PUFBiH: Privilegiranje IT sektora znači nepovoljniji položaj za ostale obveznike

01.10.2019. 10:21 / Izvor: Fena
PUFBiH: Privilegiranje IT sektora znači nepovoljniji položaj za ostale obveznike

Registrovane IT firme na dan 31. decembra 2018. godine imale su 4.695 zaposlenih, a na dan 30. septembra 2019. godine 5.234 zaposlenih.

Prema službenim evidencijama Porezne uprave Federacije BiH, u ovom entitetu je sa 31. decembrom 2018. godine registrovano 675 poreznih obveznika koji imaju registrovane djelatnosti računarsko programiranje, savjetovanje u vezi s računarima, upravljanje računarskom opremom i sistemom i ostale djelatnosti u vezi sa informacionom tehnologijom i računarima, a sa 30. septembrom 2019. registrovano je 740  poreznih obveznika koji imaju registrovane navedene djelatnosti. 

Registrovane IT firme na dan 31. decembra 2018. godine imale su 4.695 zaposlenih, a na dan 30. septembra 2019. godine 5.234 zaposlenih - rečeno je Feni u Poreznoj upravi Federacije BiH.

Prosječna neto plaća zaposlenih u IT firmama u prvih šest mjeseci 2019. godine  razlikovala se od firme do firme i u prosjeku je iznosila od 600 KM do 4.000 KM.

Kako navode iz Porezne uprave FBiH, u 2018. godini porezni obveznici IT uplatili su: porez na dobit u iznosu 6.102.738 KM; doprinos za PIO/MIO u iznosu  24.586.018 KM; doprinos za zdravstveno osiguranje u iznosu 17.317.341 KM te doprinos za osiguranje od nezaposlenosti u iznosu 2.091.000 KM.

"U vezi amadmana Udruženja BIT Alijansa na prijedlog Zakona o doprinosima u Federaciji BiH u kojem traži izmjenu, da se u članu 17. prijedloga Zakona o doprinosima izuzmu radnici zaposleni u IT industriji kojima se isplaćuje mjesečna plata u visini iznad prosječne neto plate u Federaciji BiH, smatramo da bi isto dovelo do neravnopravanog obračuna doprinosa, jer bi to značilo da se za zaposlenog u javnom sektoru koji ima plaću od cca 1.600 KM  doprinosi obračunavaju i plaćaju na stvarnu plaću, a za zaposlenog u IT firmama koji ima  plaću više od 2.000 KM plaćali bi se doprinosi na manju osnovicu", navode iz Porezne uprave FBiH.

Dodaju da bi navedeni obračun doveo do složenijih softverskih rješenja u obračunu i kontroli plaća, a i do mogućeg poticaja odlazaka zaposlenih IT stručnjaka iz javnog sektora u IT privatni sektor.

"Nadalje, izuzetak za umanjenu osnovicu doprinosa u IT firmama, gdje su plaće iznad prosječne neto plaće, ne može se poistovjetiti sa izuzetkom zaposlenih u rudnicima uglja, tekstilnoj, kožnoj i industriji obuće i niskoakumulativnim djelatnostima tradicionalnih, starih, zanata kojima se isplaćuje mjesečna plaća u visini do 65 posto prosječne mjesečne neto plaće, odnosno koja je cca. tri puta manja od neto plaće zaposlenih u IT firmama", pojašnjavaju iz Porezne uprave FBiH.

Navode da je zakonodavac za navedenu odrebu izuzetaka kod obračuna doprinosa za niskoakumulativnu djelatnost pokušao održati te grane proizvodnje, dok IT firme su u istom rangu sa ostalim djelatnostima (bankarski sektor, osiguravajuća društva, naftna industrija itd.), te nema razloga za umanjenje osnovica za socijalno osiguranje jer bi se na taj način doveli u povoljniji položaj u odnosu na ostale obveznike uplate doprinosa.

Porezna uprava Federacije BiH zagovara sistem oporezivanja koji će se zasnivati na ekonomskoj snazi i potrebama razvoja zemlje.

"Stimulacija određenih sektora se može uraditi na neki drugi način, a ne kroz porezni sistem. Bilo kakva dodatna preferencija samo komplikuje sistem i otvara prostor za manipulaciju", smatraju u Poreznoj upravi FBiH.

Napominju da se prosječna plaća IT stručnjaka u javnom sektoru za prvih šest mjeseci 2019. godine kreće cca 2.000 KM, a primjera radi u Poreznoj upravi Federacije BiH cca. 1.390 KM, dok je prosječna plaća zaposlenih u IT firmama privatnog sektora, u zavisnosti od firme do firme iznosi i do 4.000 KM.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital