kragujevcu i Kruševcu. U Bosni i Hercegovini će izgraditi Mercator centre u Banjoj Luci i Brčkom.

Grupacija Mercator će i 2008. godine nastaviti s proučavanjem mogućnosti provedbe strateškog povezivanja s primjerenim trgovcima na ključnim tržištima izvan Slovenije.

Mercator je još uvijek jedini trgovac u Sloveniji s internet trgovinom proizvoda svakidašnje potrošnje sa besplatnom dostavom na kućnu adresu. Kao društveno odgovorno poduzeće, počeli su i s uključivanjem proizvoda Pravedne trgovine u naše najveće trgovinske centre.

Mercator je poslodavac, koji upošljava najveći broj radnika u regiji, pa je tako i u 2007. godini broj zaposlenika u skupini rastao. U brizi za cjelovit razvoj kadrova, oni su se u okviru kadrovske strategije posebno zalagali za podizanje obrazovne strukture zaposlenika, smanjivanje odsutnosti s rada zbog bolovanja, stalno osposobljavanje zaposlenih, poticanje unutarnjeg kadriranja i uvođenje fleksibilnog radnog vremena.

U 2008. godini će se povećati i broj zaposlenih. Do kraja 2008. godine u Grupaciji Mercator bi trebalo da bude 22.467 zaposlenih, što je za 7,5% više od broja zaposlenih krajem 2007. godine. Od toga ćemo krajem 2008. godine na tržištima izvan Slovenije imati 39,7% zaposlenih.

Razvoj malopodajne mreže i logistike

Mercator je tokom 2007. godine počeo s intenzivnim uvođenjem novih tehnologija na svoja prodajna mjesta. Novost koja je ponajprije zaživjela su t.z.v. samouslužne, odnosno Tik-tak blagajne. S obzirom na izuzetno dobru reakciju kupaca, za 2008. godinu smo planirali uvođenje oko 80 samouslužnih blagajni na 15 lokacija, a premijerno će samouslužne blagajne naći svoje mjesto i na srbijanskom tržištu.

U Mercatoru želie svoje vjerne kupce nagraditi i nekim dodatnim uslugama pomoću kojih stvaramo dodanu vrijednost za one kupce, koji od kupnje traže i očekuju više. Zato planiraju, kako poručuju iz Mercatora različite aktivnosti koje će doprinijeti daljnjem razvoju Mercatorove maloprodajne mreže i bolje zadovoljavati potrebe Mercatorovih kupaca. U Mercatoru su na izazov diskontnih trgovaca odgovorili vlastitim diskontnim prodavaonicama Hura! diskonti, kao i razvijanjem vlastite robne marke, koja uključuje sedam linija, odnosno više od 1300 proizvoda.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital